Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Hulda skrev for 3 timer siden: @Komodo Det jeg tror, er at verkstedet har svin på skauen, og at @Hekkbølgenikke har tilstrekkelig kunnskap til å dypdykke inn i problematikken. Så om det var en tann feil, dysefeil, strammefeil, står ikke helt klart for meg. Det som uansett er uheldig, er at i slike saker er som regel kunden den som bærer uleilighet og merkostnad. Ok, da er vi på linje der. Hekkbølgen skrev 35 minutter siden: Fra mitt ståsted så mener jeg verkstedet ikke skal ta på seg dysesjekk hvis de kun får sjekket at dysene gir rett trykk da det er flere faktorer som spiller inn med ref. til tidligere innlegg her. Hadde dysene blitt sjekket grundig i januar når regreima ble skiftet så hadde ikke den siste uka med undersøklelser vært nødvendig. Der er jeg ikke helt enig med deg. Dersom det stemmer som verksmesteren sier så har de en testbenk hvor de får kontrollert dysene skikkelig. Da ser de ikke bare på trykket, men også på forstøvningen og de andre punktene som manualen foreskriver for disse brennstoffventilene. Det som er mer usikkert er hvorvidt de som sjekker ventilene har kompetanse til å gjøre det godt nok. Det er en annen sak, men slik er det jo for alt annet de skal gjøre på motoren også. Dersom de bruker ufaglærte eller autodidakte mekanikere til å skifte registerreim eller justere ventiler kan jo det gå like galt. Følgende sitat fra ditt første innlegg får meg til å bli ekstremt skeptisk i så måte: Hekkbølgen skrev On 5.4.2022 at 10.05: Skal også nevnes at det kanskje har gått litt fort for verkstedet med referanse til funn av løse skruer samt at når de skiftet skroggjennomføringene så var det lekkasje på gjennomføringen til motorkjølingen. Dvs lekkasjen var mellom skroggjennomføringen og kuleventilen som skrues ned på gjengene til selve gjennomføringen. Ikke lekkasje mellom skroget og gjennomføringen. Så båten måtte på land igjen. Og når er det tett. Det er veldig lett å få slike rørkoblinger tett, ikke minst da trykk er nærmest fraværende. Skal du klare å få lekkasje på en slik ventil må du være rimelig klønete/utrent, eller veldig slurvete. Den episoden i seg selv burde borge for at verkstedet må ta på egen kappe å rydde opp i de manglene du opplevde da du fikk båten fra service. Men jeg har sett mye rart, og overhode ikke overrasket dersom de forsøker å få deg til å betale for tabber de har gjort. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 (redigert) ---------------------------------------------------------- @Komodo - her er det ironi uten at jeg satte opp plakaten... Vi er ca 200% enig i poenget ditt Det er bare å lese alt verkstedet har svart; det er logisk brist, noe direkte feil og generelt villedende. Dessverre. Redigert 14.April.2022 av dieselfan (see edit history) Link to post
Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev 29 minutter siden: @Komodo - her er det ironi uten at jeg satte opp plakaten... Vi er ca 200% enig i poenget ditt Det er bare å lese alt verkstedet har svart; det er logisk brist, noe direkte feil og generelt villedende. Dessverre. Ok, da er jeg med Ellers så er det jo bare trist hvis trådstarter ender opp med ei helt unødvendig regning på 20-30 lapper. Håper vi får en fortsettelse på denne følgetongen, og at TS kommer heldig ut av hele greia. Det kan jo rett og slett hende at verkstedet er bunn ærlige og tar evt. feil de har gjort på egen kappe. Hekkbølgen skrev for 2 timer siden: Skal hente dysene over påske. ?? For å være helt ærlig tror jeg det er en reell risk for at de allerede ligger i søpla. Anbefaler deg å ta en telefon til verksmesteren og be ham legge dem i en pose for deg slik at du kan hente dem etter påske. dieselfan skrev for 2 timer siden: For egen del så hadde jeg vært tilstede når verkstedet byttet dysespisser, basert på alle alarmklokkene som ringer... 