Jump to content

Hvor blir det av våren?


sol

Recommended Posts

Tar det i denne tråden og får sikkert så hatten passer:

 

Jeg synes tonen her på baatplassen har endret seg mye denne vinteren. Jeg vet ikke hva det kommer av, men syens vi får stadig flere medlemmer av typen "luske rundt og slenge litt her og der".

 

Medlemmer som tidligere deltok i vanlige båtrelaterte diskusjoner poster nå bare i tråder og på steder der de kan få kritsert noen eller noe, og jeg synes ikke dette bidrar til noe særlig godt miljø.

 

Jeg håper tonen kan bli bedre, og at vi kan få litt mindre av dette.

:sailing: Lasse

Link to post
Share on other sites

PÅ VESTLANDET VED STAT :sailing:

Var det meg som trødde noen på tærne. Jeg er genuint opptatt av været og går bare å venter på at noen kan slippe sola til, slik at båtpussen kan komme igang.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

...

 

Medlemmer som tidligere deltok i vanlige båtrelaterte diskusjoner poster nå bare i tråder og på steder der de kan få kritsert noen eller noe, og jeg synes ikke dette bidrar til noe særlig godt miljø.

 

...

Kanskje dette er nettopp grunnen til at de samme ikke poster så mye lengre?

Vet ikke her hvem du sikter til, men om noen som tidligere synes det var greit, nå føler at det er noe feil, så vil vel det resultere i mindre aktivitet fra vedkommende?

 

 

Bensin på bålet!!!! :wink:

Du har kanskje vært en representant for nettopp dette?

 

 

Som Contraband skriver så er det sikkert et resultat av lange vintre, hauger av snø og sjøsetting i fare om ikke plussgradene slår til. Om litt er det båt, båt og kun båt for de aller fleste medlemmer vil jeg tro.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Innerst i Bunnefjorden (Vinterbro) er det hvertfall ikke tegn til vår. Minusgrader hele døgnet, lite sol i dag og fortsatt snø opp til rekka av båten. Ser ingen ende på denne vinteren, og mistenker at det kan bli en farlig sen sjøsetting hvis ikke våren snart setter inn og det fort som bare f...

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Tar det i denne tråden og får sikkert så hatten passer:

Medlemmer som tidligere deltok i vanlige båtrelaterte diskusjoner poster nå bare i tråder og på steder der de kan få kritsert noen eller noe, og jeg synes ikke dette bidrar til noe særlig godt miljø.

 

Jeg håper tonen kan bli bedre, og at vi kan få litt mindre av dette.

:sailing: Lasse

Hei

Jeg er forsåvidt enig at det har blitt en overvekt av tråder og innlegg

som ikke er så veldig båtrelaterte.

"Surmulingen" kjenner jeg meg ikke igjen på, men det gjør jeg på at

jeg legger færre innlegg på båtrelaterte tråder.

Nye medlemmer med spørsmål får gjerne i ett av de første svarene:

SE HER og legger tråden død via en kobling

til en tråd som vi "seniorer" :lol: hadde for en tid siden.

 

mvh

giver

Ps

HÅPER HATTEN PASSER FORTSATT, :wink: og ikke har falt helt ned.

Link to post
Share on other sites

Har vært medlem i snart ett år nå, og har merket meg at aktiviteten og type innlegg har variert mye med tiden. Jeg har uten videre regnet med at dette skyldes årstidene.

 

Det er jo ikke akkurat mye båtliv nå for tiden, så en kan ikke forvente så mange tekniske innlegg som når tingene begynner å skje utover våren og sommeren. Det er nok mange som kjeder seg og har lite konkret å skrive om. Da er det også lett å klage på snø og kulde.

 

Mitt råd er:

Regn med at våren kommer i år også og nyt vinteren så lenge. Dersom noen trenger å skrive av seg frustrasjonene får vi tåle det også.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Nye medlemmer med spørsmål får gjerne i ett av de første svarene:

SE HER og legger tråden død via en kobling

til en tråd som vi "seniorer" :lol: hadde for en tid siden.

Enig med giver. Nye trådstartere som ikke kjenner tonen her, kan vel fort føle seg avist av en slik korreksjon selv om det er i beste mening.

 

Men når en god båt-tråd dør helt ut uten den ble avsluttet ordentlig, har alle et ansvar. Tråden kan jo vekkes igjen ved å poste nye innlegg. Seniorene kan vel spørre om det nye medlemmet fikk hjelp, poste et innlegg om nyheter vedr. tråden etc. Trådstarter får dermed en positiv respons på sitt opprinnelige innlegg.

 

Selv om et emne har vært tidligere oppe, kan det være godt med en oppfriskning samt at det alltid er noe nytt på gang.

