subwoofer Startet 9.September Del på Facebook Startet 9.September Litt mental preparering til den store jobben som er nært forestående; Er det noen som vet vinkelen på akterspeilet på disse? Båten ligger på sjøen noen dager til, men tenker å legge en plan for hvor anleggene til motorlabbene skal ligge og hvor høye de skal være. Om trimutlesningen er en grad eller to feil er ikke så veldig nøye, kjører trim på feilen uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.September Del på Facebook Svart 9.September Husker ikke, men hvis du leter gjennom "Dracotråden" min, så finner du skisser og mål på dette. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
subwoofer Svart 10.September Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September (redigert) Takker! Etter en god stunds skumming av innhold tror jeg jeg fant skissen du referer til - på side 27! Skjønte jeg skissen korrekt har du kommet til at akterspeilet er 11°, det høres tilforlatelig ut. Redigert 10.September av subwoofer Rettet sideanvisning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 10.September Del på Facebook Svart 10.September Jeg tipper 11 grader stemmer. Min forrige Windy hadde 12 grader. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
subwoofer Svart 10.September Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September Det er jo som sagt ikke superkritisk, men hadde jeg antatt en vinkel som er for stor kunne anleggene endt for høyt, og det ville jo vært ganske krise! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.September Del på Facebook Svart 11.September subwoofer skrev On 10.9.2024 at 9.07: Takker! Etter en god stunds skumming av innhold tror jeg jeg fant skissen du referer til - på side 27! Ja, det er jo litt å bla igjennom der etterhvert subwoofer skrev On 10.9.2024 at 9.07: Skjønte jeg skissen korrekt har du kommet til at akterspeilet er 11°, det høres tilforlatelig ut. Ja, 11,2 grader er vel det jeg målte meg fram til, eller 78,8 som jeg har tegnet inn. Vet ikke hvorfor, men Draco har jo gjort det litt komplisert med at de har to forskjellige vinkler på speilet, og drevet sitter i det retteste partiet. Link til side 27 og skissen her: https://baatplassen.no/i/topic/122661-draco-20-fra-daycruiser-til-jolle/page/27/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
subwoofer Svart 11.September Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September Komplikasjonen lå vel hos JH Linge mer enn hos Draco? Flere Windyer har jo tilsvarende konstruksjon. Volvo oppgir vinkel på akterspeil til 13° +/-3°, så det har nok vært et ønske om større vinkel av en eller annen grunn, muligens estetiske grunner. Men så var det det med at saken må motoriseres og da må man holde seg innenfor det motorprodusentene støtter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.