Mort1 Svart 18.April.2022 Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 Komodo skrev On 4/17/2022 at 0.28: Det å veive med et papir (Les: Fagbrev) betyr lite for min del. Jeg er helt enig i at et fagbrev sier veldig lite om kompetanse. Men det er et særdeles viktig papir for å få jobb i dag, derfor stort sett. Link to post
Komodo Svart 18.April.2022 Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 Da skjønner jeg Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 18.April.2022 Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 Komodo skrev On 4/17/2022 at 0.28: Det å veive med et papir (Les: Fagbrev) betyr lite for min del. Hva!! Og jeg som har kjempet meg til flere stykker, helt bortkastet? Dette skulle jeg visst før. ELF var av en helt annen oppfatning, ett fagbrev var mål på lav kompetanse :-) Link to post
Komodo Svart 18.April.2022 Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 (redigert) For all del, ikke et vondt ord om fagbrev, har et par stykker selv også. Men du skal ikke se helt bort fra at verdien av disse arkene kan variere litt avhengig av hva som ligger bak ervervelsen. Det har f.eks. skjedd mye i skolevesenet etter at det kom en rett til treårig videregående opplæring. Alle skal gjennom kverna, nærmest enten man vil eller ikke. Og det er jo snart ikke den ting man ikke kan få et fagbrev i. En oppegående person som virkelig har tatt til seg kunnskap og har fått anledning til god trening, kan ha en mye bedre kompetanse enn en kar med et fagbrev i hånda. Mange "spesialarbeidere" rundt om kring også, som egentlig ikke har mer enn et smalt kunnskapsområde rundt sitt daglige arbeid. En fagprøve klarer som regel bedriften å lose disse gjennom allikevel. Redigert 18.April.2022 av Komodo (see edit history) Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hekkbølgen Svart 20.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Da har jeg hentet de gamle dysespissene. Ikke noe problem å få de av verkstedet? De lå i orginalinnoakning til de nye. Jeg har aldri sett en dieseldyse før bortsett fra når de står i motoren. Ser de ligger inni en flastsylinder med væske. Legger ved bilde. @dieselfanhvis du vil ha de så send meg en PM med adresse. Men du trenger ikke som nevnt. Ellers er det andre på forumet som også har tilbydd seg å teste de. Har fått klokker noen timer alt fungerer topp ? Brukt båten hver dag denne uka? Link to post
Swingswong Svart 20.April.2022 Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Er den I orden nå? Link to post
Hekkbølgen Svart 20.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Swingswong skrev 15 minutter siden: Er den I orden nå? Jepp? Starter om mulig enda lettere enn ifjor. Link to post
dieselfan Svart 20.April.2022 Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Det vil jeg gjerne ? PM kommer ? Link to post
Swingswong Svart 20.April.2022 Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Det er bra å høre. Hva var det som var feil? Link to post
Hekkbølgen Svart 20.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Swingswong skrev for 4 timer siden: Det er bra å høre. Hva var det som var feil? Vet ikke. Noe med dysene angivelig siden båten går fint nå med nye dysespisser. det er som @Hulda skrev tidligere i tråden. Man bytter komponenter og funker det så er det bra uten at man går i dybden på nøyaktig hva som var galt. Link to post
Komodo Svart 20.April.2022 Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Men i følge verkstedet så var den jo ikke bra Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Worry II Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Det jeg har lært av denne tråden, som jeg har fulgt nøye, er at jeg ikke kommer til å gjennomføre reg.-reim bytte, test av dieseldyser og ventiljustering samtidig. Disse 3 tingene tror jeg at jeg tar årene etter hverandre. Godt det har løst seg ! God sommer ! Link to post
Komodo Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Worry II skrev for 5 timer siden: Det jeg har lært av denne tråden, som jeg har fulgt nøye, er at jeg ikke kommer til å gjennomføre reg.-reim bytte, test av dieseldyser og ventiljustering samtidig. Dette er en grei konklusjon. Det er også en gylden regel ved feilsøking at man bare utbedrer en feil om gangen. Utbedrer man tre feil, vet man kanskje ikke hva som gjorde utslag. Men ved service skulle det egentlig ikke være nødvendig å kun gjøre en av disse tingene om gangen. Man burde være trygg på at alle tingene blir fagmessig utført, og at motoren ikke blir "reparert i stykker". En annen konklusjon kan være at man må vurdere grundig hvem som får lov til å sette sine bein i båten med verktøykassa si. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Følger man fabrikantens serviceregime, skal det ikke bli feil. Og det betaler man en innmari høy kostnad for. Slik sett er det greit i så stor grad som man finner det formålstjenlig å sette seg inn i båtens funksjoner. Lese bruksanvisninger og søke ekstern informasjon. Så er det hvor mye tid og interesse man har. Noen er tekniske genier, andre er tekniske analfabeter, de fleste av oss ligger og vaker et sted imellom. Vi har Ford'ene våre hos et verksted på Ski. Der går de gjennom bilen og bruker videokamera. Kommenterer og gir vettuge forklaringer. Når bilen blir hentet, får man overspilt videoen. Ingen triks, ingen hemmeligheter. 'Du har slakk her (klikk, klikk, vri), skivene dine er greie, for lav mønsterdybde på innsiden av venstre foran'. Det hadde vært noe for båtbransjen. Link to post
mawilu Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Spent på resultatene av dysetest,det er sikkert ingen dum ide og ta en ting av gangen.Når det gjelder rembytte skal motor tørnes endel ganger så skal merkene etterkontroleres før jobben er ferdig da blir det aldri feil . Link to post
Olepo Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Komodo skrev for 17 timer siden: Men i følge verkstedet så var den jo ikke bra Og ifølge verkstedet var også dysene testet og funnet i orden før problemene ble oppdaget ved første testkjøring... Veldig gledelig at motoren nå ser ut til å fungere bra. Jeg er spent på om verkstedet velger å benytte den vanlige gaffelen ved fakturering, og enda mer spent på resultat av en eventuell ekstern, profesjonell vurdering av dysespissene. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn