Anonym Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Bavaria hva har det med denne diskusjonen å gjøre?? du har det med å komme med veloverveide innlegg. Kom på et sitat jeg hørte i sommer på radioen, Sildakongen sa dette. folk som knapt har pissa i salt vann, bør ikke utale seg om sjøen Bavaria er en annen alvorlig sak, som også har lett for å skape spesielle situasjoner på sjøen. Tja, etter å ha bodd i båt et par år, og hatt båt 15 år før det har jeg vel en viss fartstid.. Forøvrig pisser jeg stort sett i sjøen hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Hadde de gjeldende fartøy korrekt lanterneføring for den situasjonen de var i? Hva mener du? Om havaristen førte korrekt lanterneføring som er ....? Eller om skøyta hadde en eller to topplanterner? De fleste skjønner ikke forskjellen likevel. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Anonym Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 De fleste skjønner ikke forskjellen likevel. Med det resonnementet skulle man nesten tro du jobbet på Bamse Brakar.. De gutta der gir bare et kort støt når noen ligger i veien "det er jo ingen som forstår hva vi mener allikevel..." Det er meget uheldig, jeg tolker et kort støt som at de endrer kurs mot styrbord, og manøvrerer da med det som utgangspunkt.. Hvem gjør noe galt? De som gir feil signaler, eller de som kan tolke signalene? Man skal ALLTID gi korrekt signal, uavhengig av hvor mange man TROR forstår signalene. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 (redigert) Man skal ALLTID gi korrekt signal, uavhengig av hvor mange man TROR forstår signalene. Har ikke påstått noe annet heller og når det gjelder dine kommentarer vedr. Bamsemumsene for stå for din egen regning. Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet; hvorfor du ble så opptatt av angj. lanterneføring? Redigert 3.September.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bützfleth Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 En gammel post som erlike aktuel idag: Les Her tester politiet den nye båten. Regner med at §36 enda gjelder, Poseidon. Er det da slik at jeg kan montere blålys på båten min? I så fall tror jeg at jeg skal vurdere det. Om ikke annet enn få en avklaring på det; har blålys samme betydning på sjøen som på land? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 (redigert) Jeg så Politibåten var ute å kjørte i dag. Det var bra de fikk den nye dekorerte båten...På den midlertidige de hadde var det bare et lite politiskilt på som var umulig å se på avstand.. Den kom litt brått på for to uker siden.... Redigert 16.Juli.2009 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Poseidon Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 .....Regner med at §36 enda gjelder, Poseidon..... Ja, jeg har ihvertfall ikke fått med meg at Sjøveisregel 36 skulle være opphevet Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.