Jump to content

Om dette nettstedet


Ingar

Recommended Posts

Sensur? Det har jeg aldri sett noe til her. Men det er heldigvis regler for hva som kan skrives. Men å forby feks. partipolitikk, ser jeg ikke på som sensur. Jeg har vært med fra en uke etter starten. Nå er det ikke en dag jeg ikke er innom flere ganger. De første årene var det verre når vi var på båtferie uten laptop og mobilt bredbånd. Men heldigvis var det internettkafeer i noen gjestehavner der en kunne komme innom og kjøpe seg tid for å sjekke forumet. En periode var det også mulig å legge inn innlegg via SMS!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

shipahoy skrev 10 minutter siden:

Imponerende av bliss X og Sydvesten med innlegg fra 1970 :giggle:

 

Det var fra den tiden man skrev innleggene på papir og sendte per brev inn, og så laga Ingar hullkort og registrerte posten. Det var tider det! Husker følelsen av å slippe konvolutten i den røde postkassa og føle at nå fikk man benyttet ytringspliktenfriheten sin.

 

Eneste skjæret i denne sjøen er vel at jeg er født i 1978.. Thinking Face on Apple iOS 14.6

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Link to post
Share on other sites

Vidar F.H. skrev 12 minutter siden:

Det var fra den tiden man skrev innleggene på papir og sendte per brev inn, og så laga Ingar hullkort og registrerte posten. Det var tider det! Husker følelsen av å slippe konvolutten i den røde postkassa og føle at nå fikk man benyttet ytringspliktenfriheten sin.

 

Eneste skjæret i denne sjøen er vel at jeg er født i 1978.. Thinking Face on Apple iOS 14.6

:lol::lol:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 10 minutter siden:

Tilsvar er heilt greit det, hadde det no bare vært noenlunde korrekt og ikkje bare vill fantasi og direkte feil hadde nå det vært noe innhold iallefall. 

 

Ja, her har jeg slurvet med kalkulatorbruken i lunsjen. Tar selvkritikk!

Du har visst bare fått lov til å bidra med tankene dine litt mer en annenhver dag i gjennomsnitt. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev for 3 timer siden:

Ja og jaggu har det veket rimelig langt av opprinnelig kurs. Reklame og sterk sensur er nå melodien. Alle skal meine det samme som den indre kjerne samme kor galt det er. 

 

Skal en drive et slikt stort forum koster det penger, så reklame er nok noe en må ta med på kjøpet. Ingar er neppe en rik onkel/millionær som har uuttømmelig lommebok.

 

Og som allerede skrevet, så har jeg i disse snart 20 årene ikke sett sensur. Alle kan mene det de vil. At din og min "mening" ikke er den samme, kan nok være. Og bra er det. Og som også sagt, "spilleregler" er ikke det samme som sensur.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg fant dette innlegget mitt fra september 2002. Nå må jeg vel kunne kalles "senior medlem" vel? I november i år blir jeg jo 78 år (ung).

 

seniormedlem.jpg.cf1cace240e4f2ce842eb1473e9cfd2d.jpg

 

Edit: Ser nå at Ingar kom med en forklaring på hvor mange innlegg en måtte ha for å bli seniormedlem og videre. Nå har jeg 21,3k innlegg!

 

0-9: Nytt medlem

10-49: Junior medlem

50-99: Fullt medlem

100-199: Senior medlem

200- : Æres medlem...... :lol:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev for 3 timer siden:

Det er artig å se hvor langt baatplassen har kommet fra starten:

 

Slike forum ble vel spådd en snarlig død etter Facebooks inntreden. Men nå 15 år senere er det heldigvis en del forum som har overlevd med glans :smiley: Mens andre dessverre har mer eller mindre forsvunnet, eller i allefall mistet mye aktivitet.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg var litt sent ute merkelig nok, 13. august 2006. Kjøpte båt i 2001 og 2003 så det var pussig. 

Men var antagelig for mye opptatt på andre fora de 5 årene, som f.eks. bil, MC og snøscooter.

Det fantes jo minst et forum for hva som helst man kunne tenke seg.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Sitat

Slike forum ble vel spådd en snarlig død etter Facebooks inntreden. Men nå 15 år senere er det heldigvis en del forum som har overlevd med glans :smiley: Mens andre dessverre har mer eller mindre forsvunnet, eller i allefall mistet mye aktivitet.

Facebook er håpløst i forhold. Skulle ønske noen av gruppene der hadde et forum som dette.

Når det gjelder reklame, hadde jeg gjerne sett at Ingar  hadde blitt rik av forumdriften. Det hadde vært

vel fortjent etter så mye kunnskap og underholdning som dette forumet har spredt.

 

Link to post
Share on other sites

2006 for min del, og valgte navnet Honduras da jeg lurte på hvor man kunne få kjøpt Honduras-mahogny til mitt planlagte byggeprosjekt. Et eller annet skal man jo hete, og så ikke for meg at det skulle bli over 4000 innlegg....

Fikk ikke tak i Honduras-mahogny, men gidder ikke bytte navn... :cool: 

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde på andre forum kalt meg Trudelutt, men det ble litt feil når folk kom bort til meg og sa: Hei Trudelutt. Det ble jo litt feil da det er båten som heter det, oppkalt etter fruen Trude. Dermed be det mitt eget fornavn Lars pluss en 'H' som kan stå for mitt andre fornavn Harald eller etternavnet Helgesen. Så nå føles det bedre når folk sier: Hei Lars til meg.:flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg fant meg et rom i det store rommet. Tidligere hadde jeg skrivi i et anna forum, om noe helt anna, noe som jeg fant like interessant som båt. Der lærte jeg hvordan det fungerte, og om hvordan allianser og nettvennskap oppsto. Om regler, uskrevne og oppfunne, spesialtilpassa forumet. Vi som inngikk i de første interesse-forumene, de nye samleplassene, kom utenfra, fra virkeligheten, og dro den med oss inn. Med både venner og uvenner, men mangla den nødvendige teften som vi ville ha hatt på et konditori, i ei forening eller i ei havn. Der som her, beholdt jeg navnet mitt, til etterretning, som garanti for etterrettelighet. For meg sjøl, som korreks til meg sjøl, mitt ego, min påståelighet. Og for venner og mulige opponenter. Jeg vil stå for det jeg sier. 

Da jeg hadde vært passe passiv på Båtforumet i noen år, åpna jeg en prosjekttråd om det som stort sett angikk meg og mitt. Laga meg et lite rom inni det store Båtplassen-rommet, altså. Ei boso innerst i bunkeren. Den har blitt omfangsrik, og til tross for at temaet, amatørprega oppussing av gammal lørje, ikke er populært i betydninga moderne og framtidsretta, fortsetter jeg å skrive der. Og jeg får stadig tilbakemeldinger og svar på de dilemmaer jeg havner i, de problemer jeg stumper i. 

Jeg kunne laga en (b-)logg og fått hauger av åtgaum. Jeg kunne ha lagt det ut i ei egen FB-side, eller i ei gruppe der, men da hadde det blitt mye å sortere, og mange vanskelige tilbakemeldinger.

Jeg syns administreringa av nettstedet Båtplassen er forbilledlig, tålmodig og tolerant. At det mangler samling av temaer, at det blir laga innlegg om nesten det samme hundre ganger, spiller liten rolle når en kan google etter temaer og emner, og ikke minst: Ha prosjekttråder - som min - å samle trådene i. Fra det lille rommet mitt kan jeg stikke ut i det store rommet og finne svar og løsninger, eller gi råd og svar til andre. Eller så får jeg besøk av noen, inne i den lille hulen, der det egentlig handler om Vosso, men sjølsagt også om meg og sånne som meg.

 

Jaja. Så da blei det noen hundre ord igjen da, som blir stående. - I motsetning til instagram og facebook, som stort sett er lausdrivne tanker som flagrer inn i det store svarte hullet av nattprat.     

Redigert av Erik AN (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ble med i 2007, etter tips fra en kompis her inne. Jeg kjente ikke noen andre med båt i mitt farvann, men etter en stund her inne ble det mange nye venner og bekjentskaper.

Facebook blir bare som et supplement til dette forumet. Jeg er moderator på en båtside på Facebook, med over 7000 medlemmer, men det blir ikke det samme. Jeg er innom her mange ganger om dagen. 
Ingen over og ingen ved siden av 👍😊

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Facebook er veldig bra for å opprette mindre grupper for spesielle ting, så som spesielle båtmodeller/motormerker.

Jeg opprettet for få år siden en gruppe for Windy 27 som nå har 124 medlemmer. Akkurat nok til at det blir en viss jevnlig aktivitet der.

Men som generelt båtforum for alle slags båtrelaterte spørsmål og emner er baatplassen uvurderlig, med snart 20 års lagret teknisk kunnskap og løsninger som er relativt enkelt å søke opp i.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...