Jump to content

Hentetråd Fredrikstad - Molde med Fairline 44 GT


I og PK

Recommended Posts

pacuare skrev 12 minutter siden:

Godt å få båten til Måløy, eier kan reise hjem og komme tilbake når forholdene er optimale rundt Stadt. Derfra til Molde er det jo kort og relativt beskyttet. 

 

Takk for hentetråd, som vanlig med planende båter alt for fort ferdige. 

Det kommer forhåpentligvis noen flere bilder fra oss i helgen. Enn så lenge blir det avslapping i Måløy:)

Link to post
Share on other sites

En liten oppsummering fra en banjospillende kaviarelsker ombord i sin kjære White Lady 

20211017_233406.jpg.9ca02425aec719d05666b21be1d96cbb.jpg

Turen ble egentlig planlagt i mitt hode litt hårreisende.  Men mye tydet på at det var relativt flatt hav utpå. Jeg hadde et godt håp om å kunne dra fra Arendal på ettermiddagen,  og gå på natta med flatt hav. Dette gikk dog ikke helt etter planen. Havet er ikke alltid forutsigbart. Det ble ganske mye sjø, å vi måtte langt ned i fart.  Dermed fant jeg ut at målet om å rekke Stadt på et kort værvindu ikke ville gå på mandag ettermiddag.  Da dro vi inn til Mandal og bunkret og overnattet. En relativt spennende tur med mange teiner passert i mørket. Men alt gikk bra. 

 

20211018_070403.jpg.aa8132d1e5d82818d1a121c22edca410.jpg

Morgenstund ble feiret med filtersjekk. Det er fryktelig viktig,  etter en del bølger. De var helt rene, og da senkes skuldrene noe. 

20211018_075720.jpg.f07fd4c36e879397a9116a47b0e836ee.jpg

Været var en stor faktor for videre transport.  Telenor er relativt fornøyd med trafikken på linjene sine, med tanke på denne dagen som skulle komme. Mandal til Bergen. Jeg  fikk som vanlig masse hjelp, fra sofaseiler @sap_2000 og også @Solbris II.

I felleskap fant vi ut at det burde være mulig å rekke over Jæren før styggværet tok oss igjen. Jeg liker ikke å bli jaget av dårlig vær. Men denne gang fikk sofaseilerene rett. Det gikk meget bra oppover Jæren.

20211018_095946.jpg.6328daa748d08a4c692f314e98287c83.jpg

Vi kunne faktisk holde marsjfart på 25 til 26 knop hele veien. Da går milene unna

20211018_104040.jpg.51a2bc670cf3ace08d0f2a6a83babb7e.jpg

Kort innspill fra teknisk avdeling,  denne båten hadde det meste av gøy utstyr.  En Radar som mer eller mindre så både fisk og fe, og endatil kunne  navngi hva kyrne på Jæren hette for noe. 😅 Ais, var også til fantastisk hjelp senere på turen i de smale passasjene nord for Bergen. Vi møtte noen hurtigbåter, å jeg kunne enkelt finne trygge møteplasser med å beregne ut i fra Ais.  Tilbake til turen

20211018_105852.jpg.09b619b8943cd7229020f9975d70c5c4.jpg

Som en forstand kar her på Bp nevnte, engelske kusiner har en tendens til å gå med nesa litt i sky. Godt illustrert ved denne P42 som vi tok igjen ca ved Varhaug.  

Vi pratet med dem ved Kopervik,  de skulle til Os, hentet båt fra Drøbakområdet. 

Lurte ei lita stund på om @Tom Rør var ute å luftet sjarken, men det stemte ikke helt med såkalt Tomrørfart😅😅

20211018_143947.jpg.71c9ff6ac28c3bf91f377620c2b30c6b.jpg

Slike forhold ved Jærens rev er bare koselig 

Da er slike ting som bildet under mulig

Screenshot_20211019-073445_MarineTraffic.jpg.f8c888cadac1522dddbae48125bb7f87.jpg

 

Med tidlig ankomst i Bergen, og etter en vurdering om det var forsvarlig å prøve nattseilas videre mot Stadt, hvilket jeg tidlig avslo fordi jeg var trøtt, ble det også tid for meg å besøke datter og svigersønn i Bergen. Det var koselig. Men Bergen fornekter seg ikke,  regn må til

20211019_081742.jpg.97d8c83224675b98712cdd059d6c6bab.jpg

Å da blir sikt dårlig, så jeg er meget glad for at jeg ikke valgte å gå videre. 200 nm er nok på en dag, nå på høsten. 