200% enig i det (for å bruke din terminologi ), men tviler på at det er så lett å få til. De fleste verksteder tillater ikke kundene å være til stede under slike "skarpe operasjoner". dieselfan skrev for 2 timer siden: Beklager at jeg ikke rådet deg til å plombere boltene til strammer og tannreimhjulene, men nå fant jo verkstedet et "påskudd" for å skru alt ifra hverandre slik at de måtte gjøre grunnstilling på nytt... (selvfølgelig uten at det har noe å si i følge verkstedet) Her er vi nok mange som har noe å lære! Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hekkbølgen Svart 14.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev for 2 timer siden: Beklager at jeg ikke rådet deg til å plombere boltene til strammer og tannreimhjulene, men nå fant jo verkstedet et "påskudd" for å skru alt ifra hverandre slik at de måtte gjøre grunnstilling på nytt... (selvfølgelig uten at det har noe å si i følge verkstedet) Du hastet med å komme utpå, og har måttet betale for det. Blir det 20-30'? Anbefaler deg å heller betale 3-4 båtlapper for en spesialist som kan følge opp for deg. Det er en fortvilende situasjon du har havnet i og det er lite du kunne gjort annerledes. Men å fortelle verkstedet om at du fikk hjelp på Forumet var ikke lurt og det ga verkstedet alle muligheter til å forutse ditt neste trekk, og det gjorde de... Takk for omtanken men det går fint. Får være måte på hvor fremsynt man skal være ? Vet ikke om jeg hadde skjønt så mye uansett om jeg så på at de feilsøkte.. Jeg liker å spille med åpne kort derfor nevnte jeg at jeg hadde fått innspill fra er forum. Vi får se når regninga kommer. Må understreke at verkstedet har vært eksemplarisk i kommunikasjonen med meg og vi har en god tone. Velger å holde det slikt inntil noe annet skjer ?? Link to post
liberty Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 En ting jeg vil anbefale deg nå som motoren er tilbake der den var er å skifte til en litt lettere propell motoren din bør klare minst 3900 Rmp Persolig tror jeg at verkstedet har vert uheldig og bommet med en tann på registeret Link to post
Hekkbølgen Svart 14.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Komodo skrev 44 minutter siden: Ellers så er det jo bare trist hvis trådstarter ender opp med ei helt unødvendig regning på 20-30 lapper. Håper vi får en fortsettelse på denne følgetongen, og at TS kommer heldig ut av hele greia. Det kan jo rett og slett hende at verkstedet er bunn ærlige og tar evt. feil de har gjort på egen kappe. For å være helt ærlig tror jeg det er en reell risk for at de allerede ligger i søpla. De fleste verksteder tillater ikke kundene å være til stede under slike "skarpe operasjoner". Skal holde dere oppdatert? Jeg velge å tro det beste inntil det motsatte viser seg ? Verkstedet har påskestengt så jeg får ikke tak i de før etter påske. ? Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Hekkbølgen skrev 2 minutter siden: Vi får se når regninga kommer. Må understreke at verkstedet har vært eksemplarisk i kommunikasjonen med meg og vi har en god tone. Velger å holde det slikt inntil noe annet skjer ?? Jeg vil også at du skal ha et hyggelig forhold til verkstedet ditt. Men, når de leser dette så håper jeg de forstår at det er relativt mange som ser dette og som forstår at forklaringen som er lagt fram kunne vært skrevet av Sandra BULLOCK. Jeg forventer at de setter noe av dette på "opplæring" kontoen og at de beklager "uflaksen" de har hatt. Om ikke verkstedet ikke har pakket de brukte dysespissene i plasthylsene som de nye kom i, så er de ikke profesjonelle. Dersom verkstedet ikke har opplyst deg om at det er byttedeler du har kjøpt, er de brukte delene klokkeklart din eiendom. En som har litt trening ser enkelt om disse dysene er utslitt eller ikke.. Du manglet trolig 20-30% effekt og det er mye og da bør dysespissene være ille og ikke i "grenseland" Dysespissene kan også enkelt monteres inn i en dysekropp, shimses opp og teste forstøvning. En trenger bare å ha tilgang på en dysekropp for å utføre denne testen. Det er trolig både 3 og 4 syl motorer som også bruker denne dysekroppen. Dersom du får de brukte dysene til å forstøve, da vet du at verkstedet tok feil. Link to post
Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 liberty skrev for 1 time siden: Persolig tror jeg at verkstedet har vert uheldig og bommet med en tann på registeret Jeg tror også at dette er det som har skjedd. I korte trekk har du levert inn en båt som virket, og fått tilbake en båt som ikke virket etter service. Jeg har vondt for å tro at det har skjedd noe med dysene dine i vinter som har gjort at du har mistet tre knop og at motoren har blitt tungstartet. Da er det et mer sannsynlig scenario at en mindre dreven mekaniker har montert reima feil, og at de ved kontroll har funnet dette og rettet opp uten å si noe om det til deg. Dette kan det bli vanskelig å bevise. Hvis det i sin tur har fått deg til å overhale dysene for 22.000,- begynner det å bli grovt. Jeg skjønner veldig godt at du ønsker å ha en god tone med verkstedet, men jeg skjønner enda bedre at verkstedet ønsker å ha en god tone med deg. Du er tross alt en meget god kunde! dieselfan skrev 1 time siden: Men, når de leser dette så håper jeg de forstår at det er relativt mange som ser dette og som forstår at forklaringen som er lagt fram kunne vært skrevet av Sandra BULLOCK. Jeg forventer at de setter noe av dette på "opplæring" kontoen og at de beklager "uflaksen" de har hatt. dieselfan skrev 1 time siden: Om ikke verkstedet ikke har pakket de brukte dysespissene i plasthylsene som de nye kom i, så er de ikke profesjonelle. Dersom verkstedet ikke har opplyst deg om at det er byttedeler du har kjøpt, er de brukte delene klokkeklart din eiendom. Enig. Dysespisser i denne prisklassen må anses som kundens eiendom. I tillegg er det vel anført at det ikke var funnet noen feil på dysene, bare en mistanke? At de på det grunnlaget får kunden til å bla opp med 22 lapper for å utelukke en mulig feil er jo i seg selv nesten kriminelt. dieselfan skrev 1 time siden: Dysespissene kan også enkelt monteres inn i en dysekropp, shimses opp og teste forstøvning. En trenger bare å ha tilgang på en dysekropp for å utføre denne testen. Det er trolig både 3 og 4 syl motorer som også bruker denne dysekroppen. Dersom du får de brukte dysene til å forstøve, da vet du at verkstedet tok feil. Interessant tanke, men ut fra hva TS skriver tenker jeg at dette er litt utenfor komfortsonen. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LAKA Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Dette stinker. Her har verkstedet trolig gjort både en og to feil, og du som kunde må betale verkstedet for å rette opp igjen. Jeg hadde aldri funnet meg i en slik behandling. Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev 1 time siden: Dysespissene kan også enkelt monteres inn i en dysekropp, shimses opp og teste forstøvning. En trenger bare å ha tilgang på en dysekropp for å utføre denne testen. Det er trolig både 3 og 4 syl motorer som også bruker denne dysekroppen. Dersom du får de brukte dysene til å forstøve, da vet du at verkstedet tok feil. Komodo skrev 6 minutter siden: Interessant tanke, men ut fra hva TS skriver tenker jeg at dette er litt utenfor komfortsonen. Må innrømme at jeg i lang tid har hatt på lista å legge meg til med dysetester. Har ringt mye rundt denne uka for å finne alternativer til verksteder som kan teste 2 trinns dyser. Men det må være noen lengst mulig borte fra oslo og ikke noen med direkte kontakt med Yanmar. Finner jeg noen som kvalifiserer så spør jeg trolig TS om jeg kan låne dysene og får de testet på min kost, dersom det er troverdig at verkstedet virkelig har tatt vare på TS sine dyser og ikke serverer noe fra rotekassa... Link to post
Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev 12 minutter siden: Finner jeg noen som kvalifiserer så spør jeg trolig TS om jeg kan låne dysene og får de testet på min kost, Da snakker vi virkelig om Baatplassen på sitt beste! dieselfan skrev 12 minutter siden: dersom det er troverdig at verkstedet virkelig har tatt vare på TS sine dyser og ikke serverer noe fra rotekassa... Det burde vel ikke være mulig. Nå ble jo dysene kontrollert og godkjent i første omgang. Med defekte dysespisser skulle ikke det være mulig. Verksmesteren skriver jo også i mailen at de har testebenk tilsvarende det de har på Vestfold Elektrodiesel (hvis jeg husker rett), og at de har alle prosedyrer og manualer fra Yanmar tilgjengelig. Det betyr jo at dysene skal være kontrollert iht. spec. i utgangspunktet, noe som også gjør det uforståelig at de senere bytter dysespisser på mistanke. Høres egentlig ut som om de har malt seg inn i et hjørne... Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
VegJoh Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev 9 minutter siden: Må innrømme at jeg i lang tid har hatt på lista å legge meg til med dysetester. Har ringt mye rundt denne uka for å finne alternativer til verksteder som kan teste 2 trinns dyser. Men det må være noen lengst mulig borte fra oslo og ikke noen med direkte kontakt med Yanmar. Finner jeg noen som kvalifiserer så spør jeg trolig TS om jeg kan låne dysene og får de testet på min kost, dersom det er troverdig at verkstedet virkelig har tatt vare på TS sine dyser og ikke serverer noe fra rotekassa... Jeg har dysetester som du kan få låne . Den er riktignok lånt bort til @Komodo for øyeblikket, men jeg er nesten helt sikker på at han vil være med å teste. Det er fullt mulig å teste disse dysene med en vanlig dysetester, men det forutsetter at man har en dyrekropp å sette de inn i. Første trinn av åpningen tester man direkte når man setter de fullt montert i dysetesteren, andre trinn forutsetter at man må fjerne et sete og en fjær, slik at den ikke "slipper" trykket på den første forstøvngingen, men holder trykket til neste forstøvning. Det man ikke får testet er å måle needle lift og needle pre-lift. Dette gjøres ikke med en trykktester, men med en spesiell indikatorklokke. Men av den kommunikasjonen TS har postet fra verkstedet, så er det ingen ting som tilsier at verkstedet her har gjort det heller. Uansett så vil man ved en vanlig trykktest kunne avdekke forstøvning og evt. lekkasje og sprutebilde. Dysene: DLLA140P678 140 står for gradene dysene skal sprute ut med. 67 er størrelsen på hullene (0,67mm) 8 er antall hull. D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 VegJoh skrev 6 minutter siden: Det man ikke får testet er å måle needle lift og needle pre-lift. Dette gjøres ikke med en trykktester, men med en spesiell indikatorklokke. Kan du legge ut prosedyren du henviser til i denne tråden, samt bilde av den indikatorklokka (hvis du har)? VegJoh skrev 7 minutter siden: Jeg har dysetester som du kan få låne . Den er riktignok lånt bort til @Komodo for øyeblikket, men jeg er nesten helt sikker på at han vil være med å teste. Helt klart! Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 VegJoh skrev 12 minutter siden: Jeg har dysetester som du kan få låne . Veldig godt tilbud @VegJoh Må i denne sammenhengen bruke et velrenommert dieselverksted om det skal ha verdi for TS. De må kunne si med tyngde at disse dysespissene er ok.. Men om TS ønsker for egen del å vite om dysene forstøver så kan kanskje du teste dysespissene for å sjekke forstøving? Forstøver dysespissene så er det bevist at de er OK, ansett hva et verksted hevder. Til mitt bruk så må jeg kunne måle flow og returflow. Igjen, veldig godt tilbud, som jeg setter veldig pris på Link to post
