Jump to content

Nye regler ved import?


ollebollenor

Recommended Posts

Har noen flere spørsmål til baylinergjengen :seeya:

 

Noen som har peiling på hvor mye frakten over dammen koster. :blush: (Bayliner 2556/2858).Prøvde og sende mail til Bjørn Borud men mailadressen var ikke i bruk :nonod: er det noen som har mailadressen hans eller har han lagt opp?Ser i en bruktbåttest i båtmagasinet at det sitter en bmw diesel på 180 hk i en 2556 dette er vel en sekser,er det lengre motorom i 2556 enn det er i 2850 og er akterdekket lenger på 2556(synes det ser ut slik på bildene av båtene) :crazy:

sto det skjæret i kartet????

Link to post
Share on other sites

Bjørn Borud har fått en ny adresse... har den ikke selv, men kan skaffe den i morgen formiddag...

 

Frakten fra Jacsonville til Gøteborg... antar rundt $3000...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har noen flere spørsmål til baylinergjengen :seeya:

 

Noen som har peiling på hvor mye frakten over dammen koster. :blush: (Bayliner 2556/2858).Prøvde og sende mail til Bjørn Borud men mailadressen var ikke i bruk :nonod: er det noen som har mailadressen hans eller har han lagt opp?Ser i en bruktbåttest i båtmagasinet at det sitter en bmw diesel på 180 hk i en 2556 dette er vel en sekser,er det lengre motorom i 2556 enn det er i 2850 og er akterdekket lenger på 2556(synes det ser ut slik på bildene av båtene) :crazy:

Akterdekket på 2556 er ca 175cm i lengden, og det er nok en god del mer en på 2850. Har nå en Steyr 256 i båten, men den jeg byttet ut var en BMW 180 hk. Drivstofftanken som ligger foran motoren er kortet inn en del for og få plass til BMW motoren. Steyr`n hadde nok gått rett inn uten ombygging.

Link to post
Share on other sites

[quote name='sydvesten' date='01.03.06 21:32' post='218064

 

Frakten fra Jacsonville til Gøteborg... antar rundt $3000...

 

 

Vil tippe en frakt på $ 7000,- for det skal jo fraktes der borte også og bygges krybbe osv. Prisen har steget en del også :rolleyes:

 

Når det gjelder motorrom så er de fleste bygget for lengden av en V8 motor og derfor er det Steyr, V8 diesel og firesylindrede motorer som passer uten ombygging av motorrom. På 2556 ble høyden i motorrommet også større i 89 / 90

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

7000 for frakt :headbang: pluss transport fra gøteborg til saltnes .10000? da må jeg jo stjele båten i usa for og få det til :lol: Har sendt mail til sjøfartdirektoratet ang motorinstalasjon for og få et sikkert svar da det virker som om det er en del forskjellige tolkninger på dette.Sydvesten hadde du adressen til Bjørn Borud?Er det stikkabin på alle årsmodellenne av 2556?

Takker for alle svarene kjempehyggelig at så mange vil dele erfaringene sin med meg :flag:

sto det skjæret i kartet????

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Ikke annet enn at båten er produsert i et EU land.... det er jo vanligvis problemfritt.. Nautiact er jo gjerne behjelpelig med å fortelle at de holder til innenfor EU... så det er bare å kjøpe deg en Nauticat eller to

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tenkte vel kanskje de krevde kopi av ett orginalt dokument fra verftet som dokumentasjon eller noe sånt, på at det er de som har bygd båten. Skipsskjøte, byggebrev e.l. Regner ikke med at det holder om jeg sier at det ER en Nauticat.

 

"I have no dokumentation of this" var svaret fra USA megler'n når jeg spurte.

Har sendt en mail til Sjøfartsdirektoratet, får se om det kommer noe svar.

Link to post
Share on other sites

Svar vil du nok.. jeg spurte om det samme for 2 år siden og Aicher fra sjøfratsdireltoratet svrte greit på spørsmålet... men da spurte jeg om det var krav til CE merking på en slik båt. Men i paparene fra USA vil det jo stå at det er en Nauticat.... Det rekker vel.... og bilder og byggnummeret samt en mail til Nauticat vil vel kunne støtte opp om dette..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Flott Ingar, synes det er særdeles hensiktsmessig at baatplassen har kontoer.

 

Når det gjelder enkelte andre tema, som eksempelvis gratis oppdatering av programvare, eksempelvis fra Raymarine, kreves også registrert bruker. Håper at det i fremtiden vil være mulig for BP å være en slik registrert bruker hos flere software-produsenter (hvor det ikke dreier seg om sjøkart-eier interssser).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...