Bonus Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Lanber skrev On 8.8.2022 at 6.56: ... Om du vil ha en tur på vannet så kan jeg hente deg på Aker Brygge lørdag 13.08 for en tur på fjorden.... Vis hele sitatet Forsiktig nå, @Pequod. Med den flotte skuta der, er sjansen stor for at du konverterer til seil Herlig tilbud Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Lanber skrev On 8.8.2022 at 6.56: Jeg blir stolt av oss her! Steike bra arbeid og god støtte! @Pequod Om du vil ha en tur på vannet så kan jeg hente deg på Aker Brygge lørdag 13.08 for en tur på fjorden. Er i Trondheim på jobb men kaster tampene så fort jeg er tilbake igjen til helga. Vis hele sitatet Veldig fristende! Har faktisk aldri vært om bord i en seilbåt! Men skal fortsatt bevege meg veldig forsiktig og hvile foten mye, så vi får se hva legen sier. Skal til kontroll på Ahus senere i dag. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Bonus skrev On 8.8.2022 at 7.27: Forsiktig nå, @Pequod. Med den flotte skuta der, er sjansen stor for at du konverterer til seil Herlig tilbud Vis hele sitatet Veldig fristende ja, men tror nok ikke det er noen fare for å konvertere! Skomaker, bli ved din lest-eller-noe-sånt... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Pequod skrev On 8.8.2022 at 10.48: Veldig fristende ja, men tror nok ikke det er noen fare for å konvertere! Skomaker, bli ved din lest-eller-noe-sånt... Vis hele sitatet Historien er full av enbeinte seilere. De aller fleste (alle?) var sjørøvere, men det er en uvesentlig detalj. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Popeye70 skrev On 8.8.2022 at 11.17: Historien er full av enbeinte seilere. De aller fleste (alle?) var sjørøvere, men det er en uvesentlig detalj. Vis hele sitatet Nuvel, bandet mitt heter ikke Long John Silver & The Crew for ingenting! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 For øvrig veldig hardt å være en «skipper skuteløs» når det er vær som dette… Tok en tur med «Bippe» - mobilitetsscooteren jeg har fått fra Nav - og ned til båthavna. Rart å være der når båten ikke ligger i båsen sin… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Key Freak Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Argh! Er dessverre opptatt hele poleringshelgen, ellers hadde jeg glatt tatt turen til Fredrikstad både for å hjelpe til og å lære. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 En musikerkollega av meg, som også har støttet spleisen, var innom Fredrikstad i helga og de svippet forbi båten. Hun er også kunstnerisk anlagt og skal ha en utstilling senere denne måneden. Et av bildene skal jeg få. Det forestiller en kompassrose og er laget av glassbiter hun har plukket opp fra stranda. Veldig stilig! Synes nesten det bør henges opp i forkabinen når den er ferdig! Nå sitter jeg i taxi fra Pasientreiser på vei til ny kontroll på Ahus. Nok en gang tusen takk til alle gode hjelpere her på forumet. Dere er i sannnhet unike mennesker! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Gode nyheter fra Ahus, sårene leges bra, og de utsatte neste kontrolltime fra 18.8 til 1.9. Skal fortsatt ha sårskift annenhver dag, men har fått klarsignal til å kunne gå litt forsiktig med foten. Fortsatt sykmeldt 100 prosent til 19. august, så skal fastlegen få i oppgave å vurdere om jeg skal sykmeldes videre eller kan gå over til 50 prosent. Hovedpoenget er at de vil at såret skal lukke seg helt og gro før jeg får lov til å bli veldig aktiv igjen, og det tar fort noen uker. Men positive signaler! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøbliss Svart 8.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Det var gode nyheter ??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Sjøbliss skrev On 7.8.2022 at 17.59: Den helgen er jeg i Bulgaria fordi for et par dager siden fikk jeg verdens gladeste 15åring inn døra og annonserte at han er blitt tatt inn på U16 landslaget i basketball. Den helgen skal vi ned for å se han og gutta spille 2 kamper i EM med Norge på brystet! Gud som vi gleder oss! #stoltpappa Vis hele sitatet Gratulerer både til pappa og 15åring! Godkjent grunn til fravær, tenker jeg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
NilsPils Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Jeg fikk også gode nyheter hos legen i dag og er klarert for bilkjøring. Satser på å ta med Mirkaen og litt utstyr og dukke opp på lørdag/søndag. Lover ikke full arbeidsinnsats ,men noe skal jeg greie. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Chilli Solbris Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 NilsPils skrev On 8.8.2022 at 19.29: Jeg fikk også gode nyheter hos legen i dag og er klarert for bilkjøring. Satser på å ta med Mirkaen og litt utstyr og dukke opp på lørdag/søndag. Lover ikke full arbeidsinnsats ,men noe skal jeg greie. Vis hele sitatet Are kunnskap og veiledning vil også bære gull verdt. ??