bliss X Startet 3.Desember.2005 Del på Facebook Startet 3.Desember.2005 I disse mørke stunder synes jeg det var på tide med noen sommerbilder. Var ikke så ivrig med kameraet i år, men noen bilder ble det da. Det har ingen hast med å komme fram. 3 knop er helt greit for oss. Er man på ferie så er man på ferie. Tropenatt på Verdens Ende: Denne gangen skal vi seile helt inn til brygga på Lyngør! Ingen motor, men hvor ble det av vinden? Der ja!. Desverre kom det en skjærgårdsjeep og tok den siste plassen før vi rakk fram. Sånn er det bare når man beveger seg i 2.5 knop Men badevannet er det ingenting å si på. Hvem sa ar man ikke kan reklamere litt for KNBF selv om man har seilbåt? Så må Pappa sette opp hengekøyea. Tar minst et kvarter å sette opp, og brukes kanskje i 10 minutter, men hva gjør vel det? Hvem blir nestemann? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Vi har ikke tube - men en gammal Pioner 8 duger den også. Slepebåt er Bitteliten II (Nidelv 690). I bakgrunnen skimtes Son. Jeg har en video av denne hendelsen. Ungenes gledeshyl er uforglemmelige. Farten var 7-9 knop. Siste dag med Bitteliten II - på vei ut Mossesundet. 30 grader i luften, 22 grader i vannet. Redigert 4.Desember.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Her kommer noen sommerbilder med forrige båt: Med snekken tok det 6 timer for å komme seg ut fjorden, så det ble somregel kveld og natt før kom til Rugsund. På veg til Svanøy rett vest for Florø. Som alle andre plasser låg alle seilbåter å okkuperte gjestebrygga. Måtte ta til takke med en gammel fergekai. Med 2meter tidevannsforskjell og bildekk som griser til båten er ikke dette førstevalget, men det gikk fint. Nabobåtene var også snekker! Tror dette var noen av de få snekkene vi såg på turen! Landhandelen på Svanøy. Det mangler ikke på kjøretøyet hos dei fastbuande! Koselig butikk som hadde nystekte rundtstykker og winerbrød kvar morgen! Her er vi på Silda. Nok en gang den minste båten. Linsenbåten var fra nederland. Fin båt!!! En glimrende feriebåt som eg sakner. Den reste til Bergen der eg håper den har det bra. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Det varmet skikkelig i en forhutlet sjel å se så flotte sommerbilder. På bakgrunn av sykdom ble ikke sjansen stor til annet enn korte turer i sommer, men til sommern er Rederinnen i slaget igjen, og då j...lar skal vi rapportere tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Det varmet skikkelig i en forhutlet sjel å se så flotte sommerbilder. På bakgrunn av sykdom ble ikke sjansen stor til annet enn korte turer i sommer, men til sommern er Rederinnen i slaget igjen, og då j...lar skal vi rapportere tilbake. HeiFelles skjebne, felles trøst. Kommende sommer tar vi igjen. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Hei Felles skjebne, felles trøst. Kommende sommer tar vi igjen. mvh giver Det går jo an å jukse litt da Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Noen flere sommerkarameller: Håkesundet, Lyngør (over og under) Blindleia (over og under) Gjester på badeplattformen ved Bragøya Redigert 4.Desember.2005 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Her er et lite bidrag. Oscarsborg Juli 2004 Håøya Aug 2004 Blindleia Juli 2005 Singlefjorden Aug 2005 På vei fra Solbergfoss Juni 2005. Hadde en fin sykkeltur i Askim. Juni 2005 St. Hans feiring på Flateby 2005 Redigert 4.Desember.2005 av Skipet 3 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Walter_S Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Hvem blir nestemann?Tar opp stafettpinnen: For å være helt ærlig så ble det ikke så mange sommerbilder i år - har vi hatt noen skikkelig sommer på våres kanter? Vel, vel....her er i hvertfall noen høydepunkter! :o) Jibb sin Tre-Komma-Seks-kilos!! Se på det gliset! Lange lyse kvelder, og <<MORILD>> glir sakte forbi "Kråka". Juni på Lera gir gode båtopplevelser! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
arjosk Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Sommeren var da ikke såå ille? Her er ett fra Sandspollen i det solen går ned... Og her er ett fra Dragsund på Håøya: Redigert 4.Desember.2005 av arildskaro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
