Jump to content

Forslag til ferieruter/havner i Sverige ?


GeirT

Recommended Posts

Litt mer info kan du finne i denne tråden der Båtliv hentet masse inspirasjon og tekster til en fin artikkel de skrev

Båtliv gadd desverre ikke skrive en egen artikkel, så de klipte ut masse av teksten, og limte den rett inn i den såkalte "artikkelen" sin.

...Og hva synes så Bitteliten og Suzuki baatplassen.no bør gjøre når atpåtil et båtblad "klipper og limer rett inn" materiale på denne måten? Har man gjort noe? Vil man gjøre noe? :confused:

 

Svar utbedes.

Link to post
Share on other sites

...Og hva synes så Bitteliten og Suzuki baatplassen.no bør gjøre når atpåtil et båtblad "klipper og limer rett inn" materiale på denne måten? Har man gjort noe? Vil man gjøre noe? :confused:

 

Svar utbedes.

 

Ehh - får svare for meg sjøl, men mener du at jeg på noe som helst vis står til ansvar for noen her ?

Ettersom du nærmest " krever" et svar mener jeg..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ehh - får svare for meg sjøl, men mener du at jeg på noe som helst vis står til ansvar for noen her ?

Ettersom du nærmest " krever" et svar mener jeg..

Hadde trodd at Bitteliten og Suzuki har meninger om baatplassen.no burde gjøre noe hvis et kommersielt båtblad "klipper og limer rett inn" slik Suzuki gir uttrykk for at de har gjort.

 

Til orientring for uinnvidde sitter Bitteliten og Suzuki i baatplassen.no's Skipsraad, et utvalg som til tider er mere tilknappet og lukket mht å gi informasjon enn Frimurerordenen. Glimtvis kan man få inntrykk av at Skipsraadet er opptatt av saker som de ikke burde behandle - dels fordi saken allerede kan være regulert ved lov, dels fordi Skipsraadet kanskje ikke har kompetanse til å behandle saken. :smiley:

 

Hvordan skal man forstå Suzuki's nølen mht å svare? Inntil svar foreligger antar jeg at man ikke har tenkt å foreta seg noe som helst. :diving:

Link to post
Share on other sites

Tråden det henvises til begynte slik:

 

"Hei,

Snart er båtsommeren her for fullt. Vi i Båtliv ønsker å tipse våre lesere om gode havner, både gjestehavner og uthavner langs hele kysten.

Jeg lurte på om noen her på Baatplassen kunne tenke seg å komme med et tips eller to?

Har båtfolket på Baatplassen noen spesielle favoritthavner? Og hvorfor har dere lagt deres elsk på akkurat det stedet?

 

Vennlig hilsen

 

 

Knut Petter Rønne

Redaksjonssjef, Båtliv"

 

Båtliv spurte om tips.

Båtliv fikk tips.

Båtliv publiserte tips.

Alle glade unntatt en.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Båtliv spurte om tips. Båtliv fikk tips.Båtliv publiserte tips.Alle glade unntatt en.

Tja ... Blir litt i tvil her. Først tenkte jeg også på samme måte som deg Krapyl, men det står faktisk at "Innlegg fra forumet kan kun benyttes i andre sammenhenger etter avtale med forfatter av innlegget." nederst på siden her.

 

Spørsmålet blir da om man kan ta det for gitt at alt som postes i den tråden skjer med en slik tillatelse. Litt på kanten ...

Link to post
Share on other sites

Jo, ser det. Litt grenseland kanskje.

Men jeg synes at det var så åpenbart hva svarene ville bli brukt til, at det skal en god porsjon vrangvilje til for å ergre seg.

Hadde det derimot vært en vanlig diskusjon uten en slik innledning.....

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

tycker dette er en viktig fråga för oss på BP.............

 

men please..... starte ett nytt emne, så vi ikke ödelegger en ferietråd med dette ! :smiley:

Jeg beklager at jeg har forårsaket avsporingen. Tok sjansen da jeg trodde formannen i Skipsraadet Bitteliten og medlemmet i Skipsraadet Suzuki kunne svare kort og konkret på mitt første spørsmål.

 

Svarer de så oppfordrer jeg de å starte en ny tråd med referense til spørsmålet som er stillt her.

Redigert av PanPan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke hatt negative synspunkter på at Båtliv trykket ordrett det jeg skrev om mine favoritthavner i Sverige.

 

Hyggelig at du er tilbake som aktiv deltaker på forumet PanPan :smiley:

Foreslår at du stiller din plass som formann i Skipsraadet til disposisjon.
Link to post
Share on other sites

Foreslår at du stiller din plass som formann i Skipsraadet til disposisjon.

Er det basert på at jeg synes det var hyggelig at du er tilbake eller fordi jeg selv ikke har noen synspunkter på at Båtliv trykket en tekst fra et internettforum og at jeg selv ikke har synspunkter på det ettersom jeg bevisst la inn teksten min med utgangspunkt i at jeg forstod at de kunne bruke den i bladet sitt?
Link to post
Share on other sites

Lagt til 02.02.2013: Innlegget ble opprinnelig postet av Skipsraadet. (nå nedlagt)

 

Skipsraadet behandler konkrete klager fra medlemmer av Baatplassen, og i denne saken vedr Båtliv som ba om tips til gode havner og steder har vi ikke mottatt noen klager fra noen medlemmer. Prinsippielle diskusjoner på Åpent forum er ikke Skipsraadets oppgave.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skipsraadet behandler konkrete klager fra medlemmer av Baatplassen, og i denne saken har vi ikke mottatt noen klager fra noen medlemmer. Prinsippielle diskusjoner på Åpent forum er ikke Skipsraadets oppgave.

