Jump to content

Berserk i trøbbel? (igjen)

REM

Recommended Posts

Hei Astor - du må begrunne litt påstanden om dårlig sjømannskap... :smiley:

Her jeg helt enig.... regner selvsagt med at Astor kommer med en skikkelig forklaring på denne påstanden om dårlig sjømannskap...

Appropos kanalplanar:

No er dei nye oppdaterte kanalplanane (av klistremerke-typen) klare, - i alle fall for sørnorge. Henta eit eksemplar hjå Maritim Radio på båtmessa i Bergen i dag. Rykande ferske, trur eg. Til og med med Telenors nye "skeiv propell"-logo". Desse skulle vera 100 prosent oppdaterte og gyldige denne sesongen, i følge folket frå Maritim Radio.

Står fortsatt for det jeg skrev. Men! Dette er jo en dramatisering av turen. Klippet sammen til å bli det som vi ser på skjermen.

Det ligger selvsagt mer bak dette en det evinnelige rotet du ser i båten.

Gutta er fulle av eventyrlyst og jeg berømmer motet deres. De finner atpå til fram. :lol:

Ikke vet jeg om jeg hadde tatt samme turen i min NordWest?

De har på disse turene skaffet seg mye kunnskap på veien mot målet.

Jeg storkoser meg med hver episode.

Og godt sjømannskap har vel mange sider. Dette er en av dem. :crazy:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Står fortsatt for det jeg skrev. Men! Dette er jo en dramatisering av turen. Klippet sammen til å bli det som vi ser på skjermen.

a

Det ligger selvsagt mer bak dette en det evinnelige rotet du ser i båten.

Gutta er fulle av eventyrlyst og jeg berømmer motet deres. De finner atpå til fram. :lol:

Ikke vet jeg om jeg hadde tatt smme turen i min NordWest?

De har på disse turene skaffet seg mye kunnskap på veien mot målet.

Jeg storkoser meg med hver episode.

Og godt sjømannskap har vel mange sider. Dette er en av dem. :crazy:

Flott at du kom med svar :flag:

Synes likevel ikkje at du begrunner påstandane dine. Du bør vel kanskje forklare litt nærmare kva som var dårleg sjømannskap i den episonen som du omtalte. Rotete båt og litt smårølpete framferd er vel ikkje nødvendigvis dårleg sjømannskap? :crazy:

Morsom tråd, men det tar jo en evighet å komme seg igjennom....

Dårlig sjømannskap er jeg helt uenig i. Jarle har uttalt at på land er de alle sammen villstyringer som gjør som de vil, men ombord da er de sveiset sammen til et team. Jarle har dessuten mer erfaring på havet, enn de fleste her på forumet. Det er det ingen tvil om.

Båten har også blitt forsterket, rund baut, med ekstra lag glassfiber. Den har altså dobbelt så tjukt skrog som tilsvarende Vegaer.

At de gikk i land på Svalbard er nok kritikkverdig, men de skjøt ikke bjørnen, så ingen skade er egentlig skjedd. De ble også tiltalt, og etter tre rettsinstanser ble så vidt jeg forsto ble tiltalen frafalt, men boten opprettholdt. Den betalte de, og så er saken over.

Og at de greier å finansiere en slik tur synes jeg er helt topp! De gjør jo akkurat det vi andre drømmer om, å bare dra på tur!

Kanon serie, synes jeg.

Det ser diverre ikkje ut til at Astor har noko meir å seie om denne saka. Når så lang tid har gått, må ein gå ut frå at Astor skulle ha fått tida til å kommentere,

Eg synes at det er viktig at alle som har bastante meiningar må få kome til ordet her på Baatplassen, men Astor har etter mitt syn vore litt for "tøff i trynet". Dersom du sleng ut påstandar om dårleg sjømannskap, så må du vere stor nok til å forsvare dette!!! I din besvarelse ovanfor sa du i realiteten ikkje noko. Eg vil oppmode deg om å klargjere dine synspunkt, om det er mogleg.

Hei !

Lurer og på om Astor har sett fritidsflåten feks. i St.Petersburg, har nokk det når han sier at den ikke er mye og skryte av. Sist jeg var der var det faktisk veldig fine båter og se. Dritt finnes det overalt og ikke minst her hjemme.

Reidar Isaksen

Flott at du kom med svar :flag:

Synes likevel ikkje at du begrunner påstandane dine. Du bør vel kanskje forklare litt nærmare kva som var dårleg sjømannskap i den episonen som du omtalte. Rotete båt og litt smårølpete framferd er vel ikkje nødvendigvis dårleg sjømannskap? :crazy:

Jeg har i mitt innlegg trukket påstanden tilbake. Burde tenkt på klippingen av episodene. Filmfokene liker å sette ting på spissen. Det hele er godt dramatisert.

Er vel blitt litt for gammel til å ta ting på sparket som disse gutta. Ville vel hatt mer orden på ting og ikke minst vært noe mer forberedt.

Husk at de langt opp i isen ikke har et eneste varmepunkt i båten bortsett fra kokeblusset.

Huff og huff.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja, så var det slutt for denne gang. Det ryktes allerede om at det planlegges nye episoder. Jeg gleder meg som en unge bare ved tanken. En utrolig gjeng.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 10 måneder senere...

På hans tidligere ekspedisjoner har han vell bare hatt med folk uten erfaring og har vell funnet ut at det passer hans konsept bra. Han får lære dem opp selv.

Kommer det nå en Berserk III? Ser at Berserk II har ligget for slalg i høst.

Redigert:

Fant annonsen men Jarle har tydeligvis ikke fått solgt han aventerer nå med del eie. Tydligvis en ny skute som skal brukes på neste ferd.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Lurte på om han hadde tenkt å prøve seg på nordvestpassajsen med berserk II?

Nordvestpassasjen er ingen spøk.

Var det noen som klarte å komme gjennom i 2006?

JOTUN Arctic - en Saxe 38 som er spesialutstyrt for oppgaven måtte gi opp etter tre forsøk i 2003, 2004 og 2005.

Mange mener at global oppvarming har gjort det vanskeligere å komme gjennom.

Se http://www.nwp.solinova.no

Han derre Rosen er vel mest kjent for å seile sin egen sjø! :rolleyes:

Hva sjøsyke og erfaring vedefares, tror jeg vel det viktigste blir å få et mannskap som tåler mye brennevin og innehar en avslappet holdning til lover og regler for de elementer og farvann som skal frekventeres.

Det er vel sikkert også en fordel å vise litt kreativitet til det krydder som må tilsettes for å gjøre denne serien mer severdig en den forrige!

Regner med konseptet blir noenlunde det samme som tidligere!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...