Jump to content

Bergtatt til sikker vinterhavn!

Sjøbliss

Recommended Posts

NilsPils skrev 12 minutter siden:

Noe nytt om terminplan? Er båten på land?

Skulle så gjerne sett innom . . .

Båten blir vasket på mandag og tirsdag. Jeg skal se om jeg får fikset trøbbelet med dassen. 
etter det skal båten på land. Helst innen fredag den 12. 

Deretter blir det jobb på båten helgen den   13. og 14.  Eika kommer med en skikkelig ladning remedier for å shine båten skikkelig opp fra vannlinja og ned. 
Her vil det være mulig å lære et og annet om rep og fiks av gelcoatskader og hva man skal gjøre for å få båten til å skinne!

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Chilli Solbris skrev 9 minutter siden:

Deretter blir det jobb på båten helgen den   13. og 14.  Eika kommer med en skikkelig ladning remedier for å shine båten skikkelig opp fra vannlinja og ned. 
Her vil det være mulig å lære et og annet om rep og fiks av gelcoatskader og hva man skal gjøre for å få båten til å skinne!

Har du avtalt tid med Eika? Veldig sugen på være med på det der! Hadde vært utrolig moro å få være med å se hvordan de proffe jobber ?

Komodo skrev for 1 time siden:

Har du avtalt tid med Eika? Veldig sugen på være med på det der! Hadde vært utrolig moro å få være med å se hvordan de proffe jobber ?

Eika kommer den helgen ja! Med er skikkelig utvalg av maskiner og remedier som skal gjøre susen!

Mvh

Chilli Solbris

Har selvfølgelig støttet saken.

Skulle gjerne hjulpet til, men bor litt langt unna, og dessuten er ikke ryggen slik den skulle være...

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Jeg har med glede støttet spleisen men har ikke lest tråden godt nok til å få med meg hvor båten skal opp, hva som skal gjøres med den og om den skal i vinteropplag samme sted? Noen som kan oppsummere kort og greit? 

Forøvrig ønsker jeg deg @Pequod god bedring og all mulig lykke til?

Lazyjack skrev 41 minutter siden:

Jeg har med glede støttet spleisen men har ikke lest tråden godt nok til å få med meg hvor båten skal opp, hva som skal gjøres med den og om den skal i vinteropplag samme sted? Noen som kan oppsummere kort og greit? 

Forøvrig ønsker jeg deg @Pequod god bedring og all mulig lykke til?

Båten ligger i Vesterelva i Fredrikstad og skal opp på Nøkledypet på Kråkerøy.

For ikke å gi @Pequod uhelbredelige abstinenser må båten ut igjen innen midten av oktober! Han bruker båten året rundt!??

Og @Komodo trenger bukkene sine til vinteropplag av egen båt!

Båten skal vaskes ned, nye puter i kabinen foran, vinduer ut og pakkes om. Forkabinen skal isoleres og trekkes. Motor skal ha service og pakkboks fikses pga lekkasje. Landstrømsanlegg monteres og det elektriske sjekkes. Vinduspussermotorer må serves. Og sikkert mye mer jeg har glemt. ???

Redigert av Chilli Solbris (see edit history)

Mvh

Chilli Solbris

Chilli Solbris skrev 59 minutter siden:

For ikke å gi @Pequod uhelbredelige abstinenser må båten ut igjen innen midten av oktober! Han bruker båten året rundt!??

Veldig viktig poeng! :giggle: Jeg har så store abstinenser nå at jeg vurderer å ta Nesoddenferga inn til byen og tilbake igjen bare for å kunne være på sjøen... Så bli gjerne ferdige før oktober!!! :lol: Men jeg klager ikke, dere er utrolige folk alle som en! :flag_bp:

Chilli Solbris skrev for 4 timer siden:

Båten ligger i Vesterelva i Fredrikstad og skal opp på Nøkledypet på Kråkerøy.

Og @Komodo trenger bukkene sine til vinteropplag av egen båt!

