Jump to content

Hvor blir det av våren?


sol

Recommended Posts

Det er nok store lokale variasjoner. Men i Universets Senter blir det varmegrader på dagtid men minusgrader om natta.

Høres flott ut for oss her i Skien! :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

ja du sier noe Larvik ligger vel ganske nær sentrum + 3 nå men med ca 1 m snø er det et stykke igjen. Det er flere 10 år siden vi hadde en slik snørik vinter her i søndre Vestfold. Har måttet måke taket 2 ganger iår det har har jeg ikke opplevd siden jeg byggde huset i 79

Link to post
Share on other sites

Dette er spesielt. Kan ikke huske at det har vært sånn å mange mange år. :eek:

Jeg har ligget på Padda i flere vintre, og det er vel ikke mer enn tre-fire år siden at isen ikke gikk før 2. april? Jeg har det i loggboka (som ikke er her), og og har den datoen friskt i minne fremdeles, selv om jeg ikke er sikker på årstallet.

Link to post
Share on other sites

Jeg savner ikke våren og sommeren enda. Slike dager vi har nå, er helt fantastiske. Våren kommer, bare man smører seg med litt tålmodighet, og ventetiden gir alltid store forhåpninger . Når sommeren kommer, venter vi på sol og varme . Ventetiden er alltid en viktig del av opplevelsene. Idag var jeg ute på ski. Nå venter jeg på neste fridag og neste mulighet.

 

Bilde

 

Noen som vet hva slags fugl som har overnattet her. Trodde det var Rype, med det finnes vel ikke i østfoldskogene?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Husker jeg ikke feil startet vel Påsken neste helg i fjor? Det var i allefall snøbart og T-skjorte føre! Ennå godt det er sen Påske i år. Så får man kanskje gjort noe på båten :headbang:

Hvordan er situasjonen nå ? Noen antydninger til at det smelter i ditt område nå som temperaturen stiger.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Påsken på sjøen måtte jo vært helt topp, men båten på land og kuldegrader samt mye snø og is :headbang:

Vel, påske på sjøen kan bli en dyd av nødvendighet dersom ikke isen går rundt enkelte havner i indre Oslofjord. :rolleyes: Kanskje jeg kan be verkstedet som skal klargjøre båten om å vente med kjølen og montere meier i stedet?
Link to post
Share on other sites

I fare for å bli tatt for å diskutere religion. Gud sa en gang at Isen skal ikke gå før etter påske. Iår kommer den sent. Kanskje bare bra slik at det blir litt skiføre, vi ønsker ikke å være på sjøen i påsken, eller... :lol::lol::lol:

Jeg er alltid på sjøen i påsken. Ikke ti ville hester kunne dratt meg opp til mer snø og is på fjellet når våren endelig kommer her nede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...