Jump to content

VP D6-370 blues, riper i sylinder på en 2013 modell


Blouberg

Recommended Posts

liberty skrev 13 minutter siden:

Det har nok kommet vann i sylinderen ser ut til topp pakningen er synderen

Skarpt observert! Men samtidig skremmende. Hvis det er slik at gåen toppakning kan føre til riving i sylinderen, som igjen fører til at blokka må resirkuleres til spiker, så føler jeg at avstanden til å erverve en D-motor er enda fjernere.

Link to post
Share on other sites

liberty skrev 1 time siden:

Det har nok kommet vann i sylinderen ser ut til topp pakningen er synderen

Da burde det vel ha vært hvit røyk etter båten? Har en video fra turen til opplag i høst, ikke noe røyk

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

53 minutes ago, Komodo said:

Skarpt observert! Men samtidig skremmende. Hvis det er slik at gåen toppakning kan føre til riving i sylinderen, som igjen fører til at blokka må resirkuleres til spiker, så føler jeg at avstanden til å erverve en D-motor er enda fjernere.

Har sakt et par ganger nå at neste båt skal ha diesel innenbords, men ble en 4liters V6 på 300HK påhenger..

skal jeg mot formodning ha dieseldyr i kjelleren, må det være en motor som har løse sylynderforinger eller nok gods til å hones/borres ved en skjæring ihvertfal. Synes en marinediesel bør gå 5-10000 timer. Hekkagregat er det lite trolig jeg kommer til å ha med mindre det er et High Duty Konrad drev!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

La merke til toppakningen. La også merke til rust i sylinderen. Slike forhold gjelder også vanlige bilmotorer. Her kommer også spec. på frostvæske inn. Huldas eldgamle V8'er kan kjøre på hva som helst, men nå går den på Volvo grønn.  BMW'en skal ha sin egen spec. Toyota skal ha sin. Man fusker, og plutselig ryker toppakningen grunnet korrosjon. Dog skal det med god frostvæske ikke ruste. Verken i kjølekanalene eller i sylindrene. Man bør følge spillereglene/spec. om man ikke selv vet bedre.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

En liten oppdatering på denne.

Ny D6-380 med DPI er installert. Fikk en liten prøvetur i dag. Imponert over silkemyk giring og veldig rolig gange når low-speed er koblet inn.  Blir å hente båten opp til hjemmehavn i helga. Ser fram til problemfritt båtliv (: 

Her ble det full pakke med Volvo Cockpit, ny autopilot, trim automatikk osv. My å sette seg inn i! Det står nå H4 propellere på drevet, Max turtall er godt innenfor selv med max fuel og vann om-bord.

 

Hele prosessen hos Ragnar Ringstad har gått smertefritt. Makeløs god oppfølging underveis. Kan ikke få fullrost denne gjengen nok! :yesnod:

 

 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...