Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Koster å påskeferie,må være trøsten det

 

Tine IV

 

Det er lenge til det, Tine. Nå begynner isen for alvor å legge seg i Strömstad. Selv om det er meldt mildegrader til uken, så ser ikke noen dager med varmegrader ut til å ha den ønskede effekten. Tvedestrand ser jo ut som en prærie beregnet for ski og sparkstøtting. Underlig å tenke på at i dette glassharde greiene skal vi bade om noen få måneder.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har peiling på isforholdene fra Göteborg og opp til Strömstad?? Har kikket på SMHI kart og der fremgår det mye is enkelte steder..

 

Mulig jeg skal kjøre en Drevbåt fre Göteborg og opp kysten i midten ev feb.. lukter problemer kanskje??

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder webkameraer, har jeg laget en side med samling av kameraer langs kystene for hele Norden. Og det er helt tydelig at det ligger is enkelte steder, ja. Oversikten finner du her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På Strømstads Webben, ser det ut til at det går en råk inn til fiskebåt piren. Men mye kan skje på 14 dager på denne årstiden.

 

Og positivt også! Nå er det meldt vind og varmegrader så langt øyet rekker! Skal ned og titte til båten på fredag. Slik situasjonen er nå, så tror jeg isen slutter SW for Furholmen/ Daniel.

Link to post
Share on other sites

Vært mange varmegrader et par dager å regn idag,bare ikke det blir for kaldt om natta så isen blir enda tykkere .Ut fra Horten Indrehavn er bare å glømme en stund til ,er dritt lei jeg nå men :headbang:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er det like mye is i gjestehavna også TineIV?

 

Vet ikke om det er noen trøst, men 73 dager til Palmesøndag. Da er vel isen gått?? :rolleyes:

Fikk du abstinenser nå? :tongue:

Du får ta å forhale båten til isfritt område neste år.

Mariell ligger isfritt i Sandefjord.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hulda ligger nå og knuser is med le side i kulingen som kommer inn forenom tvers. Fortøyd på moloen nesten ute ved klubbhuset til Strömstad seilforening. Akkurat nå er det slik at iskanten slutter ved skjæret. Hadde det vært vindstille, så hadde jeg kanskje prøvd å ta meg ut gjennom isen og tatt en tur ut til Koster. Å komme inn til Strömstad indre havn for en lystbåt vil nok være meget vanskelig slik det er nå.

Link to post
Share on other sites

Da kan vi glede all Strömstad-fan med at isen er på vei nord og ned, i hvert fall vest og ned. Den er typisk grå og solen tærer voldsomt!

 

Det var fra norsk værmelding meldt kuling i dag. Stedlig observasjon akkurat kl. 13:42 melder om lettskyet, pent og dønn blikkstille. Tidevannet bringer med seg isen utover mellom holmene. Det er live laga, ser det ut for!

Link to post
Share on other sites

Har vært ombord et par dager ,men kommer ikke ut .Noe som er megatrist ,jeg er dritt lei is å snø.Har hatt + grader noen dager å litt regn også ,men lenge til det blir tur tipper jeg .Horten Indrehavn er isbelagt , også inne i havna har vi is .Så da er det bare å kose seg ombord med div småjobber ,til jeg begynner med dem 4 siste strøka med lakk på innbo.

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Egentlig synes jeg ikke så veldig synd på deg Tine IV der du har båten 5 minutter hjemmefra med strøm og varme og båten på sjøen. Trudelutt er 7 mil med 45 min kjøring unna, godt innpakket og iskald stående på land i Son!

 

210111_005min.jpg

Foto: Hulda, 23/1 2011

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...