Biam1 Svart 23.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2024 I gang m puss/rep av teak dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 26.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2024 Litt pause i prosjektet pga dårlig og kaldt påskevær.. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 27.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 Motoren er litt «feil» dvs. ikke tidsriktig, men blir litt kompromiss løsning. Er totakt, 2 syl og «riktig lyd». Så er også Yamaha pålitelige og gode motorer. Den er strippet for dekaler og skal lakkeres opp med nye dekaler i clean/ny look. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 27.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 Hva med og gå for oldschool look på motoren ? Det vil se mer tidsriktig ut syns nå jeg, men det er min smak Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 27.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 @Eika du er inne på noe der…🤔 design forslag? Yamaha hadde ikke noe særlig før på 70-tallet.. fa var det vel denne? Hmm… er ikke så fin/stilig.. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 27.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 Se på de 2 eldste 8 hestene, evt hvit som de virkelig gamle yamahaene er ? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 27.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 Takk takk.. vi får se. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 27.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 Wester skrev 2 minutter siden: Takk takk.. vi får se. Følg magefølelsen :) samma hva vi andre syns Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 27.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 He he.. ja 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 8.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2024 Slår et slag for «våtsliping» av gelcoat/ lakk. Det er blitt sagt før: Verdt forsøket med våtsliping før man vurderer omlakkering. Ser ut som jeg sparer MYE tid og penger på å droppe omlakkering foreløpig. Skroget er nå våtslipt med 2500 korning (1500 først på et parti m appelsin hud). Så er det rubbet opp med Autosol rubbing. Neste steg blir polering + hardwax. Langt i fra perfekt, men perfekt langt i fra 😁 så lenge man kan speile seg i skrogsiden, så får det være godt nok for nå 😅 Det er noe små sår/krakkelering som jeg tenkte utbedre lokalt m «hairline fx» Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 8.April.2024 Link til dette innlegget Svart 8.April.2024 Jævli bra jobb, det skal du ha :) For og få det ett hakk videre, roterende maskin, mirka polarshine 10 og blå Rupes pads, så polarshine 5 med gul Rupes pads, vask nøie, på med isopropanol, så kjøper du "drop off" glasscoating. Kan love deg at du får ett resultat som selv de mest perfeksjonistene får bakoversveis av :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 9.April.2024 Link til dette innlegget Svart 9.April.2024 Eika skrev for 7 timer siden: Jævli bra jobb, det skal du ha :) For og få det ett hakk videre, roterende maskin, mirka polarshine 10 og blå Rupes pads, så polarshine 5 med gul Rupes pads Rupes skumputer er vel for DA-maskiner, er det ull du mener, som disse? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 9.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2024 Takk for tilbakemeldinger og tips :) Dette er gjort for hånd. Får se om jeg kjører maskin på siste finish her. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 9.April.2024 Link til dette innlegget Svart 9.April.2024 Lars Hansen skrev for 2 timer siden: Rupes skumputer er vel for DA-maskiner, er det ull du mener, som disse? De er for DA, men jeg følger ikke alltid boka og får noen gode og dårlige erfaringer, men de gule skumputene virker kjempe bra på roterende maskin i mine øyne etter og ha polert noen hundre båter Ull bruker jeg kun i første steg, med groveste rubbing som for eks mirka polarshine 45 eller grønn 3m Men det viktigste jeg har lært innen rubbing og polering, prøv litt forskjelligt og finn ut hva som passer best for deg og din arbeidsstil, jeg kan ikke komme med råd om annet ett det som passer min arbeidsmetode, men det kan hende blir helt feil for 7 av 10 andre Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 9.April.2024 Link til dette innlegget Svart 9.April.2024 Eika skrev 1 time siden: De er for DA, men jeg følger ikke alltid boka og får noen gode og dårlige erfaringer, men de gule skumputene virker kjempe bra på roterende maskin i mine øyne etter og ha polert noen hundre båter Ull bruker jeg kun i første steg, med groveste rubbing som for eks mirka polarshine 45 eller grønn 3m Men det viktigste jeg har lært innen rubbing og polering, prøv litt forskjelligt og finn ut hva som passer best for deg og din arbeidsstil, jeg kan ikke komme med råd om annet ett det som passer min arbeidsmetode, men det kan hende blir helt feil for 7 av 10 andre Ok, er egentlig fornøyd nok med resultatet etter grov ull og 3M grønn på Flex roterende, men spitshine blir det ikke. De blå og gule Rupes ullputene er jo finere, og beregnet for både DA og roterende, så litt fristende å teste som steg 2... Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 9.April.2024 Link til dette innlegget Svart 9.April.2024 Er jo stilig om du har både den eldste og blankeste båten. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 9.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2024 he he... Joda. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 6.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2024 Da var motor deksel ferdig lakkert. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 6.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2024 Litt klarlakk hadde kanskje gjort seg Mulig fargen blir mer lik stammen også Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 6.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2024 At fargen på stammer er blassere henger jeg meg ikke opp i.. ;) - Har hatt 2 lag m klarlakk før dekor, men ett lag m glossy klarlakk over det hele nå hadde gjort seg ja. Vurderer det.. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 3.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 Nesten ferdig båt, og testet på sjøen for første gang etter jeg overtok.. Lit justeringer igjen, men var gøy å teste den :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 3.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2024 Kjekt! Vakkert😍 Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 4.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2024 takk :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2024 Hadde det ikke vært for motoren så kunne bildene ha vært hentet fra en originalbrosjyre! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Biam1 Svart 4.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2024 Takk takk :) he he, ja motoren er av nyere dato.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.