Scand_550 Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 Hmm da går det ikke. Skal ta Vhf sertifikatet i helga. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 Hmm da går det ikke. Skal ta Vhf sertifikatet i helga. Kristiansund på mandag, Trondheim på torsdag. Bare til orientering Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 Hei Astor - du må begrunne litt påstanden om dårlig sjømannskap... Her jeg helt enig.... regner selvsagt med at Astor kommer med en skikkelig forklaring på denne påstanden om dårlig sjømannskap... Appropos kanalplanar: No er dei nye oppdaterte kanalplanane (av klistremerke-typen) klare, - i alle fall for sørnorge. Henta eit eksemplar hjå Maritim Radio på båtmessa i Bergen i dag. Rykande ferske, trur eg. Til og med med Telenors nye "skeiv propell"-logo". Desse skulle vera 100 prosent oppdaterte og gyldige denne sesongen, i følge folket frå Maritim Radio. Står fortsatt for det jeg skrev. Men! Dette er jo en dramatisering av turen. Klippet sammen til å bli det som vi ser på skjermen. Det ligger selvsagt mer bak dette en det evinnelige rotet du ser i båten. Gutta er fulle av eventyrlyst og jeg berømmer motet deres. De finner atpå til fram. Ikke vet jeg om jeg hadde tatt samme turen i min NordWest? De har på disse turene skaffet seg mye kunnskap på veien mot målet. Jeg storkoser meg med hver episode. Og godt sjømannskap har vel mange sider. Dette er en av dem. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Quantum Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 Turneen står på hjemmesiden deres www.wildvikings.com Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Puffen Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 De har på disse turene skaffet seg mye kunnskap på veien mot målet. Jeg storkoser meg med hver episode. Og godt sjømannskap har vel mange sider. Dette er en av dem. Velkommen i klubben Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 20.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2006 Står fortsatt for det jeg skrev. Men! Dette er jo en dramatisering av turen. Klippet sammen til å bli det som vi ser på skjermen. a Det ligger selvsagt mer bak dette en det evinnelige rotet du ser i båten. Gutta er fulle av eventyrlyst og jeg berømmer motet deres. De finner atpå til fram. Ikke vet jeg om jeg hadde tatt smme turen i min NordWest? De har på disse turene skaffet seg mye kunnskap på veien mot målet. Jeg storkoser meg med hver episode. Og godt sjømannskap har vel mange sider. Dette er en av dem. Flott at du kom med svar Synes likevel ikkje at du begrunner påstandane dine. Du bør vel kanskje forklare litt nærmare kva som var dårleg sjømannskap i den episonen som du omtalte. Rotete båt og litt smårølpete framferd er vel ikkje nødvendigvis dårleg sjømannskap? Sitér dette innlegget Link to post
EspenH Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Morsom tråd, men det tar jo en evighet å komme seg igjennom.... Dårlig sjømannskap er jeg helt uenig i. Jarle har uttalt at på land er de alle sammen villstyringer som gjør som de vil, men ombord da er de sveiset sammen til et team. Jarle har dessuten mer erfaring på havet, enn de fleste her på forumet. Det er det ingen tvil om. Båten har også blitt forsterket, rund baut, med ekstra lag glassfiber. Den har altså dobbelt så tjukt skrog som tilsvarende Vegaer. At de gikk i land på Svalbard er nok kritikkverdig, men de skjøt ikke bjørnen, så ingen skade er egentlig skjedd. De ble også tiltalt, og etter tre rettsinstanser ble så vidt jeg forsto ble tiltalen frafalt, men boten opprettholdt. Den betalte de, og så er saken over. Og at de greier å finansiere en slik tur synes jeg er helt topp! De gjør jo akkurat det vi andre drømmer om, å bare dra på tur! Kanon serie, synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Det ser diverre ikkje ut til at Astor har noko meir å seie om denne saka. Når så lang tid har gått, må ein gå ut frå at Astor skulle ha fått tida til å kommentere, Eg synes at det er viktig at alle som har bastante meiningar må få kome til ordet her på Baatplassen, men Astor har etter mitt syn vore litt for "tøff i trynet". Dersom du sleng ut påstandar om dårleg sjømannskap, så må du vere stor nok til å forsvare dette!!! I din besvarelse ovanfor sa du i realiteten ikkje noko. Eg vil oppmode deg om å klargjere dine synspunkt, om det er mogleg. