Jump to content

Sommerbilder


bliss X

Recommended Posts

I disse mørke stunder synes jeg det var på tide med noen sommerbilder. Var ikke så ivrig med kameraet i år, men noen bilder ble det da.

 

Det har ingen hast med å komme fram. 3 knop er helt greit for oss. Er man på ferie så er man på ferie.

 

Bilde

Bilde

 

Tropenatt på Verdens Ende:

 

Bilde

 

Denne gangen skal vi seile helt inn til brygga på Lyngør!  Ingen

motor, men hvor ble det av vinden?

 

Bilde

 

Der ja!. Desverre kom det en skjærgårdsjeep og tok den siste plassen før

vi rakk fram. Sånn er det bare når man beveger seg i 2.5 knop

 

Bilde

 

Men badevannet er det ingenting å si på.

 

Bilde

 

Hvem sa ar man ikke kan reklamere litt for KNBF selv om man har seilbåt?

 

Bilde

 

Så må Pappa sette opp hengekøyea. Tar minst et kvarter å sette opp, og brukes kanskje i 10 minutter, men hva gjør vel det?

 

Bilde

 

 

 

 

Hvem blir nestemann?

Link to post
Share on other sites

Vi har ikke tube - men en gammal Pioner 8 duger den også. Slepebåt er Bitteliten II (Nidelv 690). I bakgrunnen skimtes Son.

Bilde

Jeg har en video av denne hendelsen. Ungenes gledeshyl er uforglemmelige. Farten var 7-9 knop.

 

Siste dag med Bitteliten II - på vei ut Mossesundet. 30 grader i luften, 22 grader i vannet.

Bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her kommer noen sommerbilder med forrige båt:

Bilde

Med snekken tok det 6 timer for å komme seg ut fjorden, så det ble somregel kveld og natt før kom til Rugsund.

Bilde

På veg til Svanøy rett vest for Florø.

Bilde

Som alle andre plasser låg alle seilbåter å okkuperte gjestebrygga.

Bilde

Måtte ta til takke med en gammel fergekai. Med 2meter tidevannsforskjell og bildekk som griser til båten er ikke dette førstevalget, men det gikk fint. Nabobåtene var også snekker! Tror dette var noen av de få snekkene vi såg på turen!

Bilde

Landhandelen på Svanøy. Det mangler ikke på kjøretøyet hos dei fastbuande!

Koselig butikk som hadde nystekte rundtstykker og winerbrød kvar morgen!

Bilde

Her er vi på Silda. Nok en gang den minste båten. Linsenbåten var fra nederland. Fin båt!!!

Bilde

En glimrende feriebåt som eg sakner. Den reste til Bergen der eg håper den har det bra.

Link to post
Share on other sites

Det varmet skikkelig i en forhutlet sjel å se så flotte sommerbilder.

På bakgrunn av sykdom ble ikke sjansen stor til annet enn korte turer i sommer, men til sommern er Rederinnen i slaget igjen, og då j...lar skal vi rapportere tilbake.

Hei

Felles skjebne, felles trøst.

Kommende sommer tar vi igjen. :smash:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Hvem blir nestemann?

Tar opp stafettpinnen:

 

For å være helt ærlig så ble det ikke så mange sommerbilder i år - har vi hatt noen skikkelig sommer på våres kanter? Vel, vel....her er i hvertfall noen høydepunkter! :o)

 

Jibb sin Tre-Komma-Seks-kilos!! Se på det gliset! :smiley:

Bilde

 

Lange lyse kvelder, og <<MORILD>> glir sakte forbi "Kråka".

Bilde

 

Juni på Lera gir gode båtopplevelser!

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Venter allerede på sommeren....

Her i Nord-Norge hadde vi en uke i sommer med skikkelig bra vær - heldigvis var planlegginga slik at ferien var akkurat da. En rekke bilder fra sommerens tur er på hjemmesida mi. Etter å ha vært å sjekket båten i dag med et tynt snø-lag og -4 grader var det godt å se noen sommerbilder.

 

Nordstar

Link to post
Share on other sites

Ikkje for å vera gledesdrepar, men årets sommar kunne vore betre... :sad:

 

Bilde

Dette bildet frå Stavanger seier mykje om sommaren 2005 på Vestlandet:

Litt blå himmel, men mest skyer (ein del av dei regntunge) + sur vind.

 

 

Bilde

Men nokon gonger trengte sola seg gjennom skylaget. Nokon som ser kor dette er?

 

 

Bilde

Og av og til var det veldig fint. Her frå Eiriksholmen i Sjernarøyane.

 

 

Bilde

Aften rød... (Husnes)

 

 

Bilde

...gir morgen sød! Og lettmatrosen kunne gå i vatnet...

 

Neste sommar blir det forhåpentlegvis berre slik... :cheers::cool:

Link to post
Share on other sites

(Den 3 august 2005 ) Regnet og vinden har preget de første dagene av ferien. Plutselig snur været og mannskapet ser

igjen lyst på tilværelsen. Alt det vonde er glemt for en kort stund Solen stråler og vinden har løyet. Motoren surrer på

1500 omdr. og ,,sjåføren,, nipper til en kald lagerøl fra Maxi Mat. Kona nyter solen og priser båtlivet. Jeg heller i en kopp

kaffe og står på tå hev hvis noen skulle trenge noe. Døtrene sitter framme i baugen og dingler med bena og lytter til

favorittmusikken. Kartplotteren viser nøyaktig posisjon og motoren ligger stabilt på 82 grader og oljetrykket viser 4,2 kg.

Foran ligger svenskekysten og Grebbestad. Vi kommer inn fra nord vest. Båtene vi møter føler det samme som oss og vinker

og hilser.

Om kvelden øker vinden igjen og regnet er snart tilbake

 

Bilde

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir litt "deppa" av deg havgapet, der du gir uttrykk for å prøve å glemme "alt det vonde" for en stakket stund. Er du en av dem som må ha strålende varmt og vindstille sommervær for at du ikke skal oppleve alt det vonde som litt "dårlig" vær kan føre med seg?

 

Tror nok at de fleste båteiere likevel trives ombord og på sjøen uansett vær. Og er vi ekstra heldige kan det bli noen dager med ekstra fint vær også. Vi bor tross alt i Norge, langt mot nord.

 

Tror det ville blitt en nedtur å treffe på deg en dag med overskyet vær. :sad:

Link to post
Share on other sites

Ferien 2005 startet ikke så aller verst: Sol og brukbart utenfor Smøgen.

 

Bilde

 

Men så var det slutt! Møkkavær i Marstrand et par dager senere: Mrk at vindusviskeren går! Det regnet så hardt at jeg trodde kalesjen skulle slås i filler! Snekka som skimtes på bildet ligger rett på andre siden av brygga. Veldig dårlig sikt akkurat da. :puke:

Bilde

I tillegg til regnet fikk vi liten storm. Ikke noe moro å ligge ved brygga der heller da. Bildet viser ikke den hele sannheten. Det blåste så det var nesten umulig å stå rett.

 

Bilde

 

Fortsatte litt til. Hadde tenkt oss over til Læsø, men snudde pga ustabilt vær. La oss til på Vinga istedet.

]Bilde

 

Slik fortsatte været resten av ferien. Det blåste små gærninger med horn i panna nesten alle 3 ukene vi var utpå. Skulle egentlig ha vært ute i 4 uker, og det er første gangen at vi avbryter ferien for tidlig og reiser hjem! Lå værfast i Grebbestad i 4 dager, da fikk til og med jeg nok.. :cryin:

 

Bilde

 

Med andre ord, det dårligste ferieværet vi har hatt på maaange år! Men det måtte jo komme til slutt...... :cryin:

Link to post
Share on other sites

Bilde

Ove kjøpte salong på auksjon i Horten uten at kona viste om det. Hele kvelden satt de i den flotte salongen på bryggekanten i gjestehavna i Horten. Men så har Ove båt sdom kan ta frakta hjem til Sætre også. En morsom historie som vil bli husket lenge.

 

 

 

Bilde

 

Familien Jensen fra Heggedal storkoser seg i ny Scand. Denne sommeren har de virkelig fått smaken på båtlivet. Hyggelig selskap hver gang de dukket opp. Nå har familien bestillt ny Baltic! Snakk om båtfamilie!

