Jump to content

Sommerbilder


bliss X

Recommended Posts

Det hadde sikkert gått raskere å laste ned og ikke minst lese innleggene fortløpende hvis ikke Astor og flere andre "til enhver tid" må sitere og kopiere både tekst og ikke minst tunge bilder, bare for å komme med et innlegg på et par ord. Dette syns jeg ihvertfall burde være veldig unødvendig. Det er vel ingen som kan ta feil av hvilket innlegg du ønsker å kommentere. Gammel vane vond å vende kanskje? :cool:

Link to post
Share on other sites

Her fra Gluppø i begynelsen av Juni 05. Godt og varmt vær

 

Bilde

 

Hadde også noen gode dager her ved og på Gullholmen

 

 

Bilde

 

Oppdaget et nytt paradis på Vestkusten. Utrolig at man har fart forbi her uten å gå i land

Kjerringøen

 

Bilde

 

Fantastisk flott øy å gå tur på

 

Bilde

 

Plikter kaller så det får bli mer siden

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Her fra Gluppø i begynelsen av Juni 05. Godt og varmt vær

Å ,her har jeg vært mange ganger. PS trodde det stod skilt ankring forbudt der dere ligger. (Søppeltømming...) Hvis du tar bena fatt (vasser) og går mot vest over stenrøysene kommer du helt ut til havet. Store granittplatåer hvor du kan få god utsikt ut mot Vederøarna og storhavet

 

Fint å ligge longside i den trange kanalen litt lengre sør også.

Link to post
Share on other sites

Muligens ikke like poetisk og sanselig som HG's kunstverker; men dog en god illustrasjon på hvorledes det fagre Vestland kan arte seg om sommeren:

 

Bilde

 

 

 

Nei, ikke misforstå, det er ikke regnvær. Bildet er tatt innunder Steinsdalsfossen i Norheimsund.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Å ,her har jeg vært mange ganger. PS trodde det stod skilt ankring forbudt der dere ligger. (Søppeltømming...) Hvis du tar bena fatt (vasser) og går mot vest over stenrøysene kommer du helt ut til havet. Store granittplatåer hvor du kan få god utsikt ut mot Vederøarna og storhavet

 

Fint å ligge longside i den trange kanalen litt lengre sør også.

Den båten i venstre bildekant ligger på plassen til sopmaja. De er Svenske dagsturister, og de reiste inn til Fjellbakka senere på kvelden.

Lå tvers av den, fortøyd mot fjellet, litt lenger vest for noen år siden. Det blåste 17 sek/m og jeg hadde en streber i land der svenskebåten ligger i bildet. Sopmaja kom kl 0700 om morgenen, tutet og sa at det går bra for jeg hadde merket tauet med vøle. Han bare løftet tauet over båten og hentet soparna på land.

Vi ble liggende der i 3 døgn pga vinden som til tider var oppe i 25 sek.m.

Det går en kil inn i høyre bildekant. Der lå det også en del Svensker. Mange fine plasser her ja.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at noen skulle ta de poengene. :blush: Jeg la inn momentene for at jeg nettopp ønsket at de som så bildet, ville stille disse spørsmålene . Hva skjer eller har skjedd her?

Worse i sitt rette ess er i stand til å stille de fundamentale spørsmål her i livet. Hvilket ditt bilde så illustrativt satte han i stemning. DU vet - coffe or not coffe - That is the Question. Når man har kommet så langt i sin livsfolosofi er det ikke stort mer å tenke på Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, ikke misforstå, det er ikke regnvær. Bildet er tatt innunder Steinsdalsfossen i Norheimsund.

:eek: he he litt artigt dette bilde ditt , satt å lurte på om dette var en plass jeg hadde vært før,var liksom et eller anna kjent med område........ :confused: men då teksten under vart lest slo det meg at jeg ser jo heimen :flag: i det fjerne :lol:

 

Her utsiden av Steinsdalsfossen , hvor forøvrigt solen alltid skinner ........... nesten :headbang:

 

Bilde

Redigert av sveno (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En god bekjent av meg lager bilder som jeg synes er fine. Kanskje ikke sommerminner direkte for meg - men dette bildet slår på noen positive vibber. Dette er sommer i Oslofjorden

 

 

 

Bilde

bildet finnes på www.bjornland.com. Om jeg husker rett er dette bildet en kombinasjon av 3 digitale bilder samt noen timer med oljemaling.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Worse i sitt rette ess er i stand til å stille de fundamentale spørsmål her i livet. Hvilket ditt bilde så illustrativt satte han i stemning.

Krysseksaminasjon av et fotografisk billede. Hvem hadde vel tenkt at det gikk an å drive det så langt? :crazy:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

får ikke sett bildene til Kapteinen han uten båt

(innlegg 68)

Gjelder det bare meg?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Kjenner det kribler i kroppen etter lysere og varmere dager igen når en ser slike bilder.

Her er noen av de mange fine sommerminnene 2005

 

En vakker solskinnsdag i Tordenskjoldsbukta på nordre Sandøy

Bilde

 

En helt hærlig tur inn skjebergkilen på slutten av ferien.

Bilde

 

En nydelig kveld i myggvika / skjebergkilen

Bilde

 

mvh

GipsGirl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...