Jump to content

Vivvi's vei mot ett bedre liv


vivvi

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Endelig er båtsessongen igang for alvor. Båten har hatt sin første helgetur med familien og dette er den første ordentelige sessongen som familie (har en sønn på nesten 11mnd).

Da er det på tide å legge ut de siste og nyeste bildene av den ferdige båten. Jeg er meget fornøyd med årets resultater, og den nye dørken ble bare helt prima. Isolerte lyden mye mer en håpet.

 

Bilde

Her ligger båten på Singløya (sammen med mor og far). Årets jomfrutur fant sted helgen 2 til 5 juni

 

Bilde

Bilde av båten inni tatt fra akter.

 

Bilde

Bilde tatt fra hytta og akterover.

 

Bilde

Her er den "berømte" dørken. Laget i furu og mahogny med blyplater mellom meranty fineren. Brukt West System Epoxy lim til stavene. Lakkvalget falt på Hempel Dura Satin silkematt lakk.

Link to post
Share on other sites

Er det "barskapet" det er bilde av ovenfor skoene dine på det nederste bildet???? :wink::drink:

Må alltid ha med seg diverse fludium vettu :yesnod::cheers::drink:

 

Kjempe pent gulv vivvi.....

Nesten så jeg gleder meg til å sette deg i arbe til vinteren :yesnod:

(har teppe enda jeg vettu) :rolleyes:

Tepper er ut i trebåt Cocer. Bare å sette igang til høsten, men nå tar vi sommeren først. Skal skåles med noen drammer først :cheers:

 

Til mitt neste liv bestiller jeg småbruk med god plass for trebåtrestaurering!

Høres ut som et fornuftig valg NilsPils :yesnod: Trebåtrestaurering er gøy :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Da er det på tide å ta opp igjen tråden fra før sommeren. Desverre er sessongen slutt og båten ligger atter en gang på land. :cryin: Heldigvis kan vi se tilbake på en flott sommer med masse sol og pent vær :yesnod: og mye :cheers: .

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ahhh! Endelig er årets største tiltak ferdig, båthuset! Pressenningene ble lagt på i går (heldigvis da det har regnet noe djevelsk i dag) og lysarmaturene ble montert i dag. :flag:

Da er det bare å få ryddet ut siste rest og få vasket båten fra "topp til tå" både utvendig og innvendig føre vinteren slår til.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er vinteren kommet. Nytt prosjekt er snart ankommet Skjeberg, og det er på tide å få gjort siste finish på Vivvi.

 

Begynner å bli lovende stresset, men må si jeg gleder meg masse til å starte på nytt igjen, men med en helt annen båt: En 28' Spjærøykrysser :flag:

Link to post
Share on other sites

Og vi håper på bilder etterhvert...

:smiley:

 

Bilder av det nye prosjektet kommer etterhvert. Tenker jeg starter en ny tråd til denne båten. Tar selvfølgelig med kameraet til lørdag da båten skal fraktes fra Eidsberg til Skjeberg.

 

Jeg synes det er spennende å følge med på slike prosjekter. Det er utrolig å se hvilket pågangsmot og håndlag enkelte trebåtentusiaster har.

vivvi, gratulerer med et meget flott arbeide.

 

Takk for det!!!!!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med nytt prosjekt....kjempespennende og se på det nye skroget.....

Takk for det Cocker!

 

Hmmmmmmm må se å få kjøpt inn ett nytt prosjekt jeg oxo nå da....

Skal jo være litt sossialt i dette også :cheers:

 

Lykke til vertfall...........

Er bare å handle inn prosjekt nå. Jeg gleder meg i allefall til å ta fatt :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Fytterakkern å lenge siden jeg har vært inne for å oppdatere tråden min! :nono:

 

Virker jo nesten som vinterdvalen har tatt meg, men slik er det ikke. Her har det vært full aktivitet og nå når vårvarmen virkelig har satt inn er det på sin plass å begynne å lengte til sommeren igjen.

 

Lover å komme tilbake med bilder fra vinterens arbeide snart, men er i allefall i full gang med båtpussen.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Morro med trebåt-tråder. Virkelig en flott båt! (selv om jeg personlig synes det er penere med krysserhekk på større trebåter) :wink:

Blir spennende å se vinterens arbeid i bilder. :smiley:

 

Hvordan går det med Spjærøy-prosjektet?

Synes jeg så et skrog til salgs her om dagen...

Link to post
Share on other sites

Spjærøyprosjektet ligger der og bare venter på å bli berørt. Må av en eller annen merkelig grunn ha Vivvi på sjøen først nå.

Spjærøyen er iallefall ikke til salgs!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...