 

 

Bilde

 

For oss er Mosse-kanalen synonymt med sommer og båtliv. Mange besøk ble det i sommer i min vakre barndomsby.

 

Bilde

 

En vakker skute som ikke trenger flere kommentarer. En båt vi snur oss etter.

 

 

Bilde

 

Fos oss er livet i den indre delen av San`Pole` blitt noe helt spesiellt. Alltid hyggelige mennesker, koslig atmosfære.

 

Bilde

 

Tre glade skippere på Baatplassen-treffet i Horten. Måtte værgudene være med oss også neste sommer.

Fra v: Syvert, Nikita og undertegende.

 

 

Bilde

 

Kortesjen, eller protesttoget mot dumping av giftavfall i Dramstadbukta ble helt spesiellt. Rundt 150 båter av alle sag deltok. Når vi stevnet opp Svelvikstrømmen, og vi alle dro i hornet. Da grøss jeg nedover rygen.

 

 

Bilde

 

Svoger Harald tok med trekkspillet på sommerturen ned mot Daftø. Et minne jeg ser tilbake på med stor glede. Han skapte steming i gjestehavnene skal du tro.

 

Bilde

 

Til slutt Middagsbukta en vanlig sommerkveld. I godt lag med andre båtfolk.

 

Bilde

 

Hjemturen med "nye" Astor var et av ytterpunktene på båtsesongen 2005. NordWesten klarte oppgaven godt.

 

For en flott sommer vi hadde! Været får vi ikke gjort noe med. Det er høydepunktene som sitter tilbake hos den Astorske familie. Mange av dere på Baatplassen var med på å gjøre sommeren helt spesiell.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Såda gutter, ta det litt roligere....

 

Ute snør / sludder det, bilen må kostes fri for snø før jeg kan kjøre den inn i garasjen. Og når jeg har gjordt det, da ønsker jeg å komme inn igjen å se på varme fine bilder fra sist båtsommer!

Jeg ønsker egentlig ikke å lese "fy-fy" -kommentarer til andre; vi vet så altfor godt alle her hvordan man skal være sikker i båt. Så ikke fyr opp i denne tråden please! :cryin:

 

Men, flere bilder takk :smash::smash:

Link to post
Share on other sites

Det skal bli flott å reise utover i skjærgården igjen. Tenk å finne favorittplassen ledig, enda

det er fredag..

Solen stråler og båten bugner av god mat og drikke. Sitte på krakken med en kopp

kaffe og et wienerbrød og la tankene flykte. Om kvelden legger havet seg helt stille og

solen stuper ildrød ned i havet. Fyrlyktene blinker til deg og minner deg om en svunnen

tid. En grønn lanterne beveger seg sakte i den mørke horisonten. Du underer deg over

hvor den er på vei . Man får tid til å undre seg over så mye, når man har god tid.

 

Bilde

 

Hva gjør Redningsskøyta der ute mon tro, Den har gått fram og tilbake flere ganger. Kanskje en torsk til aftensmat?

 

Bilde

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

La oss ikke ødelegge denne fine tråden nå med å kommentere andre. La heller bildene tale for seg selv, og send heller en IM til den dere evt ønsker å kommentere noe til :wink:

 

Håper flere har bilder å bidra med her. Har ikke noen selv på denne PC`n jeg sitter med nå.

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Jeg tar hatten av for HG. En mesterfotograf! Tenker da på bildet med bordet og kaffekopper, og nydelig utsikt.

 

Man stirrer seg blind på utsikten, og legger ikke merke til -- i alle fall ikke med en gang -- at der er to kopper, men bare ett fat og bare en bolle. Så undres man; hvor ble de kaffedrikkende av? Hva fikk dem til å forlate både kaffe og bolle? Var det den betagende utsikten? Ble det for varmt, sprang de ned til sjøen for å avkjøle seg før kaffedrikkingen fortsatte? Eller ble det en krangel, siden det bare var en bolle å meske seg med? Når man er kommet så langt, ser man at det er kaffe i den ene koppen og ikke i den andre. Undres over hva det betyr. Mye symbolikk kan tolkes inn i det bildet. Det er rett og slett genialt i sin komplekse enkelhet. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...