Jump to content

Bergtatt til sikker vinterhavn!


Sjøbliss

Recommended Posts

Er det noe stort poeng å få den til Nesodden? Er det billigere opplag der? Siden den ligger der den ligger foreslår jeg at vi tar den opp i Nøkledypet Båtforening på Kråkerøy, det er tvers over elva for der den ligger nå. Jeg kjenner vaktmesteren der, kan godt snakke med ham om det er plass der i vinter. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 22 minutter siden:

Er det noe stort poeng å få den til Nesodden? Er det billigere opplag der? Siden den ligger der den ligger foreslår jeg at vi tar den opp i Nøkledypet Båtforening på Kråkerøy, det er tvers over elva for der den ligger nå. Jeg kjenner vaktmesteren der, kan godt snakke med ham om det er plass der i vinter. 

Det er en super plass! Det vet vi jo begge to!😁😁😁

Men det er viktig at @Pequod har føringen på fremdrift og hvor han vil ha båten. Han må ha enkel tilgang til den så ikke abstinensene tar helt overhånd!😂😂

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

 

Chilli Solbris skrev 33 minutter siden:

Men det er viktig at @Pequod har føringen på fremdrift og hvor han vil ha båten. Han må ha enkel tilgang til den så ikke abstinensene tar helt overhånd!

 

Jeg skjønner de tingene der Solbris. Men det viktigste er vel at båten blir tatt vare på på en sikker måte, og får det stellet den tydeligvis så sårt trenger. Den største ulempen er kanskje at det er vanskeligere å tromme sammen til dugnad på Kråkerøy/ Fredrikstad enn nærmere Oslo. 

Link to post
Share on other sites

Det varmer mitt hjerte at så mange bryr seg og at spleisen er i gang. Dette er et supert og flott tiltak som jeg håper flest mulig har anledning til å støtte. Jeg støtter spleisen selv og håper at Kapteinen snarest mulig kan komme seg ombord der han hører hjemme. 

 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Det er utrolig hyggelig å se engasjementet alle dere båtentusiaster viser for faren min ved å starte og bidra til dette prosjektet for han. Jeg vet han er helt målløs av responsen, og jeg ville bare si tusen takk til alle sammen for støtten! Fantastiske folk! 

 

Med hilsen Kapteinens sønn

Link to post
Share on other sites

Robben skrev 5 minutter siden:

Det er utrolig hyggelig å se engasjementet alle dere båtentusiaster viser for faren min ved å starte og bidra til dette prosjektet for han. Jeg vet han er helt målløs av responsen, og jeg ville bare si tusen takk til alle sammen for støtten! Fantastiske folk! 

 

Med hilsen Kapteinens sønn

❤️❤️❤️

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Robben skrev 14 minutter siden:

Det er utrolig hyggelig å se engasjementet alle dere båtentusiaster viser for faren min ved å starte og bidra til dette prosjektet for han. Jeg vet han er helt målløs av responsen, og jeg ville bare si tusen takk til alle sammen for støtten! Fantastiske folk! 

 

Med hilsen Kapteinens sønn

❤️❤️❤️

Link to post
Share on other sites

Robben skrev 29 minutter siden:

Det er utrolig hyggelig å se engasjementet alle dere båtentusiaster viser for faren min ved å starte og bidra til dette prosjektet for han. Jeg vet han er helt målløs av responsen, og jeg ville bare si tusen takk til alle sammen for støtten! Fantastiske folk! 

 

Med hilsen Kapteinens sønn

Det er en sann glede å få hjelpe. 

Takk for hyggelige ord

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Robben skrev 1 time siden:

Det er utrolig hyggelig å se engasjementet alle dere båtentusiaster viser for faren min ved å starte og bidra til dette prosjektet for han. Jeg vet han er helt målløs av responsen, og jeg ville bare si tusen takk til alle sammen for støtten! Fantastiske folk! 

 

Med hilsen Kapteinens sønn

Dette er payback for alle timene med underholdning han har gitt oss båtfolk.
En sann glede å kunne hjelpe 😊

Link to post
Share on other sites

Vi kan med glede melde at @Pequod har kommet over det første sjokket og dialogen er i gang for å sikre at pengene kommer til best mulig nytte for å sikre båten og fremtidige turer. Dette blir vanvittig bra! Spesielt hyggelig at @Robben kastet seg inn i tråden. Velkommen til båtplassen! 💖 

 

Og jeg kan jo ikke få sagt nok takk så da er det vel bare å bøye seg i hatten 🤣🥳🤗

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Sjokk ja, det kan man så absolutt si at dette er. Jeg har vært litt stille de siste dagene både fordi jeg rett og slett ikke aner hva jeg skal skrive og fordi jeg har vært litt sjaber med feber. Tidligere i dag hadde jeg også sårskift og blir alltid dårlig med smerter etter det. Så tar kraftige smertestillende.

 

Nå skal jeg straks legge meg i horisontalen igjen og slappe av, men jeg vil i det minste frambringe en enorm takk for den omtanken, initiativet til å hjelpe, alle som ønsker å stille opp med tid og arbeidsinnsats, alle gode ord og ikke minst den voldsomme responsen på spleisen. Jeg aner ikke hva jeg skal si og skrive annet enn takk, noe som er høyst uvanlig for en som lever av å skrive, og som for så vidt også lever for å skrive...

 

At til og med sønnen min har kommet seg på forumet og takker dere, var også helt uventet og gjorde en gammel pappa rørt, for å si det slik!

