Jump to content

Sommerbilder


bliss X

Recommended Posts

GipsyGirl :En vakker solskinnsdag i Tordenskjoldsbukta på nordre Sandøy

Ja, du ligger godt inni kroken der . Ligger sjeldnere og sjeldnere i Tordenskkjold, siden nordavinden ofte kommer på morran og ødelegger nattesøvnen. Trangt om plassen også og mye støy utover natta. Men en idyllisk plass. På motsatt side er det jo kjempefin utsikt og kveldsol.

Link to post
Share on other sites

En stille morgen i Mossesundet i begynnelsen av Juli. Sjelden at sundet ligger så stille!

 

Bilde

 

Nydelig fotografert fra Kjellandsvikbukta. Her samlet fatter og jeg mye ved i gamle dager. Drivtømmer fra Celleulosen, som var strengt forbudt å samle opp. Men "halve" Krossern gjorde akkurat det samme.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Bilde Fra Hui ved Bolærne tidlig i Juni

 

Bilde

 

Bilde Vaderøerna

 

Bilde Fra Vaderøerne kl 2237

 

Bilde Vaderøerna

 

Bilde Umisskjennelige Smøgen tidlig på sesongen, før rushet setter inn

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ikke for å gjøre folket deppa, men vinteren kan være vel så fin på sjøen.

Bilde

Bilde

Bilde

 

Første bildet er lørdagen, de to neste er fra søndagen, samme helg.

De fleste vet visst hvor det er fra, så det er vel ikke nødvendig å skrive(?)

 

Edit: De ble merkelig små de bildene, må jeg si:)

Redigert av gutt1982 (see edit history)

"...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much."

Link to post
Share on other sites

Deilige deilige sommeren. Og våren! Og høsten! Ikke like kjekt med vinteren, men det varmer å se så mange fine bilder .

Prøver meg med noen bilder jeg òg :smiley:

 

Midnattsolen er borte i begynnelsen av august, men lyset og stemningen er ofte vakrere på denne tiden

Bilde

 

Pinsen er ei herlig tid for båtliv

Bilde

 

Trangt farvann

Bilde

 

Underveis

Bilde

Redigert av HaJ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

får ikke sett bildene til Kapteinen han uten båt

(innlegg 68)

Gjelder det bare meg?

Nei, når teksten "IPB image" vises er det fordi bildet ikke finnes.

Typiske årsaker er at linken skrevet feil, bildet er slettet eller serveren utilgjengelig.

Redigert: Nå er bildene på plass så da var årsaken at serveren var utilgjengelig en periode.

 

Edit: De ble merkelig små de bildene, må jeg si:)

De vises i den størrelsen du har laget dem. Antagelig har du redusert billedflaten for å komme under 50kb grensen. (Ser at de er opp mot 50kb til tross for størrelsen)

Du må benytte en kombinasjon av å redusere billedflaten (7-800pix bredde) samt komprimere bildet. 50% jpg kompresjon pleier å fungere ok.

Anbefaler de som har problemer med dette å lese Lars H's bruksanvisning for IrfanView.

Denne linken finnes også på Bildeopplastings siden.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, når teksten "IPB image" vises er det fordi bildet ikke finnes.

Typiske årsaker er at linken skrevet feil, bildet er slettet eller serveren utilgjengelig.

Redigert: Nå er bildene på plass så da var årsaken at serveren var utilgjengelig en periode.

Bildene som blir lagt ut via f.eks. Yahoo sin server, har begrensninger når det gjelder trafikk(gratis varianten). Hvis antall nedlastninger fra serveren overstiger X antall ganger, blir bildene utilgjengelige. Bildene fra imageschack derimot kan lastes ned i det uendelige, forutsatt at de er under 1024 kb.

Link to post
Share on other sites

Bildene som blir lagt ut via f.eks. Yahoo sin server, har begrensninger når det gjelder trafikk(gratis varianten). Hvis antall nedlastninger fra serveren overstiger X antall ganger, blir bildene utilgjengelige. Bildene fra imageschack derimot kan lastes ned i det uendelige, forutsatt at de er under 1024 kb.

Dette er grunnen til at vi ønsker at bilder brukt på forumet lastes opp på baatplassen-serveren.

Er selvfølgelig klar over at dette kan innebære ekstrajobb for medlemmene, men fordelen er at vi da vet at bildene alltid er tilgjengelige og blir tatt vare på i fremtiden.

Iom at vi har begrenset størrelsen til 50kb blir ikke sidene håpløst tunge å laste ned. Det begrenser også størrelsen på billedflaten. Maks. 800pix bredde anbefales.

 

De som måtte ha problemer med redigering av størrelse og kompresjon anbefals å lese Lars H's glimrende "kokebok". :smiley:

Link to post
Share on other sites

Her er jammen en svenske som hadde forvillet seg inn i Mossesundet i sommer også gitt! :lol:

Det var nordavind når vi seilte gjennon kanalen fra syd på vei til hjemmehavna, og jeg kjente tjærelukta fra skuta før jeg så,n. Helt utrolig, selv om båten er ny. Det lukta ordentlig SKUTE! :smiley:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...