Jump to content

Hvor blir det av våren?


sol

Recommended Posts

Vi er snart midt i Mars. Det er bikkjekaldt og store snøfonner på Østlandet.

 

Men: Nå fremover vil sola bli sterk og det snur fort når mildværet kommer til uken. Snøen vil være borte om noen få uker.

 

Derfor: Nyt vinterværet så lenge du kan. Dette er en slik vinter vi liker på Østlandet.

 

God skitur!

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

:sad:

 

-10 ved Frognerkilen i går kveld. Tykk is og masse snø.

 

Med båten i sjøen hadde jeg drømt om å starte sesongen allerede i februar men dengang ei..

 

:smash:

 

Vel god tid til å mekke videre. Har nå skrudd ut alle skruene i samtlige vinduer og satt inn med alu. pasta og skrudd inn igjen. Fremtidig demontering av vindu bør derfor være mulig....

 

Nå må varmen komme snart.

 

Hilsen Harald L

Trude III

Link to post
Share on other sites

Våren?

 

Joda, - har hatt den følelsen ganske ofte i det siste med mye nydelig vær med blå himmel og varme i fra solen.........!

 

Dette går rette veien det.

 

Pyrobyssen hjelper litt til med mer behagelig varme ombord, og jeg har hatt mange flotte "utflukter" med fotokamerater i det siste, med mange utrolig flotte fotomotiv.

Flere proffe karer her som lever av dette og jeg kjenner igjen mange av bildene bl.a. på kalendere o.l. som de produserer.

 

Ellers så arbeides det litt med forandringer på det elektriske anlegget ombord , samt at det monteres ny septiktank.

 

Solen varmer godt nå, så "de innfrosne båtene" kommer nok fri de også etterhvert, - det går fort nå fremover......., tror jeg! :wink::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde vinterferie i uke 8. Tok båten på slipp mens både snøklokker og krokkus så vidt viste seg frem i solveggen. Tok vårpussen da, bunnstoff, boning og div. reparasjoner og servise. Båten er klar for en lang sommer. Satte ut båten i uke 9, til 30cm nysnø og is i havna. Har hatt vinter siden her vest. Men om en ukes tid er nok våren tilbake igjen, og da båten klar. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Joda - var ganske vårlig i dag tidlig. Minus 24, eller cirka femti (!) grader under trivselstemperatur for undertegnede :eek:. Det er vel de færreste frysebokser som opererer med temperaturer på minus 24... :rolleyes: Ikke akkurat optimalt sted å være bosatt når man har båtdilla på sin hals. I kveld skal propanen få bein å gå på i Dillebua, det er sikkert. Her skal det fyres! På med bra musikk, noen :drink: og så glemme fryseboksen utenfor noen timer :cool:. Men i det store og hele betyr det lite - da bryr jeg meg mer om gladmeldingen at endene omtalt i media i går ikke var forkjølet likevel.

Link to post
Share on other sites

tre uker igjen da skal vinteren være over her i Asker men hvem vet. :rolleyes:

 

Nå er snødyden ca 95 cm 70 moh nede i båthavna i går så snødde det på minus 8 det snødde :headbang: vannrett så det føltes som Båtdillas minus 50. :confused:

 

ja ja det snøværet som var melt til sønd/mand ser ut som har kommet på andre tanker ser ut som det legger seg over krsand akkurat som om de ikke har fått nok av snø i vinter. :confused:

 

håper og få ut båten i slutten av April med eller uten topplue. :flag:

:sailing:

Link to post
Share on other sites

I kveld skal propanen få bein å gå på i Dillebua, det er sikkert. Her skal det fyres!

Husk å ta med propandunken inn i varmen slik at den blir vam før du skal fyre eller er det dårlige greier. -13° var det her i morres. Tenkte jeg skulle ned å fyre opp parafinvarmeren i båten og begynne å småpusle litt.

Link to post
Share on other sites

Nesten vindstille, helt blå himmel og noen få plussgrader her! Ligger riktignok 10cm snø her og der, men relativt vårlig likevel. Mulig det blir en tur ut med båten i helga ja... :cool:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Sitter faktisk med åpent vindu på kontoret, det ble rett og slett for varmt her inne...

Ser ut til å bli en nydelig helg!

 

Skjønner ikke hva dere vil med all den snøen :lol::lol::lol: .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Varmt og fint her i dag. Viss det heldt seg slik resten av helga så vert det kanskje ein liten båttur. :sailing:

 

Satser på å legge båten i "ile" 1. april. Men med dette uforutsigbare været me har på vestlandet er det ikkje godt å seie. :sad:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...