Jump to content

Er denne båten på vei ned?


bliss X

Recommended Posts

Gikk en tur på Malmøya idag, og fikk se en båt som lå veldig på skakke. Det kan være all snøen som får den til å ligge slik, men jeg synes det ser litt mistenklig ut. Selvølgelig ingen opplysninger om eier eller hvem man kan kontakte.

 

Bilde 1 og 2 er tatt på samme sted med ca en times mellomrom.

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

For det første: det var ikke hyggelig å se disse bildene. Håper eieren ser dem - forstår at det ikke var noen kjennemerke som gjør det mulig å oppspore eieren.

 

Det andre punktet: mener du at akterhjørnet SB er noe høyere over isen/snøen på det andre sammenlignet med det første bildet?

Link to post
Share on other sites

Det er skremende å se hvor mange som lar båten

seile sin egen sjø om vinteren. Det er ikke få båter som

ligger rundt om i norske havner fulle av snø og med kalesjer

som har kolapset et annet spørsmål er jo hvordan har folk råd

til å la være å passe på båtene sine.

Link to post
Share on other sites

For det første: det var ikke hyggelig å se disse bildene. Håper eieren ser dem - forstår at det ikke var noen kjennemerke som gjør det mulig å oppspore eieren.

Nei, jeg så ikke noen kjennemerker, plakater e.l som kunne gi noe info om hvem man eventuelt skulle kontakte.

Det andre punktet: mener du at akterhjørnet SB er noe høyere over isen/snøen på det andre sammenlignet med det første bildet?

Det er det jeg også lurer på. Syens det så slik ut, men vanskelig å bedømme. Kan også være lys/skygge som får det til å se slik ut. Som man ser på de andre bildene har båten en del mer snø på BB side.
Link to post
Share on other sites

Veit ikke hva det er med sånne folk jeg men noe er det vel ? Har ringt noen i havna å sagt dem må komme og måke av båten sin , noen få har kommet og andre ikke . Hadde en som lurte på hvorfor han måtte komma og måke av båten , har det snødd så mye da sa'n. Veit ikke hvor han har vært men . Det med forsikkring og snøen , så trur jeg ikke dem dekker skade som oppstår pga snø . Har noe med uforsiktighet ellerno sånt å gjøre var det en høvding i havna som sa . Uannsett så er det tragisk å se alle båtane som ligger og blir ødelagt , såna folk skulle rett og slett ikke hatt no båt . Det er nå min mening om den saken .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

skjønner ikke at man bare tar bilder og ikke kan hjelpe til med å få den på rett kjøl !!!!!! Man må hjelpe hverandre !!!!

 

Jeg har forståelse for prinsippet om å hjelpe hverandre.

 

Det er imidlertid noen aspekter ved dette som ikke er så greit:

 

1) Det kan bli mange båter som må måkes.

 

2) Dersom det skulle skje noe under måkingen (skade på presenning, snøinntrengsel i båten) har man fått ett nytt tema å forholde seg til.

 

Noen steder har langveisfarende med båt i ei havn inngått avtaler med fastboende om ettersyn. Dette må jo være veldig greit.

 

Å basere seg på at andre passer på ens egen båt når man ikke er tilstede og uten at slikt er avtalt er vel ikke like greit.

Link to post
Share on other sites

skjønner ikke at man bare tar bilder og ikke kan hjelpe til med å få den på rett kjøl !!!!!! Man må hjelpe hverandre !!!!

Jeg synes nå at Lasse allerede har hjulpet til. Han har gjort noen oppmerkom på det.

 

Har han ikke hjulpet til, ville vi ikke fått vite om saken i hele tatt.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Heisann!

 

Er mulig at tømming av vanntanken(e), gjør at båten oppfører seg slik, synes forresten jeg så reg merket i småbåt registeret på siden av båten jeg, eller er jeg helt :crazy: .

Uansett er dette triste bilder.

Optimisten ønsker dere alle en god båtsommer.

 

mvh

Rune

det kan være, jeg har tom vanntank på styrbord side og båten er skeiv selv uten snø. Lar jeg den snø ned går jeg ut fra snøen legger seg mest på "tungsiden".

 

Jeg hadde ikke turt å hoppe ombord i en slik båt, synes den ser en smule ustabil ut...

Link to post
Share on other sites

Syens det er litt drøyt å forlange at JEG skal ta meg av dette fordi jeg tilveldigvis gikk forbi på veien, og hadde med meg kamera. Hadde det vært i egen havn, så skulle jeg funnet ut av det og gjort noe med det, men dette er en havn jeg overhode ikke har noe kjennskap til, og jeg er heller ikke utstyrt med snømåke e.l. når jeg er ute for å få litt frisk luft.

 

Prøvde som sagt å finne et telefonnr e.l ,men fant ingenting. Hadde kanskje håpet at noen kjente noen som kjente noen som ...

Link to post
Share on other sites

Kan jo ikke gå rundt og måke av alle båter vi ser som er fulle av snø . Når folk svarer hvorfor må jeg komme og måke snø av båten da , har det kommet så mye? Også bor dem i samme byen , jaja det e it lett...

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Et interessant spørsmål er nå:

 

Hvem ringer til den instans som har opplysninger om eieren til båten (står det AAK759 ?)

ifølge http://www.redningsselskapet.no/rssr/page?id=175

er det bl.a. politiet og redningsselskapet,

og bidrar til at eieren får informasjon om at det kan være lurt å se etter båten - i alle fall dersom det skulle komme mer snø?

Link to post
Share on other sites

For det første: det var ikke hyggelig å se disse bildene. Håper eieren ser dem - forstår at det ikke var noen kjennemerke som gjør det mulig å oppspore eieren.

 

Det andre punktet: mener du at akterhjørnet SB er noe høyere over isen/snøen på det andre sammenlignet med det første bildet?

båten er omtrent heildt lik på begge bildena!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Hadde dette vært medlemmer av BP så hadde det stått et lite BP-sticker i vinduet med eiers telefonnummer.

Om noen ikke skulle ha fått det med seg så kan alle medlemmer få gratis klistremerker, klikk på banneret på forsiden for info.

 

(Om kort tid vil de også være tilgjengelige i Maritims butikker, senere på Maritims stand på Sjøen For Alle)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...