VegJoh Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Komodo skrev 29 minutter siden: Kan du legge ut prosedyren du henviser til i denne tråden, samt bilde av den indikatorklokka (hvis du har)? Service manual ligger her: https://baatplassen.no/i/topic/41526-yanmar-6-lp/ post nr.2 fra arnearmoa Er beskrevet på sidene 3-102 til 3-115 D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
VegJoh Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev 11 minutter siden: Må i denne sammenhengen bruke et velrenommert dieselverksted om det skal ha verdi for TS. De må kunne si med tyngde at disse dysespissene er ok.. Veldig enig i det D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
pipe Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 (redigert) For egen del ville jeg holdt igjen på å gi verkstedet kjeltring stempel når man ikke engang vet om det er teknisk mulig å kunne kjøre motoren med 1-2 tenner feil på registret. Registret er også meget enkelt med bare to tannhjul så bytte av reim er enkelt. Nesten utrolig hvis en mekaniker med 20 åra erfaring skulle bomme på det. Fakta er nå att motoren går som den skal og TS har nye dysespisser på en motor som ligger på nord siden av 2000 timer. Høres greit ut for meg å sette det på kontoen for nødvendig vedlikehold. Redigert 14.April.2022 av pipe (see edit history) Link to post
Hekkbølgen Svart 14.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 (redigert) dieselfan skrev for 4 timer siden: Dersom du får de brukte dysene til å forstøve, da vet du at verkstedet tok feil. Ja da skal jeg forsøke å få tak i dysene når verkstedet åpner etter påske ? LAKA skrev for 3 timer siden: Dette stinker. Her har verkstedet trolig gjort både en og to feil, og du som kunde må betale verkstedet for å rette opp igjen. Jeg hadde aldri funnet meg i en slik behandling. Ja enig. dieselfan skrev for 2 timer siden: Må innrømme at jeg i lang tid har hatt på lista å legge meg til med dysetester. Har ringt mye rundt denne uka for å finne alternativer til verksteder som kan teste 2 trinns dyser. Men det må være noen lengst mulig borte fra oslo og ikke noen med direkte kontakt med Yanmar. Finner jeg noen som kvalifiserer så spør jeg trolig TS om jeg kan låne dysene og får de testet på min kost, dersom det er troverdig at verkstedet virkelig har tatt vare på TS sine dyser og ikke serverer noe fra rotekassa... Det var voldsomt hyggelig? får jeg tak i dysene skal du få de og slippe å koste testen. Sier ifra over påske når verkstedet åpner. Men du skal slippe å gjøre det med mindre det er en faglig interesse du ønsker å teste ut. Takk igjen alle mann her inne ? Redigert 14.April.2022 av Hekkbølgen (see edit history) Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 pipe skrev 28 minutter siden: nesten utrolig hvis en mekaniker med 20 åra erfaring skulle bomme på det. Vet vi at det er en mekaniker med 20 års erfaring som har skrudd på tannreima til TS? Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener: Kontrollerer registeret på en motor forholdet mellom: - veiv og kamaksel ? - eller mellom veivaksel og dieselpumpa ? - eller en blanding av disse ? Link to post
Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 VegJoh skrev 1 time siden: Service manual ligger her: https://baatplassen.no/i/topic/41526-yanmar-6-lp/ post nr.2 fra arnearmoa Er beskrevet på sidene 3-102 til 3-115 Da har jeg lastet ned manualen og tatt en kjapp titt. Har ikke finlest hele prosedyren, men ut fra hva jeg kan forstå bør det være mulig å måle pre-lift og needle lift med måleur, evt. en vippearmsindikator, og mikrometer. Men som @dieselfan påpeker, for at det skal være noen verdi for TS bør nok en skikkelig test utføres av en kompetent spesialist. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hekkbølgen Svart 14.