Jump to content

Ancas SeaKing 1963 - Prosjekt


Wester

Recommended Posts

Motoren er litt «feil» dvs. ikke tidsriktig, men blir litt kompromiss løsning. Er totakt, 2 syl og «riktig lyd». Så er også Yamaha pålitelige og gode motorer. Den er strippet for dekaler og skal lakkeres opp med nye dekaler i clean/ny look.IMG_2182.jpeg.fb71f30c83288502794706325c6a8a65.jpegIMG_2179.jpeg.03763b787d7403d1fa843d44fb934642.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Slår et slag for «våtsliping» av gelcoat/ lakk.

Det er blitt sagt før: Verdt forsøket med våtsliping før man vurderer omlakkering. Ser ut som jeg sparer MYE tid og penger på å droppe omlakkering foreløpig. Skroget er nå våtslipt med 2500 korning (1500 først på et parti m appelsin hud). Så er det rubbet opp med Autosol rubbing. Neste steg blir polering + hardwax. 

Langt i fra perfekt, men perfekt langt i fra 😁 så lenge man kan speile seg i skrogsiden, så får det være godt nok for nå 😅 

Det er noe små sår/krakkelering som jeg tenkte utbedre lokalt m «hairline fx»

IMG_2378.jpeg

IMG_2379.jpeg

IMG_2372.jpeg

Link to post
Share on other sites

Jævli bra jobb, det skal du ha :) 

 

 

For og få det ett hakk videre, roterende maskin, mirka polarshine 10 og blå Rupes pads, så polarshine 5 med gul Rupes pads, vask nøie, på med isopropanol, så kjøper du "drop off" glasscoating. Kan love deg at du får ett resultat som selv de mest perfeksjonistene får bakoversveis av :) 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 7 timer siden:

Jævli bra jobb, det skal du ha :) 

 

 

For og få det ett hakk videre, roterende maskin, mirka polarshine 10 og blå Rupes pads, så polarshine 5 med gul Rupes pads 

Rupes skumputer er vel for DA-maskiner, er det ull du mener, som disse?

image.png.e51f93fec558e854ff5aa1cd723d2f37.png

Link to post
Share on other sites

Lars Hansen skrev for 2 timer siden:

Rupes skumputer er vel for DA-maskiner, er det ull du mener, som disse?

image.png.e51f93fec558e854ff5aa1cd723d2f37.png

 

De er for DA, men jeg følger ikke alltid boka og får noen gode og dårlige erfaringer, men de gule skumputene virker kjempe bra på roterende maskin i mine øyne etter og ha polert noen hundre båter 

 

Ull bruker jeg kun i første steg, med groveste rubbing som for eks mirka polarshine 45 eller grønn 3m 

 

Men det viktigste jeg har lært innen rubbing og polering, prøv litt forskjelligt og finn ut hva som passer best for deg og din arbeidsstil, jeg kan ikke komme med råd om annet ett det som passer min arbeidsmetode, men det kan hende blir helt feil for 7 av 10 andre 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 1 time siden:

 

De er for DA, men jeg følger ikke alltid boka og får noen gode og dårlige erfaringer, men de gule skumputene virker kjempe bra på roterende maskin i mine øyne etter og ha polert noen hundre båter 

 

Ull bruker jeg kun i første steg, med groveste rubbing som for eks mirka polarshine 45 eller grønn 3m 

 

Men det viktigste jeg har lært innen rubbing og polering, prøv litt forskjelligt og finn ut hva som passer best for deg og din arbeidsstil, jeg kan ikke komme med råd om annet ett det som passer min arbeidsmetode, men det kan hende blir helt feil for 7 av 10 andre 

Ok, er egentlig fornøyd nok med resultatet etter grov ull og 3M grønn på Flex roterende, men spitshine blir det ikke. 

De blå og gule Rupes ullputene er jo finere, og beregnet for både DA og roterende, så litt fristende å teste som steg 2...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...