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Hei ! Lurer og på om Astor har sett fritidsflåten feks. i St.Petersburg, har nokk det når han sier at den ikke er mye og skryte av. Sist jeg var der var det faktisk veldig fine båter og se. Dritt finnes det overalt og ikke minst her hjemme. Reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Flott at du kom med svar Synes likevel ikkje at du begrunner påstandane dine. Du bør vel kanskje forklare litt nærmare kva som var dårleg sjømannskap i den episonen som du omtalte. Rotete båt og litt smårølpete framferd er vel ikkje nødvendigvis dårleg sjømannskap? Jeg har i mitt innlegg trukket påstanden tilbake. Burde tenkt på klippingen av episodene. Filmfokene liker å sette ting på spissen. Det hele er godt dramatisert. Er vel blitt litt for gammel til å ta ting på sparket som disse gutta. Ville vel hatt mer orden på ting og ikke minst vært noe mer forberedt. Husk at de langt opp i isen ikke har et eneste varmepunkt i båten bortsett fra kokeblusset. Huff og huff. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Nå skal jeg benke meg foran tv´n med en sterk en eller to (har tatt helga i dag) Begynner snart Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Har sikret meg billetter til lørdag. Gleder meg som f... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 23.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Ja, så var det slutt for denne gang. Det ryktes allerede om at det planlegges nye episoder. Jeg gleder meg som en unge bare ved tanken. En utrolig gjeng. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jamo Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Det ryktes allerede om at det planlegges nye episoderFortell, hva sier ryktebørsen??? Kor går ferden neste gang? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Var på showet i går. Knallbra. De gutta der kan forresten godt sjømannskap. Hvis noen fortsatt tviler. Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 jeg skal til Trondheim på torsdag da er det showet der gleder meg Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2007 «Berserk» trenger nytt mannskap Alex Rosén har mønstret av. Nå kan du dra på eventyrseilas. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2007 Litt rart at Jarle ikke krever noen erfaring. Greit nok at det er andre egenskaper som er viktigere på en slik ferd, men hva med sjøsyke? Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Sjøsyken gir seg med de fleste ettervert,skulle man tatt med kun de som ikke blir sjøsyk på sjøen da har det minket uti på sjømenn/damer Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 (redigert) På hans tidligere ekspedisjoner har han vell bare hatt med folk uten erfaring og har vell funnet ut at det passer hans konsept bra. Han får lære dem opp selv. Kommer det nå en Berserk III? Ser at Berserk II har ligget for slalg i høst. Redigert: Fant annonsen men Jarle har tydeligvis ikke fått solgt han aventerer nå med del eie. Tydligvis en ny skute som skal brukes på neste ferd. Redigert 6.Januar.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bliss X Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Lurte på om han hadde tenkt å prøve seg på nordvestpassajsen med berserk II? Nordvestpassasjen er ingen spøk. Var det noen som klarte å komme gjennom i 2006? JOTUN Arctic - en Saxe 38 som er spesialutstyrt for oppgaven måtte gi opp etter tre forsøk i 2003, 2004 og 2005. Mange mener at global oppvarming har gjort det vanskeligere å komme gjennom. Se http://www.nwp.solinova.no Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 hatt med folk uten erfaring Hr. Alex Rosén er vel en svært erfaren, og dreven, seiler? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Han derre Rosen er vel mest kjent for å seile sin egen sjø! Hva sjøsyke og erfaring vedefares, tror jeg vel det viktigste blir å få et mannskap som tåler mye brennevin og innehar en avslappet holdning til lover og regler for de elementer og farvann som skal frekventeres. Det er vel sikkert også en fordel å vise litt kreativitet til det krydder som må tilsettes for å gjøre denne serien mer severdig en den forrige! Regner med konseptet blir noenlunde det samme som tidligere! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Hva Alex kan og ikke kan skal jeg ikke uttale meg for mye om men Jarle sine seilaser har jeg stor respekt for. Noe utradisjonell men tøff som f... Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bliss X Svart 6.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2007 Alex Rosen er er enfaren seiler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.