trixie2 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Og nå begynner vinden å friske på. God tur videre. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Takk for det. Sletta ligger flat som ei pannekake. Men hvilket fyr er dette? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Sletta er passert. Bloksen ligger som et minnesmerke. Ryvarden fyr ligger fint Trekantssambandet viser starten på nyleia, den er 8 nm kortere enn langenuen Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 1 hour ago, Bjørn Løvjomås said: Men hvilket fyr er dette? tungenes? Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) Godt å se at dere har et så godt driv!?? Anseelig etappe i dag! Redigert 18.Oktober.2021 av Solbris II (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
VegJoh Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Det skal du ha @Bjørn Løvjomås, du er ingen sinke når du er på hentetur Imponerede etappe D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
VegJoh Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 I og PK skrev for 22 timer siden: dag er det endelig tid for å hente hjem vår nye skute. Det hadde jeg nesten glemt oppe i all banjo-praten... GRATULERER med fantastisk flott skute, må være stas å være med å ta den hjem D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
VegJoh Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) Dobbelposting Redigert 18.Oktober.2021 av VegJoh Dobbelposting (see edit history) D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Tom Rør Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Dere holder noe høyere fart enn det vi pleier å gå? Har dere møtt en V 52 med grått skrog? Var innom Bergen tidligere i dag. Hentetur fra Ålesund til Østlandet. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) Tom Rør skrev 23 minutter siden: Har dere møtt en V 52 med grått skrog? Var innom Bergen tidligere i dag. Hentetur fra Ålesund til Østlandet. Tror den ligger på andre siden her. Kom inn rett før oss kl 17. Her ligger den @Tom Rør Redigert 18.Oktober.2021 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Endelig ble det Bobåt Link to post
I og PK Svart 18.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 VegJoh skrev for 1 time siden: Det hadde jeg nesten glemt oppe i all banjo-praten... GRATULERER med fantastisk flott skute, må være stas å være med å ta den hjem Tusen takk! Vi er rimelig stolte og fornøyde ja? Gikk opp vel 20 fot denne gangen. Jammen bra vi har dette flotte trekløveret av Solbris, SAP og Bjørn til å hjelpe oss med starten av «storbåt livet». Bedre hjelpere tror jeg ikke vi kunne fått???? Link to post
Pequod Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Problemet med slike fartsbøller som dere er at hentetrådene blir altfor korte... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 sap_2000 skrev for 15 timer siden: tungenes Det er helt riktig. Måtte prøve å forvirre litt med å legge ut andre bilder, å så hoppe tilbake litt. Men én ringrev som deg er ikke lett å lure. VegJoh skrev for 9 timer siden: Imponerede etappe Var nok heldig med føret, å kunne gå med 25 knop hele dagen Da løper mila unna. Nå blir det spennende å se hvordan Stadt utvikler seg i løpet av dagen. Vindkast på opp mot 20 ms, og middelvind på 14 til 16 ms frister ikke helt. Hva mener de lokale eksperter? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Ikke så hyggelig vær i Bergen i dag. Tåke og dårlig sikt. Men vi får luske oss nordover. Reder er våknet og ordner kaffi før vi slipper fortøyningene Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 God tur! Håper forholdene rundt Stadt er morsomme med den båten og ikke for krevende i dag! @I og PK, gratulerer med en nydelig båt! Du har valgt godt mannskap til den turen Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Tosa87 Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Dokke har veiret bare i dag, eg ser på stormgeo at det kommer til å roe seg utover dagen og kvelden, men i morga tidlig fyke det opp igjen. med den vindretninga so er det ikke sikkert det blir så himmla gale. Berre bunkre opp i måløy så dere har god ballast klokka 18 i kveld. Link to post
Tosa87 Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Her er hva som skjer med den samme vindstyrken fra Nord Dette er Torsdag kl 1500 Link to post
LALUNA II Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Ser et brukanes hull tidlig i morgen er nok litt sjø men det er det hølet dere bør ta før kuling det jeg ser Ut i grålysninga Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Stille fra gutta nå og lite fremgang på AIS 3 timer siden sist den oppdaterte seg her Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Iht. MT ligger de nå i Måløy. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 De har tusla rolig oppover. Vet ikke om sørlendingen har fått limt fast osten med kaviaren slik st han tar Stadt i dag!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trond123 Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Oj, her går det unna. :) Ser ut som en kvelds-/nattseilas rundt Stadt kan være en god ide. Link to post
sap_2000 Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Båten blir nok i Måløy noen dager. Det blåser 16 med opp i 22 msek i kastene på Kråkenes og barentswatch sier 2,8 meter signifikant med maksbølger på 5,3 meter nå klokken 17. dette med en bølgefrekvens på bare 7,5 sek, så er det eneste fornuftige å vente på bedre vær. man skal ikke glemme at dette er fritidsbåter med noen år på nakken. isolert sett hadde nok båten greid turen fint, men et teknisk problem på feil sted og tid så står både båt og mannskap plutselig i fare og det er det ikke verdt. Blir noen dager med rufsevær nå, men i løpet av helgen ser det lysere ut. Det var klokt og riktig valg å stoppe turen på Måløy i dag min venn Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Ja. Jeg var aldri i tvil. Vi fikk noen ville vindkast akkurat når vi passerte denne fjorden Det ble noen stygge bølger i det området. Ikke noen fare for båten der. Men Stadt er nok hakket verre enn Bremangerfjorden. Som sofaseiler @sap_2000 var inne på, så ble det nok gjort en riktig vurdering denne gangen.?? Så nå ligger båten i Måløy, reder har fått dreisen på ips manøvrering. Han har også fått tegnet opp ei rute han kan bruke når Stadt viser seg fra en bedre side enn i dag. Jeg rakk hurtigbåt fra Selje til Bergen. Er jeg heldig rekker jeg flyet kl 22.55 i Bergen. Da kan white lady få besøk i kveld. Av en banjospillende kaviarsørlending Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn