Jump to content

Om dette nettstedet


Ingar

Recommended Posts

Etter min mening har det vært et stort misforhold mellom det som tilbys og brukernes innsats på det ledende båtforumet.

 

Derfor har jeg nå, på privat basis, laget et alternativ.

 

-Uten reklame

-Uten sensur

-Du risikerer ikke at de som driver forumet bruker det du skriver i andre sammenhenger uten din godkjennelse.

-Med de funksjoner som er nødvendige i et moderne forum, f.eks kan du bli varslet hvis noen svarer på dine innlegg, du kan inkludere bilder, ikoner etc.

 

I startfasen er det bare en gruppe, Åpent forum, men skulle det bli nødvendig kan det deles opp, motorbåt, seilbåt etc.

 

Du kan også legge inn annonser som du selv kan redigere og fjerne, du kan linke inn bilder i annonsen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Prisverdig tiltak - muligens.

Sier dette fordi det jo finnes ett par fora med rimelig høy aktivitet, spesielt Båtmagasinets 'Båtplassen'. Så dersom aktiviteten blir spredd på flere fora kan jo det føre til at alle 'dør ut'.

Men dette forumet har et mye mer tidsriktig design samt mange finesser som Båtmagasinets 'Båtplassen' ikke har.

For å unngå forveksling burde du kanskje funnet et annet navn?

 

Kommer nok til å kikke innom her  -  også.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Navnet er nok ikke tilfeldig valgt.... :rolleyes:

Det jeg skrev i første innlegg var med henblikk på det.

Når jeg oppdaget at nevnte magasin var så lite opptatt av sitt forum at de ikke engang hadde sikret seg domene-navnet var det det som skulle til for at jeg gikk igang med dette.

Jeg har ingen store illusjoner om hvordan dette vil gå, men det er verdt et forsøk.

Ut fra innleggene på det andre forumet er mange lei av sensur, kommende reklame og annet.

 

Og ikke minst at vi slipper alt det tullet som preger anonyme forum.

(Du kan hindre at mail-adressen vises via ditt profiloppsett)

 

Det blir opp til dere hva dere foretrekker.

Jeg skal ihvertfall gjøre mitt for at dette forumet tilfredstiller brukernes ønsker.

Blir det aktivitet her kommer f.eks.

-mulighet for å laste opp bilder direkte fra din egen maskin

-meningsmålinger som brukerne kan legge inn i sine innlegg.

Link to post
Share on other sites

Ser poenget ditt, Båtmagasinet sier vel selv at de ikke prioriterer nett stedet sitt i stor grad. Men det kan vel blusse opp en strid om det ene eller det andre forum, om du har "rett" til å bruke navnet osv. slik som det skjedde da Båtmagasinet solgte gode, gamle Bruktbørsen til FINN. Det var mange da som sa aldri mer osv...

 

Har nå klikket litt rundt på dette forumet og det ser veldig bra ut, det eneste som mangler er MYE mer traffikk!!

Håper det slår an, lykke til!

Har forresten lest alle artiklene dine etterhvert som du har lagt dem ut- nyttig

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg så at redaktøren skrev det om nettstedet....Etter mitt syn burde de vist større interesse for båtfolkets innsats på forumet enn å sakse innlegg til bruk ibladet.Klagingen om at det koster å drive kjøper jeg ikke.Bare verdien av innleggene de bruker i bladet bør være større en det magasinet bruker på forumet sitt.Jeg tror ikke det blir noe problem med domene-navnet.Klart at det mangler trafikk her, men dette er helt startfasen. Det tar uansett tid å få slikt i gang. Synes det har gått bedre en forventet allerde, over 40 har sett det første innlegget mitt uten noe aktiv markedsføring...Hyggelig å høre at artiklene blir lest.Og takk for at du dro det igang her på siden!

Link to post
Share on other sites

over 40 har sett det første innlegget mitt uten noe aktiv markedsføring...

Kanskje litt markedsføring ville gjøre susen? Vi nærmer oss jo sesongen for opplag og det bringer jo hvert år med seg alle spørsmålene om dette og hint i den forbindelse. Kanskje noen artikler om emnet; oljeskift høst eller vår, polering eller ikke, fjerning av rur/bunnstoff, vedlikehold el.anlegg/maskin osv osv på siden din vil trekke trafikk som da vil bli oppmerksom på dette utmerkede forum?

Personlig kunne jeg ønske et forum som i hovedsak tok for seg de mer tekniiske aspektene ved båthold, så som vedlike hold og utbedringer, alle salgs nyttige tips og erfaringer i forbindelse med det.

 

Hyggelig å høre at artiklene blir lest.

Joda, mye bra på http://iotech.no/baat , tenkte også jeg skulle skrive ut kartet ditt med avmerkede havner i Søgne. I år har turene stort sett gått vestover (fra Ternevig, Kr.sand)

 

"Og takk for at du dro det igang her på siden!"

 

Bare hyggelig.

Takk for tipset om epost addressene, notert.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Godt forslag!

Hadde faktisk noe liggende her ang. påhengsmotor som kan passe nå når mange planlegger opplaget.

 

Så du er fra Kristiansand!

Ja, det er fint vestover også. Før var jeg mye på øygruppen Vaare ved Lindesnes, det er virkelig et paradis!

Her i Søgne er jo Ballerholmene et flott sted, spes. hvis man har barn (strand og lekeapparater). Lange brygger som ligger fint i le for SV. Båtforeningen har gjort en kjempejobb der ute.

 

Eller kan jeg anbefale et besøk på Songvaar fyr hvis man kommer hit i skoleferien, da er fyret "bemannet" med vertsfamilie som gjerne viser rundt.

Se link på forsiden av  http://iotech.no/baat

 

Jeg har fått noen tilbakemeldinger på at enkelte har hatt problemer med å vise kartet.

Isåfall kan man heller høyreklikke på det lille kartet og velge "lagre mål som", da bør det gå bra.

 

Min tanke var å starte med et åpent forum.

Skulle det bli aktivitet her og et flertall av brukerne ønsker det, (som nevnt kommer det muligheter for meningsmålinger)  kan vi legge til Teknisk.

Andre kan også være aktuelle, f.eks. Trebåt og Seilbåt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei Ingar.

 

Gratulerer med å ha passert 100 brukere! Kjempegøy!

 

En liten ting:

Har etterhvert fått noen direkte meldinger. Går det an å få laget det slik at beskjeden øverst viser totalt antall meldinger samt hvor mange uleste meldinger / evt. at man har fått ny melding?

 

Etter en stund blir man jo 'blind' mht. at man har feks. 7 meldinger og reagerer ikke når antallet endres. Kanskje

det beste rett og slett er 'Du har fått en melding' og at dette forsvinner når meldingen er lest (uten at man må slette meldingen)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Helt enig Rolf, jeg får endel meldinger så jeg har sett problemet...  :smiley:

(Har vært så opptatt i dag, men vil svare på meldinger så fort tiden tillater)

 

Dette er en svakhet ved nåværene release av Yabb, men jeg er sikker på at det vil bli forbedret snart, evnt at det kommer en mod.

hvis ikke skal jeg skrive en selv når jeg får bedre tid.

 

Et annen forum jeg er på (som er ganske likt Yabb, men ikke gratis!) har et popup vindu som forteller at det er kommet melding.

Link to post
Share on other sites

  • 18 år senere...
Cerberus skrev 32 minutter siden:

Ja og jaggu har det veket rimelig langt av opprinnelig kurs. Reklame og sterk sensur er nå melodien. Alle skal meine det samme som den indre kjerne samme kor galt det er. 

 

Og til tross for denne sterke sensuren har du klart å produsere gjennomsnittlig 1,4 bidrag hver eneste dag siden du registrerte deg. Imponerende! Skulle likt å se hvilke verdifulle bidrag til debatten du hadde gitt om du ikke var underlagt et slikt undertrykkende regime.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 45 minutter siden:

Blir et avhengighetsforhold dette her. Om et par år har jeg skrevet her inne i 20 år. 

For meg er det greit med reklamen.

 

Kjenner meg igjen i dette. Jeg mangler ca et halvår på deg. Altså vedr medlemslengde her inne. Har lært mye, og må nesten sjekke hver dag - og ofte mange ganger om dagen... :yesnod:

 

Takk til Ingar for initiativet og all dugnad og penger som er lagt ned her. :clap:

 

Dette må også være tidenes opphenting av gammel tråd. :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grønnskollingen skrev 1 time siden:

 

Og til tross for denne sterke sensuren har du klart å produsere gjennomsnittlig 1,4 bidrag hver eneste dag siden du registrerte deg. Imponerende! Skulle likt å se hvilke verdifulle bidrag til debatten du hadde gitt om du ikke var underlagt et slikt undertrykkende regime.

Fantastisk!!  Elsker sånne tilsvar :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

 

Kjenner meg igjen i dette. Jeg mangler ca et halvår på deg. Altså vedr medlemslengde her inne.

<snip>

Dette må også være tidenes opphenting av gammel tråd. :giggle:

2 februar 2003 her..  6 båter siden det :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...