 

Jeg røper nok ingen hemmelighet når jeg nå skal være ærlig og si at jeg dette året nok har befunnet meg på et mørkt sted her i livet, med tunge tanker og mye grubling. Så mye grubling at jeg fikk store problemer med å sove og til slutt måtte be om sovetabletter fra fastlegen. Merkelig nok - eller kanskje ikke overraskende - trenger jeg dem ikke i båten, da sover jeg som en stein.

 

Det har vært mange grunner til dette, både høyst private og personlige ting, en presset økonomi (som det kan se ut som letner litt i løpet av neste år) og ikke minst at det har vært så mye som må gjøres med båten. 

 

Jeg tror dette med forkabinen og den for meg voldsomme oppgaven gjorde meg fullstendig handlingslammet og førte til at lysten på å gå ned til den rotete båten og dra ut på fjorden ble veldig liten i vinter.

 

Men vanligvis bruker jeg jo båten hele året, og jeg ønsker jo, hvis mulig, å gjøre det i år også. Jeg ser fram til å få noen timer utpå til høsten og håper at den kan ligge i boblehavnen her på Nesodden, men det er ikke noe jeg kan gjøre med nå, ting får ta den tiden det tar.

 

Det er ingen tvil om at dette initiativet deres har letnet på den grå skyen som har hengt over meg mer eller mindre siden slutten av fjoråret, og jeg er mer optimistisk enn på lenge. Og jeg kan fremdeles ikke forstå hva som skjer...

 

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det gjør så utrolig godt å se hvordan dette bærer avsted! Det er så godt å få kjenne på at det lar seg gjøre å få til å hjelpe til!

Tusen tusen takk til alle dere som bidrar!!! 
❤️❤️❤️

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 7 timer siden:

Er det noe stort poeng å få den til Nesodden? Er det billigere opplag der? Siden den ligger der den ligger foreslår jeg at vi tar den opp i Nøkledypet Båtforening på Kråkerøy, det er tvers over elva for der den ligger nå. Jeg kjenner vaktmesteren der, kan godt snakke med ham om det er plass der i vinter. 

I utgangspunktet nei. For meg kan den tas på land i Fredrikstad, på Nesodden eller i Singapore - jeg får neppe bidratt uansett! :giggle:
 

Men jeg skjelver i buksa med tanken på at den skal vinterlagres på land, for jeg er jo ikke ferdig med sesongen og håper derfor at den blir ferdig før den tid!

Link to post
Share on other sites

Andora skrev for 10 timer siden:

@SjøblissEn ting jeg tenkte på når jeg så listen over ting som skal utbedres, som jeg synes burde vært tatt med: sjekk/rens av dieseltank/system, eller går det inn under motor service?ellers vil jeg si at dette er et kjempe tiltak👍👍bor for langt unna til å delta på jobbene, men har støttet spleisen.

Kanskje noe Fuel-service kunne vært interessert i å bidra med?

Flott tiltak:thumbsup:, er med på spleis. Mulig jeg kan bidra med litt tid også, avhengig av hvor og når det blir.

Link to post
Share on other sites

Fantastisk tiltak! Blir med på den!

@Chilli Solbris jeg kan se om jeg får tatt meg en tur ned til fredrikstad en ettermiddag også kan vi se på noe av det tekniske. Med mindre det blir gjort før jeg kommer så langt. Blir litt jobbreiser først....

Kan uansett gi deg en lyd når jeg er på riktig side av landet, skulle jo også besiktiget Chilli Solbris:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

liberty skrev 2 minutter siden:

Jeg blir med. Kan jo ikke hoppe av nå, er jo litt medskyldig til at han har den båten 

Hehe, det eneste du er medskyldig i er å ha skaffet meg en glimrende båt med en motor som har oppført seg prikkfritt. At det kommer litt senskader og slitasjeskader er du ikke medskyldig i! :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 1 time siden:

I utgangspunktet nei. For meg kan den tas på land i Fredrikstad, på Nesodden eller i Singapore - jeg får neppe bidratt uansett! :giggle:
 

Men jeg skjelver i buksa med tanken på at den skal vinterlagres på land, for jeg er jo ikke ferdig med sesongen og håper derfor at den blir ferdig før den tid!

Tanken min var også litt at når den står langt fra deg, så blir det kanskje litt lettere å slå seg til ro med at det uansett er umulig for deg å komme ned dit 😉 Jeg skjønner jo at det ikke er så lett å innse at man ikke får bidratt selv. 

 

Ellers så er det jo ikke slik at den må vinterlagres på land enten den løftes opp her eller der. Ut kan den i prinsippet gå igjen så snart den er klar. Det med vinteropplag var vel noe jeg oppfattet i begynnelsen av tråden. Mulig jeg misforstod. Men ut fra hva du selv har skrevet i den andre tråden, tenker jeg at det er viktig at du fokuserer på restitusjon, og ikke forhaster deg med å sette sjøbein. Det er jo ikke en "lett influensa" du snakker om her. Og som @Sjøbliss skriver i åpningsinnlegget her så handler vel dette også om et nødvendig løft for at du i det hele tatt skal ha en funksjonell båt når vinteren er over. At årets sesong blir en smule amputert (uten sammenligninger forøvrig 🙈), er vel uansett ikke det viktigste sett i forhold til helsa, og det å ha en funksjonell båt til neste sesong?

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 10 minutter siden:

Tanken min var også litt at når den står langt fra deg, så blir det kanskje litt lettere å slå seg til ro med at det uansett er umulig for deg å komme ned dit 😉 Jeg skjønner jo at det ikke er så lett å innse at man ikke får bidratt selv. 


Kanskje Bergtatt må «kidnappes» og settes på land på hemmelig sted, så @Pequod bare må innfinne seg med at båten er på «spa-ferie» og han kan ikke forstyrre oppholdet. :giggle:
 

(jada, dette er ment som en spøk)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...