Jump to content

Hentetråd Fredrikstad - Molde med Fairline 44 GT


I og PK

Recommended Posts

I og PK skrev for 22 timer siden:

dag er det endelig tid for å hente hjem vår nye skute.

 

Det hadde jeg nesten glemt oppe i all banjo-praten...  GRATULERER med fantastisk flott skute, må være stas å være med å ta den hjem :thumbsup:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev 23 minutter siden:

Har dere møtt en V 52 med grått skrog? Var innom Bergen tidligere i dag. Hentetur fra Ålesund til Østlandet.

Tror den ligger på andre siden her. Kom inn rett før oss kl 17. 

20211018_230411.jpg.a8a1bd963025ab5350816eda2ab5b509.jpg

 

Her ligger den @Tom Rør

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

VegJoh skrev for 1 time siden:

 

Det hadde jeg nesten glemt oppe i all banjo-praten...  GRATULERER med fantastisk flott skute, må være stas å være med å ta den hjem :thumbsup:

Tusen takk! Vi er rimelig stolte og fornøyde ja😀 Gikk opp vel 20 fot denne gangen. Jammen bra vi har dette flotte trekløveret av Solbris, SAP og Bjørn til å hjelpe oss med starten av «storbåt livet». Bedre hjelpere tror jeg ikke vi kunne fått👏🏼👏🏼

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev for 15 timer siden:

tungenes

Det er helt riktig. Måtte prøve å forvirre litt med å legge ut andre bilder, å så hoppe tilbake litt.

Men én ringrev som deg er ikke lett å lure.

VegJoh skrev for 9 timer siden:

Imponerede etappe

Var nok heldig med føret, å kunne gå med 25 knop hele dagen

 Da løper mila unna.  

 

Nå blir det spennende å se hvordan Stadt utvikler seg i løpet av dagen. Vindkast på opp mot 20 ms, og middelvind  på 14 til 16 ms frister ikke helt. 

Hva mener de lokale eksperter? 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Dokke har veiret bare i dag, eg ser på stormgeo at det kommer til å roe seg utover dagen og kvelden, men i morga tidlig fyke det opp igjen. med den vindretninga so er det ikke sikkert det blir så himmla gale.

Berre bunkre opp i måløy så dere har god ballast :smiley:

 

image.png.5bd396a3a99a65225490a225cb43daef.png

 

klokka 18 i kveld.

image.png.59f8e2cb469149f1f097093747ce338a.png

 

 

Link to post
Share on other sites

Båten blir nok i Måløy noen dager. 
 

Det blåser 16 med opp i 22 msek i kastene på Kråkenes og barentswatch sier 2,8 meter signifikant med maksbølger på 5,3 meter nå klokken 17.  dette med en bølgefrekvens på bare 7,5 sek, så er det eneste fornuftige å vente på bedre vær.  
 

man skal ikke glemme at dette er fritidsbåter med noen år på nakken.  
isolert sett hadde nok båten greid turen fint, men et teknisk problem på feil sted og tid så står både båt og mannskap plutselig i fare og det er det ikke verdt.   
 

Blir noen dager med rufsevær nå, men i løpet av helgen ser det lysere ut.  
 

Det var klokt og riktig valg å stoppe turen på Måløy i dag min venn :thumbsup:

8F37C004-FA68-453E-B249-A0A9414EB947.jpeg

B82065AD-891D-4A81-AF9E-4FA357D77D08.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ja. Jeg var aldri i tvil. Vi fikk noen ville vindkast akkurat når vi passerte denne fjorden

Screenshot_20211019-161930_Boating.jpg.eddead958895b75a825aef3a3464610d.jpg

Det ble noen stygge bølger i det området. Ikke noen fare for båten der. Men Stadt er nok hakket verre enn Bremangerfjorden.

Som sofaseiler @sap_2000 var inne på, så ble det nok gjort en riktig vurdering denne gangen.😅😅

Så nå ligger båten i Måløy,  reder har fått dreisen på ips manøvrering.  

20211019_145339.jpg.2d4e725e9a058e09bb8ac8d1502b7199.jpg

Han har også fått tegnet opp ei rute han kan bruke når Stadt viser seg fra en bedre side enn i dag. 

Jeg rakk hurtigbåt fra Selje til Bergen. Er jeg heldig rekker jeg flyet kl 22.55 i Bergen. Da kan white lady få besøk i kveld. Av en banjospillende kaviarsørlending

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...