estark Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Venter allerede på sommeren.... Her i Nord-Norge hadde vi en uke i sommer med skikkelig bra vær - heldigvis var planlegginga slik at ferien var akkurat da. En rekke bilder fra sommerens tur er på hjemmesida mi. Etter å ha vært å sjekket båten i dag med et tynt snø-lag og -4 grader var det godt å se noen sommerbilder. Nordstar Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 (redigert) Ved Tjøme i slutten av juni I Lyngørsundet Også ved Lyngør på vannski med jolla. Gutta med fenderfåte i Sverige, laget bare ved hjelp av de tingene de fant på holmen + Fendere fra båten! Redigert 4.Desember.2005 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
JanB Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Ikkje for å vera gledesdrepar, men årets sommar kunne vore betre... Dette bildet frå Stavanger seier mykje om sommaren 2005 på Vestlandet: Litt blå himmel, men mest skyer (ein del av dei regntunge) + sur vind. Men nokon gonger trengte sola seg gjennom skylaget. Nokon som ser kor dette er? Og av og til var det veldig fint. Her frå Eiriksholmen i Sjernarøyane. Aften rød... (Husnes) ...gir morgen sød! Og lettmatrosen kunne gå i vatnet... Neste sommar blir det forhåpentlegvis berre slik... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
vanntrivsel Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 (redigert) (Den 3 august 2005 ) Regnet og vinden har preget de første dagene av ferien. Plutselig snur været og mannskapet ser igjen lyst på tilværelsen. Alt det vonde er glemt for en kort stund Solen stråler og vinden har løyet. Motoren surrer på 1500 omdr. og ,,sjåføren,, nipper til en kald lagerøl fra Maxi Mat. Kona nyter solen og priser båtlivet. Jeg heller i en kopp kaffe og står på tå hev hvis noen skulle trenge noe. Døtrene sitter framme i baugen og dingler med bena og lytter til favorittmusikken. Kartplotteren viser nøyaktig posisjon og motoren ligger stabilt på 82 grader og oljetrykket viser 4,2 kg. Foran ligger svenskekysten og Grebbestad. Vi kommer inn fra nord vest. Båtene vi møter føler det samme som oss og vinker og hilser. Om kvelden øker vinden igjen og regnet er snart tilbake Redigert 5.Desember.2005 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Blir litt "deppa" av deg havgapet, der du gir uttrykk for å prøve å glemme "alt det vonde" for en stakket stund. Er du en av dem som må ha strålende varmt og vindstille sommervær for at du ikke skal oppleve alt det vonde som litt "dårlig" vær kan føre med seg? Tror nok at de fleste båteiere likevel trives ombord og på sjøen uansett vær. Og er vi ekstra heldige kan det bli noen dager med ekstra fint vær også. Vi bor tross alt i Norge, langt mot nord. Tror det ville blitt en nedtur å treffe på deg en dag med overskyet vær. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 .......... Døtrene sitter framme i baugen og dingler med bena ...... Ikke over baugen håper jeg..... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
GeirFrode Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Ferien 2005 startet ikke så aller verst: Sol og brukbart utenfor Smøgen. Men så var det slutt! Møkkavær i Marstrand et par dager senere: Mrk at vindusviskeren går! Det regnet så hardt at jeg trodde kalesjen skulle slås i filler! Snekka som skimtes på bildet ligger rett på andre siden av brygga. Veldig dårlig sikt akkurat da. I tillegg til regnet fikk vi liten storm. Ikke noe moro å ligge ved brygga der heller da. Bildet viser ikke den hele sannheten. Det blåste så det var nesten umulig å stå rett. Fortsatte litt til. Hadde tenkt oss over til Læsø, men snudde pga ustabilt vær. La oss til på Vinga istedet. ] Slik fortsatte været resten av ferien. Det blåste små gærninger med horn i panna nesten alle 3 ukene vi var utpå. Skulle egentlig ha vært ute i 4 uker, og det er første gangen at vi avbryter ferien for tidlig og reiser hjem! Lå værfast i Grebbestad i 4 dager, da fikk til og med jeg nok.. Med andre ord, det dårligste ferieværet vi har hatt på maaange år! Men det måtte jo komme til slutt...... Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Blir litt "deppa" av deg havgapet Det var ikke meningen. Bildet skulle jo gjøre deg i godt humør. Saken er jo at forventningene er store til ferien. Vi hadde desverre nesten bare regn og kun en dag med sol og godt og varmt vær. Kan liksom ikke overse det . Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Eg syns faktisk det var eit vakkert, ja nærast litterært, (tekst-)bilde du kom med, eg, (-- reference to evil site removed --)! Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Astor Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 (redigert) Ove kjøpte salong på auksjon i Horten uten at kona viste om det. Hele kvelden satt de i den flotte salongen på bryggekanten i gjestehavna i Horten. Men så har Ove båt sdom kan ta frakta hjem til Sætre også. En morsom historie som vil bli husket lenge. Familien Jensen fra Heggedal storkoser seg i ny Scand. Denne sommeren har de virkelig fått smaken på båtlivet. Hyggelig selskap hver gang de dukket opp. Nå har familien bestillt ny Baltic! Snakk om båtfamilie! For oss er Mosse-kanalen synonymt med sommer og båtliv. Mange besøk ble det i sommer i min vakre barndomsby. En vakker skute som ikke trenger flere kommentarer. En båt vi snur oss etter. Fos oss er livet i den indre delen av San`Pole` blitt noe helt spesiellt. Alltid hyggelige mennesker, koslig atmosfære. Tre glade skippere på Baatplassen-treffet i Horten. Måtte værgudene være med oss også neste sommer. Fra v: Syvert, Nikita og undertegende. Kortesjen, eller protesttoget mot dumping av giftavfall i Dramstadbukta ble helt spesiellt. Rundt 150 båter av alle sag deltok. Når vi stevnet opp Svelvikstrømmen, og vi alle dro i hornet. Da grøss jeg nedover rygen. Svoger Harald tok med trekkspillet på sommerturen ned mot Daftø. Et minne jeg ser tilbake på med stor glede. Han skapte steming i gjestehavnene skal du tro. Til slutt Middagsbukta en vanlig sommerkveld. I godt lag med andre båtfolk. Hjemturen med "nye" Astor var et av ytterpunktene på båtsesongen 2005. NordWesten klarte oppgaven godt. For en flott sommer vi hadde! Været får vi ikke gjort noe med. Det er høydepunktene som sitter tilbake hos den Astorske familie. Mange av dere på Baatplassen var med på å gjøre sommeren helt spesiell. Redigert 5.Desember.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mix Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Døtrene sitter framme i baugen og dingler med bena Ikke over baugen håper jeg..... Enig Divemaster, Dette er idiot oppførsel. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Såda gutter, ta det litt roligere.... Ute snør / sludder det, bilen må kostes fri for snø før jeg kan kjøre den inn i garasjen. Og når jeg har gjordt det, da ønsker jeg å komme inn igjen å se på varme fine bilder fra sist båtsommer! Jeg ønsker egentlig ikke å lese "fy-fy" -kommentarer til andre; vi vet så altfor godt alle her hvordan man skal være sikker i båt. Så ikke fyr opp i denne tråden please! Men, flere bilder takk Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 (redigert) Det skal bli flott å reise utover i skjærgården igjen. Tenk å finne favorittplassen ledig, enda det er fredag.. Solen stråler og båten bugner av god mat og drikke. Sitte på krakken med en kopp kaffe og et wienerbrød og la tankene flykte. Om kvelden legger havet seg helt stille og solen stuper ildrød ned i havet. Fyrlyktene blinker til deg og minner deg om en svunnen tid. En grønn lanterne beveger seg sakte i den mørke horisonten. Du underer deg over hvor den er på vei . Man får tid til å undre seg over så mye, når man har god tid. Hva gjør Redningsskøyta der ute mon tro, Den har gått fram og tilbake flere ganger. Kanskje en torsk til aftensmat? Redigert 5.Desember.2005 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 (redigert) La oss ikke ødelegge denne fine tråden nå med å kommentere andre. La heller bildene tale for seg selv, og send heller en IM til den dere evt ønsker å kommentere noe til Håper flere har bilder å bidra med her. Har ikke noen selv på denne PC`n jeg sitter med nå. Redigert 5.Desember.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Skipper Worse Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Jeg tar hatten av for HG. En mesterfotograf! Tenker da på bildet med bordet og kaffekopper, og nydelig utsikt. Man stirrer seg blind på utsikten, og legger ikke merke til -- i alle fall ikke med en gang -- at der er to kopper, men bare ett fat og bare en bolle. Så undres man; hvor ble de kaffedrikkende av? Hva fikk dem til å forlate både kaffe og bolle? Var det den betagende utsikten? Ble det for varmt, sprang de ned til sjøen for å avkjøle seg før kaffedrikkingen fortsatte? Eller ble det en krangel, siden det bare var en bolle å meske seg med? Når man er kommet så langt, ser man at det er kaffe i den ene koppen og ikke i den andre. Undres over hva det betyr. Mye symbolikk kan tolkes inn i det bildet. Det er rett og slett genialt i sin komplekse enkelhet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.