Jump to content

Finnes ikke kombinasjonen aksling, U-sofa og pantry ute på nyere båter?

Tomen

Recommended Posts

Herved er første post lagt ut. Spent på noen kan hjelpe oss. 

Har i dag en 2001 GP700SE og er kjempefornøyd med kombinasjonen strak aksling, pantry ute og en U-sofa ute i solen - og en enkel tilgang til badeplattformen uten å måtte klatre ut på siden.

- men så var det dette med 3-fot syken da. Eller 6-fot for den del. 

Så vi gikk i gang å lette etter en større, og litt nyere båt 27-31 fot med kombinasjonen strak aksling, pantry ute, U-sofa og aller helst enkel tilgang til badeplattformen.

- Men...dette finnes jo ikke ser det ut som. Vi satte budsjett max 1 mill men selv om vi går langt over budsjett så finnes ikke den båten??

Hvorfor så sære valg kan man spørre:

Strak aksel - Mitt viktigste argument er at det virker som ca 8-18 kop er en umulig fart for drevbåter. Billig vedlikehold og stødig ratt er kun å se på som bonus. 

Pantry ute - Vi vil være sammen når vi lager mat og det er uaktuelt å måtte gå trinn opp og ned med fulle sauskjeler etc.

U-sofa. Det er noe med å kunne sitte på hver side av bordet. Og U-sofa gir også mulighet til å sitte i hvert vårt hjørne når vi nyter solnedgangen.

Enkel tilgang til badeplattformen - Vi er begge passert de 50 og vi blir ikke yngre med åra. 

Men det finnes ikke en slik båt for "normale lommebøker"

eller?

Det konseptet forsvant vel med snekkene på 90-tallet. Ingen med utgang bak, men jeg kan ikke huse en eneste behagelig U-sofa i disse. Den optimale sitteplassen er i en god stol som flyttes etter sola. Saga-batene som nevnt over, samt den jeg selv har, er alle båter som folk over 50 med båterfaring sverger til. Er mange grunner til det. Muligheten til å trekke inn i en lukket U-sofa var et av mine krav. Samme med pantry oppe og aksling. Men sitteplassen "her bak" i separat godstol, er uunnværlig for kona og meg i dag. 

Noen Sandvik 945 er ombygget med akterport. Så har man varianten med tverr hekk, levert som Sandvik 920, i åpen/lukket versjon eller Sun 960, lukket. I lukket versjon er byssa inne, men på samme plan som ute plassen. Disse er overkommelige å åpne opp i hekken for enkel tilgang til plattform. 

https://www.finn.no/255362544

https://www.finn.no/127200500

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...