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 pipe skrev 58 minutter siden: For egen del ville jeg holdt igjen på å gi verkstedet kjeltring stempel når man ikke engang vet om det er teknisk mulig å kunne kjøre motoren med 1-2 tenner feil på registret. Registret er også meget enkelt med bare to tannhjul så bytte av reim er enkelt. Nesten utrolig hvis en mekaniker med 20 åra erfaring skulle bomme på det. Fakta er nå att motoren går som den skal og TS har nye dysespisser på en motor som ligger på nord siden av 2000 timer. Høres greit ut for meg å sette det på kontoen for nødvendig vedlikehold. Jeg er litt enig med deg @pipe. Og derfor har jeg ikke gått høyere ut ovenfor verkstedet nå. Selv om det høres rart ut at dysene skullle blitt så dårlig fra opptak i nov 21 til testtur i mars 22 så kan det ikke utelukkes. Men igjen det er noe som skurrer ref lekkasje mellom skroggjennomføring og kuleventilen samt levere ut båten på testturen uten at dekselet over turboen var skrudd skikkelig på plass. Det kan gå fort for seg.. Jeg må betale for min trang til å få jobben gjort fort. Kunne gjort som mange her har rådet meg til å levere dysene til et uavhengig dieselverksted. Men da hadde det ikke blitt båt før uti Mai tror jeg. Jeg setter veldig pris på rådenee og synspunktene her på BP. Men men enda en måned på brygga samt vissheten om nye dysespisser er nesten verdt det.. tror jeg.. ? dieselfan skrev 28 minutter siden: Vet vi at det er en mekaniker med 20 års erfaring som har skrudd på tannreima til TS? Det er hva det mekanikeren så når han byttet regreima i januar. «I mine 20 år har jeg aldri opplevd så rustent strammehjul». dieselfan skrev 28 minutter siden: Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 Tar poenget og skal ikke uttale meg om verkstedet, deres ulogiske forklaring eller forventet kompetanse. Sist jeg hadde behov for dieselspesialist, brukte jeg 5 timer på å kjøre og Oppegård Elektro Diesel brukte 3.5 timer på å teste 6 dyser og trykk og kapasitetsmåle tilhørende dieselpumpe, mengdejustering av dieselpumpe nr 2. Vet ikke om det er vanlig å få så bra service som jeg fikk av dem, men det er beviselig mulig. Link to post
Komodo Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 dieselfan skrev 53 minutter siden: Tar poenget og skal ikke uttale meg om verkstedet, deres ulogiske forklaring eller forventet kompetanse. Men der gjorde du det allikevel Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
pipe Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 (redigert) dieselfan skrev 58 minutter siden: Tar poenget og skal ikke uttale meg om verkstedet, deres ulogiske forklaring eller forventet kompetanse. Jo jo det er bare å uttale seg fritt. Det er jo grunnlaget for en god diskusjon, Akkurat i dette tilfelle syntes jeg att noen har gått litt for langt med å stemple verkstedet som kjeltringer men jeg sitter ikke på fasiten om det er riktig eller ikke Stille spørsmål om hvordan verkstedet har levert og hva som er gjort er på sin plass å kunne diskutere også med ett kritisk blikk Redigert 14.April.2022 av pipe (see edit history) Link to post
VegJoh Svart 14.April.2022 Link til dette innlegget Svart 14.April.2022 pipe skrev 27 minutter siden: syntes jeg att noen har gått litt for langt med å stemple verkstedet som kjeltringer Hvem konkret synes du har gått for langt ? Jeg sitter ikke med den samme opplevelsen. Slik jeg ser på saken, så er det mange her som har stilt kritiske spørsmål til hvordan TS har blitt mottatt og behandlet av verkstedet. Slik saken står nå, ut fra det som har kommet frem i denne tråden, så er det ikke noe slik jeg leser det som fristiller verkstedet. For min del så har motivasjonen for å delta i denne tråden kun vært i sympati for @Hekkbølgen. Jeg ønsker ikke noe annet enn godt for denne sjøglade mannen, og det har også vært motivasjonen for poste de tingene som jeg mener jeg kan bidra med. D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn