Jump to content

Ankerdram - hvilket merke?


o.b.lix

Recommended Posts

Jeg har ikke vært medlem av dette forumet særlig lang tid.

 

Det som imidlerid har undret meg mest hittil er hvorfor 'Skipper_Worse' ikke har kommet med innspill i denne tråden. Skyldes det forklarlige forhold?

 

Jeg kommer til å følge med denne tråden med stor interesse - det blir spennende å lese når 'Skipper_Worse' - med eller uten sigaren, med eller uten kvinnene sine, med eller uten høydedekket, slår gjennom.

 

Du verden.....

Link to post
Share on other sites

Skyldes det forklarlige forhold?

Dårlige nettforhold i Hangarskibet?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Vell, der henger jeg meg på den godeste Worse. Det er CBC som gjelder

Cognac, Blondiner, cigar. i den rekkefølge.

Og nydes likesågodt på øvre dekk som aktre dekk som på Lukket avdeling

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Alt annet enn Jeger. Det er per dags dato det eneste brennevinet som jeg med sikkerhet kan si at jeg blir syk av å drikke. Smaker godt, men kroppen slår seg totalt vrang. Cognac, akevitt, tyrker, rom, etc. etc. er derimot dønn i orden som ankerdram!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Fiskebollekraft og 60??? Den var ny :blush:

 

Et par favoritter fra ungdommen:

* Brandy Special og kaffe

* Middelmådig Akevitt og te (God akevitt nytes temperert som den er, middelmådige saker kan modifiseres :cool: )

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Her var det mange "smaker" :crazy:

Skal jeg kooose meg :drink: tar jeg helst en Cameron Brig (Single grain, single malt). Highland Park går til nød, ellers selges Inverness Cream på polet :wink: til brukbar pris...

Skal jeg "drikke noen under bordet", er kombinasjonen bayer og wiskey (i to forskjellige glass selvsagt) en winner!! :eek: (Ikke mange henger særlig lenge med på DET rotteræset!!) :nono: Bilkjøring før 48 timer etter et slikt stunt, blir neppe godtatt av "pust-o-metret" :discuss: Taperne får derimot andre problemer :puke::puke::puke:

Men ombord i båten? Nope! Til nød et par kalde pils! :smash:

:drink: Gjør jeg helst hjemme.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Alt annet enn Jeger. Det er per dags dato det eneste brennevinet som jeg med sikkerhet kan si at jeg blir syk av å drikke.

Sikker på at du ikke trenger å få justert forgasser'n? Jeger skal jo nettopp være den optimale drikken for å smøre maskineriet. Den fungerer både som ankerdram og medisin mot det meste.

Link to post
Share on other sites

Sikker på at du ikke trenger å få justert forgasser'n? Jeger skal jo nettopp være den optimale drikken for å smøre maskineriet. Den fungerer både som ankerdram og medisin mot det meste.

Jeg hører folk si det. Jeger er og blir fandens fludium. Jeg får vel sjekke inn på et autorisert verksted å få forgasser'n justert... :lol:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Båten vår heter Charente og den er oppkalt etter elven som renner igjennom Cognac-distriktet i Frankrike så hos oss er det kun en god cognac (type XO eller bedre)som gjelder som ankerdram. Cognacen serveres kun i ordenlige cognac-glass (ikke plastglass).

 

Forøvrig så bør det vel være ganske valgfritt hva man ønsker som anker-dram - eller om man vil ha noen ankerdram i det hele tatt. Nyt hva dere ønsker og foretrekker.

 

 

Mvh

Fru Charente

 

:wink:

Link to post
Share on other sites

Kanskje minne om at reklame for alkohol er forbudt ved lov. Så forøvrig en undersøkelse nettopp, at nordmenns alkoholvaner er iferd med å endres. Mange innser at alkohol ikke skal ha en naturlig plass i dagliglivet lenger og kan erstatts av andre drikker. Foreldre innser også at alkohol ikke skal nytes når barn er til stede. En svært positiv utviklng sett fra mine øyne. Det er å håpe at alkohol ikke blir en naturlig del av båtlivet også.

 

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5647311.html

Link to post
Share on other sites

Der kom det ja! Ventet på en pekefinger :crazy:

 

Nå er det slik at alkohol har vært en naturlig del av ferien for mange menneseker, (ikke fylla) og dette vil fortsette uansett hva div. forskere kommer frem til.

 

Her er det snakk om ankerdram, så noe fyllekjøring er det ikke snakk om.

 

Og det må da kunne gå an og diskutere/anbefale div. typer drikke uten at det skal kobles opp mot alkoholreklame.

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Dette er vel på ingen måte reklame. Men en meningsutveksling om hvilke typer drikke de forskjellige nyter som ankerdram.

Alkohol er fortsatt en lovlig vare å omsette i Norge

 

Hvis en sammenligner med vinspalter i diverse dagsaviser og FBI på NRK så er dette fært så uskyldigt.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...