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 (redigert) NilsPils skrev On 8.8.2022 at 19.29: Jeg fikk også gode nyheter hos legen i dag og er klarert for bilkjøring. Satser på å ta med Mirkaen og litt utstyr og dukke opp på lørdag/søndag. Vis hele sitatet Strålende Nils Helt klart nyttig med flere hender. Det ser ikke ut til at det blir veldig mange som kommer... Men den skal jo ikke sjøsettes med det samme, så det blir plenty anledning til å komme å bidra Lagt til: Hører i kulissene at det jobbes med en oversikt over hva som skal gjøres og når, den blir sikkert publisert snart. Da blir det kanskje litt oversikt over hva som trengs av folk også. Redigert 8.August.2022 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pequod Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Skulle ønske at jeg kunne bidratt noe selv, men ikke har jeg kunnskap og ikke er jeg praktisk anlagt, og i tillegg skal jeg fortsatt ta det med ro, selv om jeg nå får lov til å gå litt. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Pequod skrev On 8.8.2022 at 21.31: Skulle ønske at jeg kunne bidratt noe selv, men ikke har jeg kunnskap og ikke er jeg praktisk anlagt, og i tillegg skal jeg fortsatt ta det med ro, selv om jeg nå får lov til å gå litt. Vis hele sitatet Du har allerede en oppgave her! Bli frisk og skriv! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 8.August.2022 Link til dette innlegget Svart 8.August.2022 Pequod skrev On 8.8.2022 at 21.31: Skulle ønske at jeg kunne bidratt noe selv,... Vis hele sitatet Litt av poenget her er vel at du skal slippe denne gangen ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pequod Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Komodo skrev On 8.8.2022 at 23.10: Litt av poenget her er vel at du skal slippe denne gangen ? Vis hele sitatet Joda, og det er nok det beste både for båten og meg! Men føler meg litt unyttig her jeg sitter/ligger, og det er litt frustrende! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Pequod skrev On 9.8.2022 at 12.51: Men føler meg litt unyttig her jeg sitter/ligger, og det er litt frustrende Vis hele sitatet Tenk på den nytten det har for de siste små tærne du har igjen.. ? Nyt at båten blir ivaretatt, å sørg for at du blir frisk å rask så fort som mulig. Daer det igjen båtturer på gang. Nytter ikke med snarvei ang helsa ?så sett deg tilbake å hør på legene. Å la de bestemme når du kan stå på eget ben igjen???? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pequod Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Bjørn Løvjomås skrev On 9.8.2022 at 12.57: Tenk på den nytten det har for de siste små tærne du har igjen.. ? Nyt at båten blir ivaretatt, å sørg for at du blir frisk å rask så fort som mulig. Daer det igjen båtturer på gang. Nytter ikke med snarvei ang helsa ?så sett deg tilbake å hør på legene. Å la de bestemme når du kan stå på eget ben igjen???? Vis hele sitatet Ja, det er noe som heter å skynde seg langsomt, og det er nok det jeg må gjøre i dette tilfellet… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Dixie 2100 Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Er det avtalt noe når båten skal opp? Ligger i Nøkkeldypet båthavn nå, ved siden av krana. Blir her til torsdag er planen. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 (redigert) Dixie 2100 skrev On 9.8.2022 at 14.59: Er det avtalt noe når båten skal opp? Ligger i Nøkkeldypet båthavn nå, ved siden av krana. Blir her til torsdag er planen. Vis hele sitatet Båten vaskes ned nå i dag og i morgen. Torsdag eller fredag blir båten løftet opp. @Komodoer nøkkelen til løftet! Når båten er på land blir vinduer skrudd ut. De skal pakkes om slik at vannet holder seg langt unna! Redigert 9.August.2022 av Chilli Solbris (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dixie 2100 Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Så det var noe vasking på gang i Bergtatt når vi tuslet forbi tidligere i ettermiddag ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Kan nå melde om at båten mest sannsynlig løftes på land på torsdag morgen. Solbris har fått med seg en utrolig bra medhjelper, og er godt i gang med å tømme og vaske båten innvendig. Problem med dassen skal også fikses før løft, håper det ordner seg i morgen. Når båten kommer på land kommer jeg til å spyle den grundig under vannlinja mens den henger i krana. Deretter blir den plassert på opplagsplassen på bukker, evt. på en ledig traktorhenger. Målet er at jeg får syret vannlinja og vasket båten utvendig samme dag, vi får se hva jeg får til. I så tilfelle blir det åpent for å komme å gyve løs på de arbeidsoppgavene som skal gjøres allerede torsdag/fredag. Når båten er ferdig polert, regner jeg med at den skal dekkes til, slik at vinduer kan tas ut. Ser derfor ikke for meg at vi kan ta ut vinduene før over helgen. Angående ny tråd om det som skal gjøres, så har jeg dialog med Solbris om det. Vet ikke om det blir ny tråd eller om vi tar det her, men det jobbes i alle fall med en liste over gjøremål, samt hvem som har meldt seg, og hvem som kan hva. Båten må være på vannet igjen innen 1. oktober. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 10.August.2022 Link til dette innlegget Svart 10.August.2022 Kjekt å høre at dere er godt i gang. Blir skrogtrekk lagt mens vinduene er ute da? Det er vel finest å få dette bak listene? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.