Jump to content

Bergtatt til sikker vinterhavn!

Sjøbliss

Recommended Posts

Lanber skrev On 8.8.2022 at 6.56:

Jeg blir stolt av oss her!  Steike bra arbeid og god støtte! 

@Pequod Om du vil ha en tur på vannet så kan jeg hente deg på Aker Brygge lørdag 13.08 for en tur på fjorden.  Er i Trondheim på jobb men kaster tampene så fort jeg er tilbake igjen til helga. 

Vis hele sitatet  

Veldig fristende! Har faktisk aldri vært om bord i en seilbåt! Men skal fortsatt bevege meg veldig forsiktig og hvile foten mye, så vi får se hva legen sier. Skal til kontroll på Ahus senere i dag.

En musikerkollega av meg, som også har støttet spleisen, var innom Fredrikstad i helga og de svippet forbi båten.

C5001FD8-C8EC-423B-B06B-C74C77891023.jpeg.9c7fa681ff30d23f45bd7f9e18c367f2.jpeg

Hun er også kunstnerisk anlagt og skal ha en utstilling senere denne måneden. Et av bildene skal jeg få.

Det forestiller en kompassrose og er laget av glassbiter hun har plukket opp fra stranda. Veldig stilig!

Synes nesten det bør henges opp i forkabinen når den er ferdig!

Nå sitter jeg i taxi fra Pasientreiser på vei til ny kontroll på Ahus.

Nok en gang tusen takk til alle gode hjelpere her på forumet. Dere er i sannnhet unike mennesker! :flag_bp:

Gode nyheter fra Ahus, sårene leges bra, og de utsatte neste kontrolltime fra 18.8 til 1.9. Skal fortsatt ha sårskift annenhver dag, men har fått klarsignal til å kunne gå litt forsiktig med foten.

Fortsatt sykmeldt 100 prosent til 19. august, så skal fastlegen få i oppgave å vurdere om jeg skal sykmeldes videre eller kan gå over til 50 prosent. Hovedpoenget er at de vil at såret skal lukke seg helt og gro før jeg får lov til å bli veldig aktiv igjen, og det tar fort noen uker.

Men positive signaler!

Sjøbliss skrev On 7.8.2022 at 17.59:

Den helgen er jeg i Bulgaria fordi for et par dager siden fikk jeg verdens gladeste 15åring inn døra og annonserte at han er blitt tatt inn på U16 landslaget i basketball. Den helgen skal vi ned for å se han og gutta spille 2 kamper i EM med Norge på brystet! Gud som vi gleder oss! #stoltpappa

Vis hele sitatet  

Gratulerer både til pappa og 15åring! Godkjent grunn til fravær, tenker jeg! :thumbsup:

NilsPils skrev On 8.8.2022 at 19.29:

Jeg fikk også gode nyheter hos legen i dag og er klarert for bilkjøring. Satser på å ta med Mirkaen og litt utstyr og dukke opp på lørdag/søndag. Lover ikke full arbeidsinnsats ,men noe skal jeg greie.

Vis hele sitatet  

Are kunnskap og veiledning vil også bære gull verdt. ???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

NilsPils skrev On 8.8.2022 at 19.29:

Jeg fikk også gode nyheter hos legen i dag og er klarert for bilkjøring. Satser på å ta med Mirkaen og litt utstyr og dukke opp på lørdag/søndag.

Vis hele sitatet  

Strålende Nils :thumbsup: Helt klart nyttig med flere hender. Det ser ikke ut til at det blir veldig mange som kommer... Men den skal jo ikke sjøsettes med det samme, så det blir plenty anledning til å komme å bidra :yesnod:

Lagt til:

Hører i kulissene at det jobbes med en oversikt over hva som skal gjøres og når, den blir sikkert publisert snart. Da blir det kanskje litt oversikt over hva som trengs av folk også.

Redigert av Komodo (see edit history)
  Pequod skrev On 8.8.2022 at 21.31:

Skulle ønske at jeg kunne bidratt noe selv, men ikke har jeg kunnskap og ikke er jeg praktisk anlagt, og i tillegg skal jeg fortsatt ta det med ro, selv om jeg nå får lov til å gå litt.

Vis hele sitatet  

Du har allerede en oppgave her! Bli frisk og skriv!

Mvh

Chilli Solbris

Pequod skrev On 9.8.2022 at 12.51:

Men føler meg litt unyttig her jeg sitter/ligger, og det er litt frustrende

Vis hele sitatet  

Tenk på den nytten det har for de siste små tærne du har igjen..  ?

Nyt at båten blir ivaretatt,  å sørg for at du blir frisk å rask så fort som mulig. Daer det igjen båtturer på gang. Nytter ikke med snarvei ang helsa ?så sett deg tilbake å hør på legene. Å la de bestemme når du kan stå på eget ben igjen????

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev On 9.8.2022 at 12.57:

Tenk på den nytten det har for de siste små tærne du har igjen..  ?

Nyt at båten blir ivaretatt,  å sørg for at du blir frisk å rask så fort som mulig. Daer det igjen båtturer på gang. Nytter ikke med snarvei ang helsa ?så sett deg tilbake å hør på legene. Å la de bestemme når du kan stå på eget ben igjen????

Vis hele sitatet  

Ja, det er noe som heter å skynde seg langsomt, og det er nok det jeg må gjøre i dette tilfellet…

Dixie 2100 skrev On 9.8.2022 at 14.59:

Er det avtalt noe når båten skal opp? Ligger i Nøkkeldypet båthavn nå, ved siden av krana. Blir her til torsdag er planen.

Vis hele sitatet  

Båten vaskes ned nå i dag og i morgen. Torsdag eller fredag blir båten løftet opp. @Komodoer nøkkelen til løftet!:thumbsup:
Når båten er på land blir vinduer skrudd ut. De skal pakkes om slik at vannet holder seg langt unna!

Redigert av Chilli Solbris (see edit history)

Mvh

Chilli Solbris

Kan nå melde om at båten mest sannsynlig løftes på land på torsdag morgen. Solbris har fått med seg en utrolig bra medhjelper, og er godt i gang med å tømme og vaske båten innvendig. Problem med dassen skal også fikses før løft, håper det ordner seg i morgen. 

Når båten kommer på land kommer jeg til å spyle den grundig under vannlinja mens den henger i krana. Deretter blir den plassert på opplagsplassen på bukker, evt. på en ledig traktorhenger. Målet er at jeg får syret vannlinja og vasket båten utvendig samme dag, vi får se hva jeg får til. 

I så tilfelle blir det åpent for å komme å gyve løs på de arbeidsoppgavene som skal gjøres allerede torsdag/fredag. Når båten er ferdig polert, regner jeg med at den skal dekkes til, slik at vinduer kan tas ut. Ser derfor ikke for meg at vi kan ta ut vinduene før over helgen. 

Angående ny tråd om det som skal gjøres, så har jeg dialog med Solbris om det. Vet ikke om det blir ny tråd eller om vi tar det her, men det jobbes i alle fall med en liste over gjøremål, samt hvem som har meldt seg, og hvem som kan hva. 

Båten må være på vannet igjen innen 1. oktober. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...