koggen67 Startet 4.Mai.2022 Del på Facebook Startet 4.Mai.2022 Jeg har fått 16 stk 304 Ah 3,2v LiFe4 celler fra Kina. Alle cellene måler 4,4volt? Jeg er usikker på om jeg kan koble opp BMS`en ? Noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Du kan jo se om du finner noe relevant i f.eks de trådene her: https://baatplassen.no/i/topic/151187-billig-diy-lifepo4-batteri/page/27/ https://baatplassen.no/i/topic/164889-lithium-tråden-generell-tråd-for-erfaringer-spørsmål-omtaler-anbefalinger-priser-osv-osv/page/2/ Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Fantino Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 koggen67 skrev 25 minutter siden: Jeg har fått 16 stk 304 Ah 3,2v LiFe4 celler fra Kina. Alle cellene måler 4,4volt? Jeg er usikker på om jeg kan koble opp BMS`en ? Noen tips?? Er dette en spenning du har målt selv? Den er i alle fall helt på tyttebærtur ift LiFePO4. De burde ligge rundt 3.2-3.3V når du får de. 4.4V er også over LiPo max spenning. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 koggen67 skrev for 1 time siden: Alle cellene måler 4,4volt? Jeg er usikker på om jeg kan koble opp BMS`en ? Noen tips?? Jeg ser tre spørsmålstegn her, men hva er egentlig spørsmålet ditt? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
koggen67 Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 Takk for svar. Jeg vet ikke om BMS`en tar skade om jeg kobler den til med så høy spenning på cellene.( 4,4v) Burde jeg tappe batteriet ned litt før tilkobling? Noen som har vært borte i lignende ? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 Sikker på at du måler riktig? 4.4V er jo langt over det som er skadelig for Lifepo4 batterier. Sikker på at det er rett kjemi? En BMS vil koble rett ifra igjen med så høy spenning så du må få ned spenningen før du gjør noe. En vanlig cut-off voltage på en BMS er rundt 3.8V. Mulignes så høy som 4.2, men ikke 4.4 Hvis dette er noe du har kjøpt en seriøs plass så ville jeg tatt kontakt og klaget på disse. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 Mr_Stian skrev for 9 timer siden: Sikker på at du måler riktig? 4.4V er jo langt over det som er skadelig for Lifepo4 batterier. Sikker på at det er rett kjemi? En BMS vil koble rett ifra igjen med så høy spenning så du må få ned spenningen før du gjør noe. En vanlig cut-off voltage på en BMS er rundt 3.8V. Mulignes så høy som 4.2, men ikke 4.4 Hvis dette er noe du har kjøpt en seriøs plass så ville jeg tatt kontakt og klaget på disse. Hvis spenningen er målt selv så bør du rett og slett prøve et annet multimeter. 4.4V hvilespenning stemmer ikke med noen kjente batterikjemier. Dårlig batteri på multimeter kan ofte gi snodige resultater. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 (redigert) Høres ut som du har fått feil celler hvis det er Lifepo4 du har bestilt. Ta bilde av multimeter når du måler cellene og send mld til leverandør. Det kan høres ut som du har fått Lipo(Lithium Ion Polymer) celler, de er har litt høyere spenning når de er full-ladet. Det vil uansett ikke funke hvis du har BMS for lifepo4, så ville ikke koblet opp dette sånn uten videre innsikt. Redigert 5.Mai.2022 av Landcrab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 Sjekk multimeteret på et annet kjent batteri som i bilen eller vanlig AA eller 9v batteri. 4.4 rimer ikke med LiFePO4. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.