Jump to content

Påhenger, lang eller kort stamme


kito

Recommended Posts

Mål akterspeilet.

 

15tommer for kortstamme

20tommer for langstamme

 

Endret til realitet.

 

Mennesklige feil vil alltid være til stede

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja pokker, selvfølgelig. :headbang:

 

Bra du påpeker det chagall. :smash: --> my head

Redigerer mitt forje innlegg så det stemmer med realiteten og så det ikke blir til lureri. :flag:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei

Vi har pusset opp vår gamle 10 fots Notbas, og junior har kjøpt ny Tohatsu 9,9 hk med lang stamme. Spørsmålet er nå om vi burde ha kjøpt en med kort? I instruksjonsboken står det at "kavitasjons" platen skal gå fra 3 til 5 cm under skroget. Er dette ment å være kjølen, eller selve båtskroget? Vi er takknemlig om noen kan gi oss et råd her. Bildet viser hvordan det hele ser ut.

 

mvh Bjørnar Gilberg

 

lang_stamme.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei

I instruksjonsboken står det at "kavitasjons" platen skal gå fra 3 til 5 cm under skroget. Er dette ment å være kjølen, eller selve båtskroget? Vi er takknemlig om noen kan gi oss et råd her. Bildet viser hvordan det hele ser ut.

mvh Bjørnar Gilberg

 

Hei, det er ment at kavitasjonsplata (antiventilasjonsplata) regnes fra laveste punkt på hekken. Du kan måle høyden på hekken for å se hvilken stammelengde som blir riktig. Se vedlagt link:

http://www.smalloutboards.com/shaft.htm

 

Altså båtskroget. :yesnod:

Redigert av chagall (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Takk for svar. Noen som har en motor med kort stamme, av samme størrelse (hk) og modell (ca) som vil bytte til lang?

 

Hei igjen, ser at West System, Oslo fortsatt har 9,9 Tohatsu (2-takt) kort stamme på lager. Kjøp en ny og jeg tror ikke det er noe problem å få solgt din langstammede . Hvis du har kjøpt motoren hos West System måtte det vel være mulighet for et innbytte.?

Link to post
Share on other sites

Hei igjen, ser at West System, Oslo fortsatt har 9,9 Tohatsu (2-takt) kort stamme på lager. Kjøp en ny og jeg tror ikke det er noe problem å få solgt din langstammede . Hvis du har kjøpt motoren hos West System måtte det vel være mulighet for et innbytte.?

 

 

 

 

Jeg har lagt den ut på finn.no, men jeg kjøpte den privat. Håper og få solgt den fort! Folk har vel gjort kjøpene sine nå tenker jeg. Prøver da selvsagt!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...