Astor Svart 24.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2010 Var ombord og startet begge maskinene. De fyret greit opp og fikk litt belastning slik at temperaturen kom seg opp. Blir fort varmt ombord når Ebern og ekstraovnen får fyr. Sist uke målte jeg pluss 1.5 under Astor. I dag hadde temperaturen steget til pluss 2.5. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 24.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2010 Nei, vi skulle nok heller vært i California ! Nei takke meg til!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 24.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2010 Da har Bjerkøy sundet frysi til, har lenge vært åpent sydover, men nå er det frysi der og, bildet under er nordover mot Steinkloss, kan nesten se ut som isen ligger til Hvalø nå. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2010 Bunnefjorden har jo frosset igjen for lenge siden. Venter bare på at det blir så mye is i Oslofjorden at hurtigbåten må erstattes av en vanlig båt - koster meg et kvarter om morningen på vei til jobben. Ellers er det nytt idag at kaldtvannsrøret under huset som forsyner en mindre del av huset har frosset og derfor ikke lenger er seilbart . Men det skjedde ifjor også, varmekilden er på plass så jeg tipper problemet er løst før julefreden senker seg for godt. Blir nok verre ute på fjorden. God Jul til alle! Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 25.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2010 Da har Bjerkøy sundet frysi til[...]kan nesten se ut som isen ligger til Hvalø nå. Ligger ikke fast is lenger enn til Stenkloss-Stampa-Ekornholmene, utenfor der er det drivis(70-80% sånn omtrent). Isen inne i Bjerkøsundet var i dag tidlig fremdeles litt myk, men masse sterk nok til en spasertur (om man vet hvor man ikke skal gå). Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 25.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2010 Her er en stemningsrapport fra flytebrygga I Vågen på Frosta (Nord-Trøndelag). Opptil 30cm is på brygga. Fjernet også tynne isflakk på båten, akter, rundt motor. Samt kosting av snø ellers på båten, det er ikke så mye som skal til for å forebygge skader. Det var greit med en "svettøkt" i mellom julemiddagene . Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
finnarne Svart 26.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2010 Det begynner å se dårlig ut for den årlige juleturen med skuta.... Verste havis på flere tiår.... Men hvor er det du ligger da ? Groosefjorden er isfri, men det så ut som om det var noe grums ute i "strømmen" forbi Fevik. Ligger det et belte ute, mens det er vått vann innerst ved land ? (Har ingen båt på sjøen for en gangs skyld) // faj Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Verrie Svart 26.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2010 Arendal.... Isen legger seg rundt oss nå, Tromøysund tett, Galtesund råk mv.... har noen meter ut til fritt vann bak skuta også, men mulig jeg gjør et forsøk i morgen..... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 ..I Vågen på Frosta (Nord-Trøndelag). Opptil 30cm is på brygga. Er det sjøsprøyt pga vinden som har frosset oppe på brygga? Her i Trondheim merker vi også vinteren. 1. juledag lå båten vår fastfrosset i Nidelva. Litt merkelig å bevege seg ombord når båten overhodet ikke beveger seg som den jo pleier å gjøre. Isen har begynt å legge seg i Kanalen ved Ravnkloa. I ytre havn, Brattørbassenget, lå isen over det hele sist jeg kjørte forbi. Nyhavna er i hovedsak islagt. I Nidelva legger isen seg mellom flytebryggene. Adressa hadde rett før jul en reportasje om isens herjinger med et privateid bryggeanlegg litt lenger opp i elva. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Lykken VI Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Er det sjøsprøyt pga vinden som har frosset oppe på brygga? Ja det er "østatrekken". Det ha vært vind fra øst flere ganger i vinter, og da skvetter det sjø opp på brygga på den ene siden som fryser til. Isen blir så tung at den presser brygga ned. Jeg og guttene mine gikk på med spett, øks og slegge. Vi har to brygger og det er kun den ytterste som får sjøsprøyt. Begge har bobleanlegg. Ellers så har det vært is ganske langt forbi flyttebrygene i år, den har blitt brutt opp av vind. Lykken V Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Klarer du å presse deg ut gjennom isen der båten ligger nå Verrie? Isen er vel blitt ganske tykk inne ved brygga? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Den er tynnere enn den ser ut som, jeg skal i dag starte motoren og la gå en stund. Dette i håp om å være på tur de neste dagene. Skal ringe redningsselskapet og høre hvordan galtesund er..... Skal du ut med din (eller den som ligger bak meg mht til ditt spørsmål i annen tråd ). Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Min ligger borte ved skipperkroa, jeg må rundt flytebrygga for å komme ut. Så det blir nok ikke mulig enda Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Skal ringe redningsselskapet og høre hvordan galtesund er..... Sjekk Webcam på agderposten sine sider, der ser du sånn ca hvordan isen ser ut i Galtesund Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Det vises for dårlig på webcam om der er råk eller ikke. Mørland & Karlsen driver og lager råk innimellom, må bare får rede på når tid slik at jeg er klar.... Ja, har sett båten din mange ganger der, ser den fra "stuevinduet", og du kommer nok ikke ut. Der er isen solid. Var forresten ute på isen i jula litt lengre inne enn der du ligger. Måtte jo lage dedigne bokstaver med God Jul til alle forbipasserende i isen (fortsatt litt barn i meg....) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Hvis du kunne gå på isen vil nok ikke jeg prøve meg med sjekta nei, det er helt sikkert. Kunne jo komme til å viske vekk Hilsningen Skal tro hvor mye det ville kostet å få innom M/K hvis jeg måtte ut med båten?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 DET koster mer enn det smaker. Dessuten tviler jeg på de tør inn der og bryte. Alle utriggere vil jo få et voldsomt press mot seg og få skader.... Dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Du har nok rett.. hvor er det man bestiller mildvær?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 He he, den som visste det... Jeg ser du har de siste to år ligget der du nå ligger, men om du ønsker bruk av båten om vinteren, eller ønsker å utsette båten for langt mindre is, er der jo mye bedre alternativer annet sted i havna, og som faktisk er mer skjermet for vind enn der du nå er.... Helt øst i havna, ved siden av den stålbåten, rundt 35 fot, nærmere Tyholmen. Der er fortsatt fritt vann enda (fergene som hjelper til der), og senhøstes og vinterstid er jo ikke der mye svall i vannet etter hekkbølger.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Vurderte faktisk å flytte plass i år, men kom til at det ikke ville komme to slike isvintere på rad... ser hvordan det gikk Har likt å ligge slik for å få snøen blåst bort. Men isen er ikke gunstig her nei. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Fikk hyggelig "besøk" av Mørland & Karlsen nå nettopp, oppsøkte dem og joda, NÅ kan jeg komme ut med båten. Isfritt bak og på siden av meg nok i massevis Må si meg imponert over manøvreringsmulighetene på den tugbåten. Gedigen sak, men gikk så nærme at jeg ikke trodde det var mulig.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Det må man kalle service. Ser på AIS at de har vært i nærheten ja... KJenner det kraftig i misunnelsen nå ja.. hehe... blir garantert flytting når isen gir seg.. fikk du tatt bilde av bryteren? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Arvid_A Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Stemningsbilde fra en inspeksjonstur til opplagsplassen i Krokstadfjorden i dag. "Flatt og hardt" vann overalt inne i havna nå, så de som frister "utelivet" må nok belage seg på at det kan gå en tid før de kommer seg utpå! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 @agder840, nei, rakk aldri og finne frem tlf eller kamera før de var på plass med bryteren her.... Men det var litt av et syn ja, og fantastisk service.... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Kansje man skulle bortom å spørre om å få være med en runde... Blir imponert når de durer gjennom isen... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.