 

Sikten var dårlig når vi dro ut fra Bergen, å jeg kjente at noe ikke stemte. Radar hadde sovnet, etter å ha skrudd den på før start. Men ikke mulighet å starte den fra display på plotter igjen. 

Men min gode venn sofaseileren @sap_2000 er utrolig god å ha på tråden. Han er egentlig ganske lett på tråden faktisk🤪

Slå av hovedbryter, å starte opp igjen. Så virker det sa han. Å verste er at det stemte.👍👍 Elektronikk fornekter seg ikke 🤪

Da kunne turen videre fortsette

Takk Sap💪👍

20211019_104338.jpg.abd50d098e0a6685fa7c04aa717ba94b.jpg

Ikke noen tvil om at Radar og Ais er en fordel i slikt vær. Denne båten hadde det utstyret man virkelig trenger på sånne turer. 

@Solbris II  gjorde en god jobb her. 💪

Å eierere @I og PK har fått mye gøy leketøy👍😅

20211019_123028.jpg.8f1c434ab51cd3c284afb2a67b5ae5e1.jpg

Dette stedet kunne jeg godt tenke meg å bo i ei lita uke. Gjerne med dårlig vær. Bare det er lunt å varmt inne.  

er det noen som vet hvor vi er?

 

På tur inn mot Bremangerfjorden,  så ble det ganske heftig med vind.  (25ms) Såpass mye at autopilot måtte kobles ut, for å styre mot bølgene. Ikke tid til å fotografere da. Det gjorde avgjørelsen om ikke å forsøke på Stadt ganske enkelt.  Man skal ikke utfordre sjøen, når været tar i. Det er uklokt.  

Roet seg heldigvis lenger inne i sundet.  

20211019_131323.jpg.3647a4ff56602042d4cdeda196180b08.jpg

Der passerte vi en konkurrent.  Men han var arbeidsledig i vår bransje i dag..bare masse rot ombord. Kristian With har brukt å frakte masse båter. 

20211019_131622.jpg.5cd6af4c058d83cf7d6f71ba03e830b8.jpg

 

nå ligger Anette Kristine i Måløy å venter på et værvindu for å ta siste etappe.20211019_145339.jpg.25558f109cbe629cf9d4f954fb0f742b.jpg

Eier har jo vært med på turen. Han har hatt lite erfaring med stor båt før. Og kanskje litt usikker.  Dette har endret seg nå. Han legger til, med denne båten som den skulle være en forlenget del av armen. Dermed har vi oppnådd to ting.  Reder har fått erfaring,  og båten er kommet et stykke lenger nord, i forhold til Oslo, der den ble kjøpt. 

 

Takk for oppdraget🍾🥂

 

jeg derimot, dro samme veien tilbake, med hurtigbåt.  Så det ble mye båt, men utrolig avslappende å overlate ansvaret til Nordled.  

Jeg ankom min kjære White Lady klokken 01 i natt. Det var relativt godt å legge seg da. 😅😅😅

 

 

 

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Herlig skrevet @Bjørn Løvjomås :lol:

 

"Sofaseiler..." "lett å ha på tråden" "En Radar som mer eller mindre så både fisk og fe, og endatil kunne navngi hva kyrne på Jæren hette for noe."

Vel blåst!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

En liten oppsummering fra en banjospillende kaviarelsker ombord i sin kjære White Lady 

20211017_233406.jpg.9ca02425aec719d05666b21be1d96cbb.jpg

Turen ble egentlig planlagt i mitt hode litt hårreisende.  Men mye tydet på at det var relativt flatt hav utpå. Jeg hadde et godt håp om å kunne dra fra Arendal på ettermiddagen,  og gå på natta med flatt hav. Dette gikk dog ikke helt etter planen. Havet er ikke alltid forutsigbart. Det ble ganske mye sjø, å vi måtte langt ned i fart.  Dermed fant jeg ut at målet om å rekke Stadt på et kort værvindu ikke ville gå på mandag ettermiddag.  Da dro vi inn til Mandal og bunkret og overnattet. En relativt spennende tur med mange teiner passert i mørket. Men alt gikk bra. 

 

20211018_070403.jpg.aa8132d1e5d82818d1a121c22edca410.jpg

Morgenstund ble feiret med filtersjekk. Det er fryktelig viktig,  etter en del bølger. De var helt rene, og da senkes skuldrene noe. 

20211018_075720.jpg.f07fd4c36e879397a9116a47b0e836ee.jpg

Været var en stor faktor for videre transport.  Telenor er relativt fornøyd med trafikken på linjene sine, med tanke på denne dagen som skulle komme. Mandal til Bergen. Jeg  fikk som vanlig masse hjelp, fra sofaseiler @sap_2000 og også @Solbris II.

I felleskap fant vi ut at det burde være mulig å rekke over Jæren før styggværet tok oss igjen. Jeg liker ikke å bli jaget av dårlig vær. Men denne gang fikk sofaseilerene rett. Det gikk meget bra oppover Jæren.

20211018_095946.jpg.6328daa748d08a4c692f314e98287c83.jpg

Vi kunne faktisk holde marsjfart på 25 til 26 knop hele veien. Da går milene unna

20211018_104040.jpg.51a2bc670cf3ace08d0f2a6a83babb7e.jpg

Kort innspill fra teknisk avdeling,  denne båten hadde det meste av gøy utstyr.  En Radar som mer eller mindre så både fisk og fe, og endatil kunne  navngi hva kyrne på Jæren hette for noe. 😅 Ais, var også til fantastisk hjelp senere på turen i de smale passasjene nord for Bergen. Vi møtte noen hurtigbåter, å jeg kunne enkelt finne trygge møteplasser med å beregne ut i fra Ais.  Tilbake til turen

20211018_105852.jpg.09b619b8943cd7229020f9975d70c5c4.jpg

Som en forstand kar her på Bp nevnte, engelske kusiner har en tendens til å gå med nesa litt i sky. Godt illustrert ved denne P42 som vi tok igjen ca ved Varhaug.  

Vi pratet med dem ved Kopervik,  de skulle til Os, hentet båt fra Drøbakområdet. 

Lurte ei lita stund på om @Tom Rør var ute å luftet sjarken, men det stemte ikke helt med såkalt Tomrørfart😅😅

20211018_143947.jpg.71c9ff6ac28c3bf91f377620c2b30c6b.jpg

Slike forhold ved Jærens rev er bare koselig 

Da er slike ting som bildet under mulig

Screenshot_20211019-073445_MarineTraffic.jpg.f8c888cadac1522dddbae48125bb7f87.jpg

 

Med tidlig ankomst i Bergen, og etter en vurdering om det var forsvarlig å prøve nattseilas videre mot Stadt, hvilket jeg tidlig avslo fordi jeg var trøtt, ble det også tid for meg å besøke datter og svigersønn i Bergen. Det var koselig. Men Bergen fornekter seg ikke,  regn må til

20211019_081742.jpg.97d8c83224675b98712cdd059d6c6bab.jpg

Å da blir sikt dårlig, så jeg er meget glad for at jeg ikke valgte å gå videre. 200 nm er nok på en dag, nå på høsten. 

 

Sikten var dårlig når vi dro ut fra Bergen, å jeg kjente at noe ikke stemte. Radar hadde sovnet, etter å ha skrudd den på før start. Men ikke mulighet å starte den fra display på plotter igjen. 

Men min gode venn sofaseileren @sap_2000 er utrolig god å ha på tråden. Han er egentlig ganske lett på tråden faktisk🤪

Slå av hovedbryter, å starte opp igjen. Så virker det sa han. Å verste er at det stemte.👍👍 Elektronikk fornekter seg ikke 🤪

Da kunne turen videre fortsette

Takk Sap💪👍

20211019_104338.jpg.abd50d098e0a6685fa7c04aa717ba94b.jpg

Ikke noen tvil om at Radar og Ais er en fordel i slikt vær. Denne båten hadde det utstyret man virkelig trenger på sånne turer. 

@Solbris II  gjorde en god jobb her. 💪

Å eierere @I og PK har fått mye gøy leketøy👍😅

20211019_123028.jpg.8f1c434ab51cd3c284afb2a67b5ae5e1.jpg

Dette stedet kunne jeg godt tenke meg å bo i ei lita uke. Gjerne med dårlig vær. Bare det er lunt å varmt inne.  

er det noen som vet hvor vi er?

 

På tur inn mot Bremangerfjorden,  så ble det ganske heftig med vind.  (25ms) Såpass mye at autopilot måtte kobles ut, for å styre mot bølgene. Ikke tid til å fotografere da. Det gjorde avgjørelsen om ikke å forsøke på Stadt ganske enkelt.  Man skal ikke utfordre sjøen, når været tar i. Det er uklokt.  

Roet seg heldigvis lenger inne i sundet.  

20211019_131323.jpg.3647a4ff56602042d4cdeda196180b08.jpg

Der passerte vi en konkurrent.  Men han var arbeidsledig i vår bransje i dag..bare masse rot ombord. Kristian With har brukt å frakte masse båter. 

20211019_131622.jpg.5cd6af4c058d83cf7d6f71ba03e830b8.jpg

 

nå ligger Anette Kristine i Måløy å venter på et værvindu for å ta siste etappe.20211019_145339.jpg.25558f109cbe629cf9d4f954fb0f742b.jpg

Eier har jo vært med på turen. Han har hatt lite erfaring med stor båt før. Og kanskje litt usikker.  Dette har endret seg nå. Han legger til, med denne båten som den skulle være en forlenget del av armen. Dermed har vi oppnådd to ting.  Reder har fått erfaring,  og båten er kommet et stykke lenger nord, i forhold til Oslo, der den ble kjøpt. 

 

Takk for oppdraget🍾🥂

 

jeg derimot, dro samme veien tilbake, med hurtigbåt.  Så det ble mye båt, men utrolig avslappende å overlate ansvaret til Nordled.  

Jeg ankom min kjære White Lady klokken 01 i natt. Det var relativt godt å legge seg da. 😅😅😅

 

 

 

 

 

Tok ikke du bilde av Norled,S hurtigbåt til Bergen? , er jo viktig å ha med i rapporten.😊

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Skikkelig moro å følge. @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås har en herlig sjargong som gjør at noen og enhver trekker på smilebåndet. Og det beste er en bunnsolid erfaring som gjør at oppdragene blir fullført med alvor og riktig tanke for sikkerhetsmarginer for båt og mannskap. Humoren og skriveferdigheter er en solid bonus!😊😊

Redigert av Solbris II (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

torbi skrev for 1 time siden:

Tok ikke du bilde av Norled,S hurtigbåt til Bergen?

Det må jeg si med stor beklagelse at jeg faktisk glemte.  Så ikke en gang på yr og barentswatch. Tenkte at det kunne Kaptein ombord gjøre. Det var faktisk bare en ting som stod i hodet på meg, å det var å legge hodet på puta i jolla😅😅😅 Så da brukte jeg mesteparten av tiden ombord på Frøya, for å sikre hjemtransport 😅😅😅

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 7 minutter siden:

Det må jeg si med stor beklagelse at jeg faktisk glemte.  Så ikke en gang på yr og barentswatch. Tenkte at det kunne Kaptein ombord gjøre. Det var faktisk bare en ting som stod i hodet på meg, å det var å legge hodet på puta i jolla😅😅😅 Så da brukte jeg mesteparten av tiden ombord på Frøya, for å sikre hjemtransport 😅😅😅

Kan tenke meg du fikk komfortabelt båttur til Bergen, de på Frøya har full kontroll de 😀

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 4 timer siden:

Herlig skrevet

 

Faxen skrev for 3 timer siden:

Du burde skrive bok. Herlig historie

 

lurvetass skrev for 1 time siden:

Festlig å følge. Bra skrevet.

