Tomen Startet 16.Mai.2022 Del på Facebook Startet 16.Mai.2022 Herved er første post lagt ut. Spent på noen kan hjelpe oss. Har i dag en 2001 GP700SE og er kjempefornøyd med kombinasjonen strak aksling, pantry ute og en U-sofa ute i solen - og en enkel tilgang til badeplattformen uten å måtte klatre ut på siden. - men så var det dette med 3-fot syken da. Eller 6-fot for den del. Så vi gikk i gang å lette etter en større, og litt nyere båt 27-31 fot med kombinasjonen strak aksling, pantry ute, U-sofa og aller helst enkel tilgang til badeplattformen. - Men...dette finnes jo ikke ser det ut som. Vi satte budsjett max 1 mill men selv om vi går langt over budsjett så finnes ikke den båten?? Hvorfor så sære valg kan man spørre: Strak aksel - Mitt viktigste argument er at det virker som ca 8-18 kop er en umulig fart for drevbåter. Billig vedlikehold og stødig ratt er kun å se på som bonus. Pantry ute - Vi vil være sammen når vi lager mat og det er uaktuelt å måtte gå trinn opp og ned med fulle sauskjeler etc. U-sofa. Det er noe med å kunne sitte på hver side av bordet. Og U-sofa gir også mulighet til å sitte i hvert vårt hjørne når vi nyter solnedgangen. Enkel tilgang til badeplattformen - Vi er begge passert de 50 og vi blir ikke yngre med åra. Men det finnes ikke en slik båt for "normale lommebøker" eller? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 16.Mai.2022 Del på Facebook Svart 16.Mai.2022 Saga 310 Open hvis du vil ha åpen kalesjebåt. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Lazyjack Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 (redigert) Hva er normale lommebøker? NB er gode bakdørsbåter og finnes i flere størrelser. Redigert 17.Mai.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Saga 29HT/310/320/330 så har du alle deler med hardtop, og delvis kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Lazyjack skrev for 1 time siden: Hva er normale lommebøker? NB er gode bakdørsbåter og finnes i flere størrelser. Slik jeg forstår det vil karen ha åpen båt, men hvis han vil ha lukket er NB et kjempealternativ. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Worry II Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Det konseptet forsvant vel med snekkene på 90-tallet. Ingen med utgang bak, men jeg kan ikke huse en eneste behagelig U-sofa i disse. Den optimale sitteplassen er i en god stol som flyttes etter sola. Saga-batene som nevnt over, samt den jeg selv har, er alle båter som folk over 50 med båterfaring sverger til. Er mange grunner til det. Muligheten til å trekke inn i en lukket U-sofa var et av mine krav. Samme med pantry oppe og aksling. Men sitteplassen "her bak" i separat godstol, er uunnværlig for kona og meg i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 (redigert) Gammel Enes eller nyere Vaagen? Skilsø? Marex? Redigert 17.Mai.2022 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Kunne man ikke få Skilsø 33 sport med strak aksling og D6? Da er du veldig nærme i så fall. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Captain A Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Skorgenes 350 og 395 kan man få med pantry ute og har ein god sofa på akterdekk Sitér dette innlegget Link to post
Tomen Svart 17.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 (redigert) Tusen Takk for gode kommentaren og tips. Skal se litt mer på Saga. Hadde ikke tenkt meg mer enn Max 31 fot. Redigert 17.Mai.2022 av Tomen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tomen Svart 17.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Captain A skrev 26 minutter siden: Skorgenes 350 og 395 kan man få med pantry ute og har ein god sofa på akterdekk Jøss. Den har jeg aldri hørt om. Skal se på den. Sitér dette innlegget Link to post
Tomen Svart 17.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Kanalkapteinen skrev for 3 timer siden: Kunne man ikke få Skilsø 33 sport med strak aksling og D6? Da er du veldig nærme i så fall. Det var knalltips. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Captain A skrev 1 time siden: Skorgenes 350 og 395 kan man få med pantry ute og har ein god sofa på akterdekk For under en million? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rolf Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 (redigert) Noen Sandvik 945 er ombygget med akterport. Så har man varianten med tverr hekk, levert som Sandvik 920, i åpen/lukket versjon eller Sun 960, lukket. I lukket versjon er byssa inne, men på samme plan som ute plassen. Disse er overkommelige å åpne opp i hekken for enkel tilgang til plattform. https://www.finn.no/255362544 https://www.finn.no/127200500 Redigert 17.Mai.2022 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Gullfisk Svart 18.Mai.2022 Del på Facebook Svart 18.Mai.2022 Nidelv 320 Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 18.Mai.2022 Del på Facebook Svart 18.Mai.2022 Flesteparten av modellene som tilfredstiller ønskene ligger nok over budsjettet. Sitér dette innlegget Link to post
Tomen Svart 18.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2022 brs skrev for 8 timer siden: Flesteparten av modellene som tilfredstiller ønskene ligger nok over budsjettet. Ser sånn ut ja, dessverre... Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 18.Mai.2022 Del på Facebook Svart 18.Mai.2022 Tomen skrev for 2 timer siden: Ser sånn ut ja, dessverre... Saga 29HT får du vel lett under budsjett. Dessverre er det ikke noen på finn, men det er sikkert en saga gruppe på Facebook. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.