Jump to content

Kjøp av GPS - Hvem, hva, hvordan???


SeaMaster175

Recommended Posts

Se det, en bra handel det! Ekkoloddet ser helt kjempe ut, og GPS'ene til Magellan pleier å være bra selv om jeg ikke har hørt om akkurat denne modellen. Håper den har NMEA ut slik at dere kan kople den til ekkoloddet da! Flott å få alt opp på den store skjermen på ekkoloddet! Hvis ikke så er det uansett ikke noe stort problem. Hadde jeg kommet over en såpass rimelig brukt GPS så hadde jeg garantert ikke kjøpt ny! (Men så hadde jeg det litt travelt også da...).

På tross at jeg i begynnelsen var fast bestemt på at jeg skulle kjøpe ny, har jeg innsett at det er mye å spare på å kjøpe brukt. Denne GPS'en er selvfølgelig gammel, men den gjør det jeg vil at den skal...forhåpentligvis!

 

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Denne GPS'en er selvfølgelig gammel, men den gjør det jeg vil at den skal...forhåpentligvis!

Det gjør den helt sikkert! Den viser uansett hvor du er og hvor fort det går, så da har du det viktigste på plass. Alt utover det er ren bonus til den prisen! Og om den mot formodning ikke skulle passe til deres behov så er det bare å selge den videre til samme pris og heller kjøpe en annen. Lærerikt er det også, slik at du finner ut etter hvert hvilket behov du egentlig har.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det gjør den helt sikkert! Den viser uansett hvor du er og hvor fort det går, så da har du det viktigste på plass. Alt utover det er ren bonus til den prisen! Og om den mot formodning ikke skulle passe til deres behov så er det bare å selge den videre til samme pris og heller kjøpe en annen. Lærerikt er det også, slik at du finner ut etter hvert hvilket behov du egentlig har.

Ja, vi kjøpte den for at den skulle vise posisjon og fart, og ikke noe annet (som du sier, alt annet vil være en bonus).

 

Det tror jeg desverre ikke den har.

Om den ikke har det er det jo ikke så ille fordi man ser jo farta på GPS'en uansett, selvom jeg ser at det hadde vært litt stilig å fått det på ekkoloddet.
Link to post
Share on other sites

Ja, vi kjøpte den for at den skulle vise posisjon og fart, og ikke noe annet (som du sier, alt annet vil være en bonus).

Om den ikke har det er det jo ikke så ille fordi man ser jo farta på GPS'en uansett, selvom jeg ser at det hadde vært litt stilig å fått det på ekkoloddet.

Ja det spiller antagelig ingen rolle. Den fungerer like bra uten den muligheten, og man kan ikke få all verden for 500 kroner :wink:

Link to post
Share on other sites

Hallo GPS :crazy: Jeg bruker en Garmin Vista(uten farger) Den har 24mb minne for kart.

Fartsmåler,Elektronisk Kompass,Mange flere veipunkter en andre mod,Kan kobles til ekkolodd,

Denne vistan kjøpte jeg for 3500 for noen år siden.Den får du billigere nå.

Hilsen Båtnissen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...