Marida Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Er vel unødvendig å si at man må være forsiktig i disse dager til en mann med dine erfaringer, men god tur. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Kan aldri være forsiktig nok. Det er et viktig moment. Gikk greit fra Arendal til Krsand uttaskjærs, klarte greie 23 knop . Men ble litt sjø, så tenkte å dra på innsiden mot Mandal, det var en dårlig ide? Sannelig ble det tett tåke. Ned i 7 knop å full konsentrasjon. Ikke 30 knop som jeg håpte på? Noen trøstende ord fra Nefjoe i oslobygda, så bar det ut i Havet igjen. Det ble mer sjø, men god sikt. Et par kjappe ord med @Careka, så hørtes det ut som det var god sikt mot Lindesnes . Så da fortsetter vi turen med god optimisme Passert Ryvingen fyr. Sola vil også være med Fint Å se fyrene fra havet. Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 (redigert) Noe sjø men klart https://lindesnesfyr.no/webkamera/ Disig /tåke under land Redigert 10.Januar.2023 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 (redigert) Nå kommer han Redigert 10.Januar.2023 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 (redigert) Ikke stuegolv på havet du kjenner du er i båt men grei fremdrift har du god tur videre kompis Fremme ca 12 ser jeg Redigert 10.Januar.2023 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Dette går unna! Kjedelig med tåke, men nå ligger den bak deg i alle fall. Hvordan er det med ising i slikt vær som nå? Kjører du bare på med varme inne, så holder rutene seg duggfrie ig isfrie? Denne gangen fikk jeg med meg hentetråden da Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Grand Banks jr skrev 8 minutter siden: Hvordan er det med ising i slikt vær som nå? Kjører du bare på med varme inne, så holder rutene seg duggfrie ig isfrie Lite varme, men rutene måtte tørkes med håndkle på mårran før jeg så noe særlig. Kalesjebåt er kaldt?? Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Så det er på med Rykenebunad (varmedress) og drikke varm drikke? Eller klarer båten å holde ca 20C under kalesjen når du har godt driv i disse få plussgradene? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Sitter å fryser litt. Så skal hente meg et pledd nedunder i salongen?? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Gikk unna siste biten?. Så jeg kunne klare å rekke tog kl 13.40. Så nå sitter jeg å venter på toget hjem. Det ble temmelig nøyaktig slike forhold jeg ventet meg denne gangen. Litt ruskevær, selv om det har vært lite vind. Men bølger viser jo ikke på bilder? men hadde nok noen lange slake 3 meters. Og litt skvalp. Men det ble jo en grei tur, bortsett fra det tåkegreiene. Men heldigvis var det bare inne ved land. Takk for turen til storentreprenøren. ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Imponerende effektivitet! Og samtidig rekker du å ta bilder og oppdatere tråden? Det har jeg erfart at krever litt når man har mye annet å følge med på. Godt jobba! Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
LALUNA II Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Vel blåst Bjørn ...... Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 God togtur hjem! Det virker for meg som du har kjørt tog begge veier. Gikk forbausende raskt! Men denne gangen rakk jeg innom hentetråden før den var over da Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Grand Banks jr skrev 27 minutter siden: denne gangen rakk jeg innom hentetråden før den var over da Godt jobbet Kanalkapteinen skrev 1 time siden: Det har jeg erfart at krever litt når man har mye annet å følge med på. Ble litt mindre når det var tåke ja? LALUNA II skrev 1 time siden: Vel blåst Bjørn ...... Takker Endelig ble det Bobåt Link to post
Faxen Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Uff da, måtte du vente på toget. Veldig godt jobba. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Okkaby Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 jaja da har Pappa Trollpikk båt til kommende sesong hehe http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Det stemmer nok..?? han har faktisk en ganske kul båt. Den topper over 40 Endelig ble det Bobåt Link to post
Okkaby Svart 10.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2023 Bjørn Løvjomås skrev 7 minutter siden: Det stemmer nok..?? han har faktisk en ganske kul båt. Den topper over 40 Har å brukt litt penger på den(å mye på tidligere båter) Kan fortelles mye historier om han å båtliv hehe http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn