Jump to content

Color Festival skal du ikke bråke med...


TMS

Recommended Posts

Ut fra dette bildet kan jeg ikke se at seilbåten opptrer spesielt uforsvarlig. Med så sterk zooming er det vanskelig å bedømme avstanden mellom båtene. Siden de kommer mot hverandre, har de antagelig hatt øyenkontakt lenge, og hatt god tid til å se at de går fint klar av hverandre. Det blåser heller ikke så mye at en broach i seilbåten er særlig sannsynlig. Det eneste jeg stusser på er at seilbåten går på ColorLines styrbord side, men det kan det jo finnes en fornuftig forklaring på som ikke kommer fram av bildet.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Og så måtte det være en seilbåt! Redd for å miste vind og fart? Helt utrolig! :headbang:

 

Hehe.. Som seilbåteier vil jeg gjerne kommentere akkurat dette Astor. Jeg har vært i nærheten av Danskebåten når jag har vært på fjorden. Ikke så nært som dette riktignok, men når det gjelder vind og fart så er det viktig å holde seg laaaangt unna disse båtene. De fungerer som gigantiske levegger som passerer, vinden forandrer retning, blir borte og blir fullstendig uforutsigbar. I alle fall på dager med moderat vind.

 

Imidlertid enig i at dette så noe dramatisk ut.

 

Ser fram til lysere tider nå, skal ned i båten i kveld. (1. gang siden nyttår)

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Hehe.. Som seilbåteier vil jeg gjerne kommentere akkurat dette Astor. Jeg har vært i nærheten av Danskebåten når jag har vært på fjorden. Ikke så nært som dette riktignok, men når det gjelder vind og fart så er det viktig å holde seg laaaangt unna disse båtene. De fungerer som gigantiske levegger som passerer, vinden forandrer retning, blir borte og blir fullstendig uforutsigbar. I alle fall på dager med moderat vind.

 

Imidlertid enig i at dette så noe dramatisk ut.

 

Ser fram til lysere tider nå, skal ned i båten i kveld. (1. gang siden nyttår)

 

Pero.

Begynner å bli en vane med slike utsagn fra folk som ikke har peiling nå, og når jeg ser meg omkring når jeg er på vannet så er det vel ikke akurat seilbåter jeg ser gjør idiotiske ting mest, og om det er plass til å gå på andre siden av ferja er vel umulig å si ut ifra bildet. Jeg synes det er svært uklokt av en som skal være seriøs her på forumet å henge ut seilbåteiere på denne måten, og jeg synes det er på sin plass med en beklagelse :nono:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Begynner å bli en vane med slike utsagn fra folk som ikke har peiling nå, og når jeg ser meg omkring når jeg er på vannet så er det vel ikke akurat seilbåter jeg ser gjør idiotiske ting mest, og om det er plass til å gå på andre siden av ferja er vel umulig å si ut ifra bildet. Jeg synes det er svært uklokt av en som skal være seriøs her på forumet å henge ut seilbåteiere på denne måten, og jeg synes det er på sin plass med en beklagelse :nono:

Hæhhhh...????

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Og så måtte det være en seilbåt! Redd for å miste vind og fart? Helt utrolig! :headbang:

Begynner å bli en vane med slike utsagn fra folk som ikke har peiling nå, og når jeg ser meg omkring når jeg er på vannet så er det vel ikke akurat seilbåter jeg ser gjør idiotiske ting mest, og om det er plass til å gå på andre siden av ferja er vel umulig å si ut ifra bildet. Jeg synes det er svært uklokt av en som skal være seriøs her på forumet å henge ut seilbåteiere på denne måten, og jeg synes det er på sin plass med en beklagelse nono.gif

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Begynner å bli en vane med slike utsagn fra folk som ikke har peiling nå,...........Jeg synes det er svært uklokt av en som skal være seriøs her på forumet å henge ut seilbåteiere på denne måten......

La oss nå ikke utvikle dette til en "oss og dem" diskusjon.... Tråden begynte med humor, som gikk over til sarkasme, og nå mot bitterhet.... Ikke la vinteren og abstinens frå båtlivet ta ovehånd...

 

Alle gjør feil, og i mine øyne som eier av en liten "hekksjøgenerator", ser jeg ikke noe særlig feil med dette bildet ... Colourline holder seg i den dypeste delen av leia og det er masser av manøvreringsrom på begge sider.... Seilbåten har Spinnaker ute og seiler med vinden ... og har muligens ankommet fra samme siden som bildet ble tatt fra ... å krysse foran Colourline er da helt udiskutabelt. Det er vanskelig å kommentere på situasjoner i bilder uten å vite bakgrunnen til oppstått situasjon...

 

Syntes det var et fint bilde jeg, med Colourline navnet, og et rikt og fargefylt seil, så passet de godt sammen i bildet .... kanske enda bedre hvis Colourline hadde seilt samme veien som seilbåten ....

 

God seilas alle sammen :flag:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg lest en del av Astors innlegg, og jeg tror slettes ikke at det var ment som en fornærmelse. Han er seriøs og hyggelig slik jeg kjenner han på nettet. Litt kniving mellom oss med pinne og andre med thrustere, for ikke si de med barkebåter osv. må det kunne være plass til. Og abstinensene er der i høyeste grad.

 

Var innom Maritim på Slependen i dag, og jag måtte innrømme at jeg nesten hadde glemt hvor godt båtutstyr lukter.. :lol:

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Han er seriøs og hyggelig slik jeg kjenner han på nettet..

 

Pero.

Vel, han har tidligere sagt at jeg har mindreverdighetskomplekser, og nå omtales vi i seilbåt som de som gjør feil bestandig, så jeg vet sannelig ikke hvor seriøs denne karen er.

Men, en ting som er sikkert er at de som gjerne rakker ned på andre på denne måten er folk med mindreverdighetskomplekser over at de selv ikke klarer å håndtere en seilbåt! Og selv er man perfekt og gjør aldrig feil. :puke:

 

Jeg ser også frem til sesongstart men har vel ingen direkte abstinenser, men det skal bli svært godt å komme utpå :smash:

 

:flag:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...