Båten skal vaskes ned, nye puter i kabinen foran, vinduer ut og pakkes om. Forkabinen skal isoleres og trekkes. Motor skal ha service og pakkboks fikses pga lekkasje. Landstrømsanlegg monteres og det elektriske sjekkes. Vinduspussermotorer må serves. Og sikkert mye mer jeg har glemt. ???

Takk for info. 

Er helt stum av beundring, 66k har spleisen fått inn. ? Båtfolk! ?

Chilli Solbris skrev On 5.8.2022 at 11.14:

Den helgen er jeg i Bulgaria fordi for et par dager siden fikk jeg verdens gladeste 15åring inn døra og annonserte at han er blitt tatt inn på U16 landslaget i basketball. Den helgen skal vi ned for å se han og gutta spille 2 kamper i EM med Norge på brystet! Gud som vi gleder oss! #stoltpappa

Men med litt chilli og en varan går det vel bra! ?

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Sjøbliss skrev 52 minutter siden:

Den helgen er jeg i Bulgaria ....

Da går du jo glipp av gelcoatbehandlingskurset! Men frykt ikke, båten blir nok ikke ferdig den helgen :wink:

Sjøbliss skrev 52 minutter siden:

Men med litt chilli og en varan går det vel bra! ?

Vi får håpe litt flere tropper opp på dugnad... 

Komodo skrev 1 time siden:

Vi får håpe litt flere tropper opp på dugnad... 

Hadde vært med på dugnad hvis det skjedde nærmere, men å kjøre 6-7 timer hver vei blir litt i lengste biten dessverre. Så da får vi støtte på andre vis heller?

Hakkannen skrev 8 minutter siden:

Hadde vært med på dugnad hvis det skjedde nærmere, men å kjøre 6-7 timer hver vei blir litt i lengste biten dessverre.

Tror heller ingen forventer det, det hadde vært litt høye krav :giggle: 

Men nå har jo en av forumets eksperter på reparasjon og stell av gelcoat meldt seg, og kjører ens ærend fra Kragerø til Fredrikstad for å bidra med det. Så da håper jeg mange benytter anledningen til å komme for å både lære og bidra. Sparkling, vannsliping, rubbing og polering er jo temaer som går igjen og igjen her på BP, så det er ikke tvil om at dette er noe som interesserer mange! Det har ikke vært få tråder om å reparere gelcoatskader, prosedyrer for rubbing og polering, eller valg av maskin for polering de siste årene. 

Komodo skrev for 1 time siden:

Men nå har jo en av forumets eksperter på reparasjon og stell av gelcoat meldt seg, og kjører ens ærend fra Kragerø til Fredrikstad for å bidra med det. Så da håper jeg mange benytter anledningen til å komme for å både lære og bidra.

Ja, det ble litt lang avstand dessverre, nå som ferien er over og alt. All ære til ham, det må jeg si:thumbsup: Nesten så det skulle ha blitt dokumentert og lagt til i forumarkivet, for akkurat det tror jeg mange kunne tenkt å fått med seg?

Hakkannen skrev 1 time siden:

Nesten så det skulle ha blitt dokumentert og lagt til i forumarkivet, for akkurat det tror jeg mange kunne tenkt å fått med seg?

Hvis noen steg for steg bilder er det som skal til for og holde tilskuere vekk og heller tiltrekke seg 3-4stk som har lyst til å jobbe på 5-6-7-8 timer, så burde det dokumenteres som hvordan få båten blank igjen? Også en gelcoatskade guide 

Men er det noen som har skuldre og rygg til å stille opp på ett hardkjør ? Hører at hele båten skal få ordna alle gelcoatskader, skrogsidene skal planslipes, vannslipes, rubbes og poleres på 1 dag. Resultatet burde bli 40år gammelt norsk gelcoatspeil. Går vel for og få de blankeste skrogsidene på Nesodden ? En finish selv en 2017 princess V40 vil misunne ? Må gå for gull og diamanter, its all about the bling bling 

@Knude vet du ralkoden ? Gammel jotun 2000 eller falma 9010 ? 

Redigert av Grønngylt (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...