Komodo Svart 8.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 liberty skrev 13 minutter siden: Det har nok kommet vann i sylinderen ser ut til topp pakningen er synderen Skarpt observert! Men samtidig skremmende. Hvis det er slik at gåen toppakning kan føre til riving i sylinderen, som igjen fører til at blokka må resirkuleres til spiker, så føler jeg at avstanden til å erverve en D-motor er enda fjernere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Blouberg Svart 8.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 liberty skrev 1 time siden: Det har nok kommet vann i sylinderen ser ut til topp pakningen er synderen Da burde det vel ha vært hvit røyk etter båten? Har en video fra turen til opplag i høst, ikke noe røyk Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
-morten- Svart 8.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 53 minutes ago, Komodo said: Skarpt observert! Men samtidig skremmende. Hvis det er slik at gåen toppakning kan føre til riving i sylinderen, som igjen fører til at blokka må resirkuleres til spiker, så føler jeg at avstanden til å erverve en D-motor er enda fjernere. Har sakt et par ganger nå at neste båt skal ha diesel innenbords, men ble en 4liters V6 på 300HK påhenger.. skal jeg mot formodning ha dieseldyr i kjelleren, må det være en motor som har løse sylynderforinger eller nok gods til å hones/borres ved en skjæring ihvertfal. Synes en marinediesel bør gå 5-10000 timer. Hekkagregat er det lite trolig jeg kommer til å ha med mindre det er et High Duty Konrad drev! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 8.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 La merke til toppakningen. La også merke til rust i sylinderen. Slike forhold gjelder også vanlige bilmotorer. Her kommer også spec. på frostvæske inn. Huldas eldgamle V8'er kan kjøre på hva som helst, men nå går den på Volvo grønn. BMW'en skal ha sin egen spec. Toyota skal ha sin. Man fusker, og plutselig ryker toppakningen grunnet korrosjon. Dog skal det med god frostvæske ikke ruste. Verken i kjølekanalene eller i sylindrene. Man bør følge spillereglene/spec. om man ikke selv vet bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 3.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2024 En liten oppdatering på denne. Ny D6-380 med DPI er installert. Fikk en liten prøvetur i dag. Imponert over silkemyk giring og veldig rolig gange når low-speed er koblet inn. Blir å hente båten opp til hjemmehavn i helga. Ser fram til problemfritt båtliv (: Her ble det full pakke med Volvo Cockpit, ny autopilot, trim automatikk osv. My å sette seg inn i! Det står nå H4 propellere på drevet, Max turtall er godt innenfor selv med max fuel og vann om-bord. Hele prosessen hos Ragnar Ringstad har gått smertefritt. Makeløs god oppfølging underveis. Kan ikke få fullrost denne gjengen nok! Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.