Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

tok all fisken balansepilken som er på bildet? Ble vel en grom fiskefight på pilkestikka det!?

 

mvh rune

 

Bruker kun Karismax balanser, er en favoritt den fargen på bildet ja.

Pilkestikka er det du som har levert(90cm carbon), så du kjenner vel til den :) Funker fint som f.. den :)

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hurtigbåten Nesoddtangen-Lysaker er innstilt pga is.

 

Var selv ombord igår tidlig og det ble noen 'bråstopp' underveis når båten i plan gikk inn i noe 'pakkis'.

 

Marsjfart til bråstopp i pakkis? Det høres skummelt ut. Og folk sier jeg er gæærn fordi jeg bryter is...

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som vinteren setter inn et grep til i disse dager. Lite vind og fortsatt kaldt i vannet gjør at isen nå har lagt seg i vikene rundt Toftelandet i Oslofjorden. Gradestokken på ekkoloddet stopper på pluss 0.1 plussgrad. Der har den stått lenge. Og da måler jeg en meter under båten. Nå er det meldt noe vind til lørdag så får vi se om den er sterk nok til å få isen unna fjorden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Selv om isen lå rundt båten i dag, varmet sola godt i styrhuveggen. Jeg dro opp persiennene og lot sola varme inne i styrhuset. Litt mer varme er lovet til uka og da kan man ta frem vaskebøtta og fjerne hengestripene på gelcoaten. Fin tid nå fremover.

Skjønner godt Safrane. :cheers_wine:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Isen ligger godt utover Horten Indrehavn,så ut kan jeg glømme.Men det var åpent fra meg å inn mot krana i havna,så da var planen å fyre opp å gå inn å bunkre.Men det blei jo utsatt litt ,å det var det .For nu ligger isen tykk igejn,så etter ei natt ombord om onsdagen så trudde jeg dieselvarmeren skulle ta en pause.Da det er microskopisk med suppe nedi bøtta,så håper på finvær som dem sier lørdag.Da blir det gåsegang t/r båten med kanner,for varmeren må jo igang da jeg har 2-3 overnattinger i uka.Ikke blir det varmt nok bare med strøm ,å + at det blir svindyrt.Så jeg håper på mildvær å mye vind,da kansje isen inne i havna går.Men hadde vært deilig med tur snart også,har aldrig noen gang ligget inne så lenge.Nå begynner det å tære på her,jeg vil UTTTPÅ.Så det er lov å håpe Astor ,men en dag går jo isen da.Da er det full pupp mot Koster å påskeferie,må være trøsten det ;)

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Isen her i Arendal er syltynn, og etter nattens frost smelter det meste om dagene av sola. I morgen tidlig løsner vi tampene og stikker ut. Er der noe sted og legge til uhindret av is, antar jeg at der blir overnatting ute også. Det er lenge siden jeg har vært i Tvedestrand, men jeg antar oksefjorden er islagt. Noen som vet?

Link to post
Share on other sites

Dagens issrapport fra midterste delen av Oslofjorden: Is et godt stykke utenfor Sætre. Isen er i ferd med å legge seg i Drøbaksundet. Utenfor Tofte er det is ut til Ramvikholmen.

 

Lagt tl:mye drivis fra Drammensfjorden. Drammensfjorden tett tykk is.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...