 

Solbris II skrev 13 minutter siden:

Skikkelig moro å følge

 

Solbris II skrev 14 minutter siden:

Humoren og skriveferdigheter er dn solid bonus!😊😊

Dette gjør meg litt rørt. Hyggelig at dere mener det. Jeg er nok så langt fra noen skribent som det går å komme🙂 men er veldig glad for disse kommentarene.  Humor er jo viktig. 👍

Å til min gode venn i Oslo er det bare en ting å si. Han er er støvel av en sofaseiler.. å skjønner seg absolutt ikke på kaviar. Har hele tiden trodd at han hadde litt kultur begrep, men å presse en banjo sånn rett i baken på en stakkars sørlending. Det må da være et kulturelt overgrep 🤣🤣🤣

Låvvju bråther fråm another måther @sap_2000

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

torbi skrev 1 minutt siden:

de på Frøya har full kontroll de 

Må jo innrømme at jeg fulgte bittelitt med på hvilke kurs de valgte. Å hvordan kaptein håndterte skuta, jeg ble imponert. 30 knop gjennom trange sund er ikke for hvem som helst.  Full kontroll, helt enig

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 13 minutter siden:

Må jo innrømme at jeg fulgte bittelitt med på hvilke kurs de valgte. Å hvordan kaptein håndterte skuta, jeg ble imponert. 30 knop gjennom trange sund er ikke for hvem som helst.  Full kontroll, helt enig

Ja i smale sund vet eg hvor, Fonnastraumen rett etter Fensfjorden på sør, spennde .😊

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden:

Jeg er nok så langt fra noen skribent som det går å komme🙂

Ikke helt enig i det. Du skriver underholdende, og alltid med en humoristisk snert :yesnod:  Bare få deg et "og" og "å" kurs, så blir det perfekt :giggle:

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 7 timer siden:

Bare få deg et "og" og "å" kurs, så blir det perfekt :giggle:

Haha, der treffer du innertier, det har alltid vært et problem.  Jeg mener selv at jeg kan det der hundre prosent. Problemet er bare at resten av verden er uenig med meg 🤣🤣🤣

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 17 timer siden:

Dette stedet kunne jeg godt tenke meg å bo i ei lita uke. Gjerne med dårlig vær. Bare det er lunt å varmt inne.  

er det noen som vet hvor vi er?


Ligner veldig på «Stabben» vest for Florø. Takk for  trivelig underholdning og fin oppsummering!
Nei, ingen kan klage på deg når det gjelder «kultur», hverken med båt eller skriverier. 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

 

On 10/20/2021 at 2:20 PM, Bjørn Løvjomås said:

En liten oppsummering fra en banjospillende kaviarelsker ombord i sin kjære White Lady 

 

Godt å ha det svart på hvitt, rett fra hestens munn for en gangs skyld :giggle:

 

On 10/20/2021 at 2:20 PM, Bjørn Løvjomås said:

Været var en stor faktor for videre transport.  Telenor er relativt fornøyd med trafikken på linjene sine, med tanke på denne dagen som skulle komme. Mandal til Bergen. Jeg  fikk som vanlig masse hjelp, fra sofaseiler @sap_2000 og også @Solbris II.

I felleskap fant vi ut at det burde være mulig å rekke over Jæren før styggværet tok oss igjen. Jeg liker ikke å bli jaget av dårlig vær. Men denne gang fikk sofaseilerene rett. Det gikk meget bra oppover Jæren.

 

Som regel er det jo omvendt, Bjørn er en skikkelig ringrev på vær og dets innvirkninger her og der, men hyggelig å kunne bidra fra sofaen for en gangs skyld :smiley: 

 

Ang jaget av vær; det er jo slik det så alt ofte blir når vi prøver å utnytte gode forhold eller et vindu. Når jg tenker over det, så er det få ganger utsiktene har sett såpass stabile ut at vi har tatt det med ro og ikke vært bekymret for å"brenne inne" et sted på veien.

 

On 10/20/2021 at 2:20 PM, Bjørn Løvjomås said:

 

20211019_131323.jpg.3647a4ff56602042d4cdeda196180b08.jpg

Der passerte vi en konkurrent.  Men han var arbeidsledig i vår bransje i dag..bare masse rot ombord. Kristian With har brukt å frakte masse båter. 

 

Har lagt merke til at Kr With sjelden frakter større båter på dekk den sende tiden. Vet ikke, men det kan ha noe å gjøre med den P45 hendelsen utenfor siragrunnen for noen år siden... 

Uansett bra for oss liker å reke opp og ned kysten :yesnod:

 

On 10/20/2021 at 2:20 PM, Bjørn Løvjomås said:

Eier har jo vært med på turen. Han har hatt lite erfaring med stor båt før. Og kanskje litt usikker.  Dette har endret seg nå. Han legger til, med denne båten som den skulle være en forlenget del av armen. Dermed har vi oppnådd to ting.  Reder har fått erfaring,  og båten er kommet et stykke lenger nord, i forhold til Oslo, der den ble kjøpt. 

 

Takk for oppdraget🍾🥂

 

 

Det er mye ting, tang og teknisk man skal sette seg inn i på en nyere, større båt, så fint opplegg med interesserte eier som var med både på oppgraderinger og turen :thumbsup:

 

Må takke for oppdraget jeg også @Solbris II & @I og PK :smiley:. Var ikke lange stykket, men ble en hyggelig tur ned til Fredrikstad og så en svipp over til "banjoboy" i Arendal noen dager senere. 

 

22 hours ago, Solbris II said:

Skikkelig moro å følge. @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås har en herlig sjargong som gjør at noen og enhver trekker på smilebåndet. Og det beste er en bunnsolid erfaring som gjør at oppdragene blir fullført med alvor og riktig tanke for sikkerhetsmarginer for båt og mannskap. Humoren og skriveferdigheter er en solid bonus!😊😊

 

Takk for hyggelige ord og at du dro meg inn i dette :smiley: Må gjentas :yesnod:

 

On 10/20/2021 at 2:20 PM, Bjørn Løvjomås said:

 

Men min gode venn sofaseileren @sap_2000 er utrolig god å ha på tråden. Han er egentlig ganske lett på tråden faktisk🤪

 

 

22 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Å til min gode venn i Oslo er det bare en ting å si. Han er er støvel av en sofaseiler.. å skjønner seg absolutt ikke på kaviar. Har hele tiden trodd at han hadde litt kultur begrep, men å presse en banjo sånn rett i baken på en stakkars sørlending. Det må da være et kulturelt overgrep 🤣🤣🤣

Låvvju bråther fråm another måther @sap_2000

 

 

Kaviar og kulturkrangelen; den vil nok vedvare en stund til skjønner jeg.. :smash:

Lett og god på tråden du :lol: Den må jeg nok ta opp med terapeuten ...:giggle: 

 

Men, glad i deg også min "onkel" fra sørstatene :thumbsup: 

Ps: La banjoen sitte der den er en stund til du :lol:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

 

Fant en video fra Motor Boat & Yachtings John Boyle og hans tur til Vestlandet (fra UK) med sin Princess V39. De fikk en husketur over Stadt på veien tilbake som han viser og beskriver ganske godt i videoen.

Se fra ca 4.50 og utover

 

 

John Boyle har flere videoserier med sin P V39, bl.a Middelhavet til UK, UK to Russia, Round Britain og så denne turen til Norge.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

2 knop og brytende, grønne bølger over baugen er nok stas :smiley: Vi lusket ut sydover fra Lyngør isommer da Barentswatch meldte 1m og max 1.8 rett imot. Da ville mannskapet mitt snu, så det gjorde vi og fant oss en naturhavn i le.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...