Men kan Skipsraadet ta initiativ til å lage et system for å flytte ut innlegg fra ulike grinebitere til nye tråder, i stedet for at de skal få lov til å forsøple interessante tråder som denne...?
Link to post
Share on other sites

Jag köpte en Rolex i Thailand för 80kr........tror du att jag oxo blitt lurt :confused:

Njaa? Når man først er igang med avsporinger;

Der tror jeg nok du ble grundig lurt Gunga. Jeg kjøpte min Rolex i Singapore for 25 år siden for ca

kr 200,- og bruker den den dag i dag. Den har atpåtil visere som beveger seg jevnt, uten å hakke :yesnod::yesnod:

 

Bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte min Rolex i Singapore for 25 år siden for ca kr 200,- og bruker den den dag i dag.

 

Beklager rem, det er nok du som er lurt. Klokkenavnet staves nemlig ROLLEKS, det fortalte iallefall han svært hyggelige karen i Hellas, som solgte meg min. :lol::lol:

Billig fikk jeg den også; tom. " Special price for you my friend". :smiley:

Syntes det var snilt å gi meg spesialpris jeg, hadde jo akkurat møtt fyren... :yesnod:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jag köpte en Rolex i Thailand för 80kr........tror du att jag oxo blitt lurt

:lol: Der har du nok kjøpt "pus i pose" tenker jeg. :lol:

Kjøpte selv en "ekte" Tag Heuer for en neve Euro på Tenerife for noen år siden. den gikk i tre-fire år den også....Måtte t.o.m. bytte batteri på den etter ca 1 1/2 år. :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

:lol: Der har du nok kjøpt "pus i pose" tenker jeg. :lol:

Kjøpte selv en "ekte" Tag Heuer for en neve Euro på Tenerife for noen år siden. den gikk i tre-fire år den også....Måtte t.o.m. bytte batteri på den etter ca 1 1/2 år. :lol::lol:

Tok vel litt av dette her, så jeg skal kanskje omforme mitt opprinneligge spørsmål til:

 

Hvor på svenske kysten er de fineste stedene man kan kjøpe disse ROLLEKS'ene ?

 

Geir :rolleyes:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Tok vel litt av dette her, så jeg skal kanskje omforme mitt opprinneligge spørsmål til:

 

Hvor på svenske kysten er de fineste stedene man kan kjøpe disse ROLLEKS'ene ?

 

Geir :rolleyes:

Rolle(x)kser vet jeg lite om, men jeg anbefaler et par bokkjøp som allerede er nevnt, særlig den nye "Skanør-Strømstad". Ellers kommer det an på hva du og familien vil ha; Gøteborg/Lilla Bommen er kjempefint hvis dere vil ha et par dagers storbyliv med tivoli, og Gøteborg er virkelig en perle av en by (Prøv Sjøbaren: www.sjobaren.com). Marstrand er fint, men fullt - byr på fine opplevelser både arkitektonisk, historisk og gastronomisk. Hele strekningen fra Gøteborg og nordover byr på utrolige (og mange!) naturhavner. I Lysekil, Kungshamn og Grebbestad er det pol. Gå for all del ikke glipp av Käringön (og husk å bestille bord på Petersons Krog - for der er det fullt), men misser du K-ön, vil du også finne tilsvarende tettbebygde, snurrige skjærgårdsmiljøer på Åstol, i Molløsund, på Gullholmen og i Grundsund. Store/lilla Kornö byr på det samme, men uten butikker/restauranter, og er således mer "autentisk" hvis du foretrekker det.

Ligg unna Smøgen!! - hvis du og dine vil sove.

Men få med deg Koster - mange havner, sykkelutleie, spaserturer, godt å spise, bruk et par dager på det.

Så har du alt du ikke rekker; Kalvön, Ramsö, Fjällbacka, Väderöarna, Hunnebostrand, mye annet - hvis du da ikke prioriterer det opp mot andre ting.

Jeg har seilt/feriert i Bohuslän i over 15 somre, og opplever stadig noe nytt.

Redigert av Fenix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor på svenske kysten er de fineste stedene man kan kjøpe disse ROLLEKS'ene ?

 

Geir :rolleyes:

Beklager GeirT, vet ikke var du finner Rolexer her, tror du må en bit 'bortom Skagen' för o finne dom ! :wink:

 

men tilbaks til Bästkusten.................

 

hur lång tid har du planerat her? det er några stellen som er et 'must'

 

Marstrand,....inomskjärs Kyrkesund, Mollösund........, Gullholmen, Smögen (ett bra alternativ er

Hasselösund med gangavstånd bort til Smögen o bryggen!) Hunnebostrand, Fjällbacka, Koster!

 

:smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...