 

For nye er det vel hyggeligere å få lov til være med, istedenfor å bli henvist til et goldt bibliotek.

 

 

For de med dårlig korttidshukommelse, jeg snakker nå om en god BÅT-tråd. :lol:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Dere "gamlingene" er jo kunnskapsbasen i levende live! Og det dere vet er jo absolutt nytt for de nye medlemmene.

 

Jeg vil tro at de fleste nye medlemmer som kommer, er uerfarne og av den grunn spør om råd på forumet.

 

At det etterhvert blir kjedelig for "gamlingene" med de samme trådene kan vel stemme.

 

Kanskje ved å gi oppmuntring :flag: og ønske de nye medlemmene velkomne, vil bidra til å tine opp isen.

 

Jo "gamlere", jo høyere vil anerkjennelsen føles for de menige. :wink:

 

 

Siden vi snakker om våren. :seeya:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

...

At det etterhvert blir kjedelig for "gamlingene" med de samme trådene kan vel stemme.

Derav "koseklubber" - både greie og ugreie? :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Biltemas tinesalt er jo billig, men jeg synes ikke det fungerer på annet enn en liten film av is. På tykkere isdekke vil dette ikke engang lage litt sørpe, så hva skal jeg bruke for å tine opp issvullene på 30 cm+ ?

De er jo så harde at store hakker kun lager små "riper", og spader knekker før is brytes...

 

Redigert for leif.

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Våren var en tur innom i dag, det drypper fra taket, snøen pakker seg sammen, all hundelort langsmed veiene dukker opp og det varmet skikkelig godt oppunder presenninga på båten.

 

Vi har en lykkelig tid foran oss :yesnod:

 

Jeg håper tonen kan bli bedre, og at vi kan få litt mindre av dette.

Veldig enig med deg, selv om jeg blir plassert i bås av enkelte (koseklubb mølet enkelte kommer med).

 

Om jeg plasseres i bås, greit. Bryr meg ikke, all den tid jeg kan få lov til å delta i Norges største og beste kvalitativt forum innen båt.

 

Problemet er at kvaliteten synker, grunnet enkelte individer som ønsker å ødelegge forumet.

 

Der er for tiden så mye sprøyt og skittkasting for tiden, at jeg er en av dem som ikke gidder å engasjere meg så mye lengre med innlegg, ei heller tilbringe så mye tid her.

 

Der er sikkert mange som er glade for akkurat dèt, hvilket de gjerne må. Men jeg er opptatt av at ALLE skal få naturlig forhold til baatplassen.no, enten om man er mann/kvinne, kristen/ateist, katolikk/muslim, ung/gammel, Norsk/utenlandsk, m.m. Det er tydligvis ikke slik for alle.

Link to post
Share on other sites

Biltemas tinesalt er jo billig, men På tykkere isdekke vil dette ikke engang lage litt sørpe, så hva skal jeg bruke for å tine opp issvullene på 30 cm+ ?

De er jo så harde at store hakker kun lager små "riper", og spader knekker før is brytes...

 

Redigert for leif.

 

Kjenner problemet ta turen til felleskjøpet og kjøp veisalt (les klorcalsium) strø godt på og isen smuldrer greit opp :seeya:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Takk, Laluna!

 

Vil prøves...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Husk at dere ikke må bruke salt på heller. Saltet løser opp hellene over tid. :yesnod:

Jeg har trebåter, Contraband. De står på fuktig jord! :lol:

 

Men takk for tipset, med tanke på oppkjørsel (ikke behov for salt hittil).

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

:boxing::boxing:

 

1,5 meter hvitt he&%¤%e og 14 minus akkurat nå. Båtene ligger inngjerdet i 2 meter snø, og det er måket gangsti frem til båtene der de ligger.

 

Men for all del...jeg håper rusene fylles! :fishing:

 

Red. for leif igjen.. :flau:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

En fryd å våkne idag!

 

0 grader kl. 07.00 og strålende sol.

Alle varmeovner er slått av i husedt, og solen varmer opp mer enn nok!

 

Røyk og kaffe på balkongen i solsteiken kl 09.00 er nydelig!

 

Håpet er tilbake!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Dårlig nyhet: Det blir fortsatt kaldt på Østlandet noen dager til. :nonod:

God nyhet: Midt i uken er det meldt sol og varme. :cool:

 

Som jeg har sagt før, jeg klager ikke over en god vinter. Men når vårsola kommer skal jeg ta en tur rundt på opplagsplassene og hilse på båtfolket. Jeg får ikke båten min før på sommeren, men det er spennende å studere detaljene på andres båter, spesielt når de er på land. Og så får man en god båtprat rett som det er.

 

Og så var det ut på ski med familien igjen.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...