Jump to content

Kragerø 26, fra snekke til yrkesfartøy!


Bruflaat

Recommended Posts

dieselfan skrev for 8 timer siden:

Ønskes kjøpt på Finn...
Min mening er at din desidert billigste mulighet er å komme over "ble-ikkeno-av" likevel prosjekt.

Kjøpte du ikke sveiseapparat?
 

Neppe billigere å bedre å rote med andres halvferdige prosjekter for å få det slik man ønsker. 

 

Apparat har eg, men var hovedsakelig til reketråleren min som det blir brukt til, bytte fra alu til plast dekk var overbevisning fra andre 🤭

Link to post
Share on other sites

Bruflaat skrev for 19 timer siden:

Neppe billigere å bedre å rote med andres halvferdige prosjekter for å få det slik man ønsker. 

Som du ser sliter jeg mer med god norsk enn å knekke stempelfjærer :giggle:
Det jeg mente... var at du kan kjøpe divinycell plater fra et oppgitt prosjekt...

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 3 timer siden:

Som du ser sliter jeg mer med god norsk enn å knekke stempelfjærer :giggle:
Det jeg mente... var at du kan kjøpe divinycell plater fra et oppgitt prosjekt...

Da er jeg med deg 👍😎 Desverre lite å finne brukt har jeg sett ihvertfall, tatt kontakt med noen firmaer så får vi se om det er svar å få, hvis andre vet om noe så si gjerne ifra! Regner med Maritim ikke er billigst.

Link to post
Share on other sites

Bruflaat skrev On 7.4.2024 at 21.38:

Dekket blir av glassfiber likevell, så må derfor få tak i divinycell plater til dette, hvilken tykkelse og hvor får man slikt billigst mulig om dagen? 

Vet ikke hvor du får dette billigst. Men jeg kjøpte divinycell til mitt Draco-prosjekt fra Diab. Mistenker at du ikke får det særlig billigere andre steder. Jeg ble egentlig overrasket over at det ikke var særlig dyrt å kjøpe divinycell, så der hadde jeg gruet meg uten grunn vil jeg si. Men nå begynner jo det å bli noen år siden, og hva som har skjedd med prisene på den tiden vet jeg ikke. Men generelt har vi jo hatt en voldsom prisvekst de siste årene, så divinycell har sikkert også blitt mye dyrere. Tror allikevel ikke divinycellkostnadene vil vippe lasset for deg. Ta en telefon til Diab, de er veldig imøtekommende.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 1 time siden:

Vet ikke hvor du får dette billigst. Men jeg kjøpte divinycell til mitt Draco-prosjekt fra Diab. Mistenker at du ikke får det særlig billigere andre steder. Jeg ble egentlig overrasket over at det ikke var særlig dyrt å kjøpe divinycell, så der hadde jeg gruet meg uten grunn vil jeg si. Men nå begynner jo det å bli noen år siden, og hva som har skjedd med prisene på den tiden vet jeg ikke. Men generelt har vi jo hatt en voldsom prisvekst de siste årene, så divinycell har sikkert også blitt mye dyrere. Tror allikevel ikke divinycellkostnadene vil vippe lasset for deg. Ta en telefon til Diab, de er veldig imøtekommende.

Jaa er sant det du sier. Planen har jo verdt å holde prosjektet under 200k, så 10k i divinycell er ikke det store å hele, blir jo firma som kjøper inn alt og så slepper moms om ikke annet 🤭

 

Link to post
Share on other sites

Bruflaat skrev for 5 timer siden:

Dessverre lite å finne brukt har jeg sett ihvertfall, tatt kontakt med noen firmaer så får vi se om det er svar å få, hvis andre vet om noe så si gjerne ifra!

Tror nok det meste forsvinner på folkemunne, så "spre ordet" og legg ut "Ønskes kjøpt" ikke tenk "ææh, det ække sikkert noen har noe"  det er for passivt:yesnod: 
Jo flere som får greie på at du trenger DC jo større er sjansen...
Det står mange pappesker med DC rundt omkring, med store planer, gjelder bare å finne eierne eller noen som kjenner eierne...
Kjør på, hva har du å tape :saint:

Link to post
Share on other sites

20240411_132046.jpg.ac34d414a402b802bc0889d87bd53fb7.jpg

 

Deilig med varmere vær og hjelpemidler for å få ut alt av innredning og motor ihvertfall 😎 Satser på jeg får ribbet mesteparten i løpet av helgen ihvertfall, vil redusere vekt så mye som mulig får den går på henger og traktor med dårlige bremser 🤭

 

Etter sjekk av pris og div ser det faktisk ut som jeg muligens går får aluminium likevell, ser forskjell på prisen kontra glassfiber blir 10-12k billigere for alu, og mye mer behagelig å ligge og sveise striper enn støpe glassfiber. Vi får se hva jeg lander på når den tid kommer ihvertfall, greit å ha mulighetene åpne. 

Link to post
Share on other sites

@Bruflaat  er det lov å prøve å være morsom i tråden din....?

 

Er det noen andre her inne som har vært på rektors kontor i 3.5 time for at en har påstått at tysklærerinna ser ut som en Kragerø 26 bakfra...?

Siden den gangen gikk interessen over til stadig smalere båter... 

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev Just now:

@Bruflaat  er det lov å prøve å være morsom i tråden din....?

 

Er det noen andre her inne som har vært på rektors kontor i 3.5 time for at en har påstått at tysklærerinna ser ut som en Kragerø 26 bakfra...?

Siden den gangen gikk interessen over til stadig smalere båter... 

 

Hahahaha, noe av det beste jeg har lest alle de årene jeg har vært på forumet og første innlegget mitt her inne var i 07 eller noe sånt 

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 12 timer siden:

@Bruflaat  er det lov å prøve å være morsom i tråden din....?

 

Er det noen andre her inne som har vært på rektors kontor i 3.5 time for at en har påstått at tysklærerinna ser ut som en Kragerø 26 bakfra...?

Siden den gangen gikk interessen over til stadig smalere båter... 

Hahaha nærmere låvedør kommer man nok ikke da 🤭 Fortsatt glad i de brede båtene eg så 😎

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...