Jump to content

.......og hvor mange har ikke fått sjøsatt båten ennå?


Dykker

Recommended Posts

:blush:

 

Er det bare meg, eller er det flere som ikke har fått sjøsatt båten enda. Det har jo vært så kaldt i været (ihvertfall her på østlandet) så prosjektene før båten kan komme i sitt rette element har drøyet litt.

Uansett så startet jeg med tingene jeg skal gjøre ikveld; Sy nye glidehemper på gardinene, montere ny GPS-sopp, montere det nye volt-meteret osv.

 

:diving: Og så skal jeg bruke båten til dykkerturer i sommer, er PADI Divemaster, men har vært litt fraværende med dykking de senere år pga kone (og tre barn) som krever sitt :headbang: .

 

:sailing:

Vel, er alle like sene som meg med å få sjøsatt båten?

Link to post
Share on other sites

Kan ikke snakke for meg selv, fordi jeg har båten på vannet hele året. MEN, jeg går daglig forbi opplagsplassen til Søndre Kråkerøy Båtforening (bor 100 meter fra...) og må innrømme at det for årstiden (etter 1. mai) står usedvanlig mange båter fremdeles på land, og til dels under presenning.

 

I fjor ved disse tider var de fleste på vannet........

Link to post
Share on other sites

Båten er sjøsatt den, og stoffet og rigget, men det teller antagelig ikke ettersom den ikke er helt ferdig med barnesykdommene ennå. :cryin: Jeg tar forsinkelsene på samme kvote som når jeg ligger værfast :headbang: og vet så godt at når båten er seilklar kommer alle forpliktelser og avtaler jeg har på land og vil spise opp litt av tiden jeg helst skulle vært i båten. :lol:

Link to post
Share on other sites

"Grand Banks junior" (min Ottos 16 ... ) har ligget ute i år, igjen :-) ...

 

Hadde håpet på bedre vær tidligere i vår, men den gang ei. Dvs. det har vært noen fine dager, men da har jobben stått i veien...

 

Men ser det er veldig mange som ennå ikke har tatt av presenningen en gang...

Link to post
Share on other sites

Stauden er fortsatt på land, venter blant annet på at propellerne skal kuppes, Winrace har lovet meg dem i slutten av neste uke.... Da blir det litt puss og jobbing i båten.... hadde håpet på sjøsetteing 18 mai, men det ser ut til at jeg drøyer til fredag 26... pga jobb og familie situasjon... samt at prosjektene som skulle vært gjennomført i båten er litt for mange...

 

Av erfaring så vet jeg at det som ikke blir gjort mens båten ligger hjemme i hagen, blir i allefall ikke gjort når båten er sjøsatt....

Link to post
Share on other sites

Amica står fremdeles på land. Akkurat nå pågår arbeidet med støping av flaps. Ellers gjenstår en del skraping, sliping, smøring, rubbing, pussing og polering, puh!! Håper på å bli ferdig med alt dette så vi får båten på vannet til pinse. 15 fotingen har derimot vært ferdig til sjøsetting en uke nå, men med kuling fra sørøst, har det vært dårlige forhold for sjøsetting i våre områder :headbang: . Melder flott vær nå til helga, men da må vi kanskje konsentrere oss om arbeidet med klargjøringa av Amica. Ha ei fin båthelg alle dere som har fått båten på vannet. Dere andre får kose dere med båtpuss.

Ella

Link to post
Share on other sites

Sjøsette nå ? Nei, det er da alt for kaldt ennå...

 

Har satt av helgen 10/11 juni til sjøsetting, da burde badetemperaturen være noe bedre :)

Hmmm...., dersom vi snakker om å sjøsette eget legeme, så støtter jeg ditt datovalg...,

men dersom båten holder seg tørr innabords, så sjøsetter jeg gjerne lenge før juni :lol::lol:

 

Selv så venter jeg kun på at seilbåten utenfor meg skal bli klar......, og nå må eieren begynne vårpussen snart...

Link to post
Share on other sites

Matilda er nok på land enda, hun. Gjenstår litt jobb før hun er klar, og Randsfjorden må nok stige endel til før det kan bli aktuelt med sjøsetting. Greit om moringen er under vann... Men det er hardt å gå å se på speilblankt vann og kjenne solen varme en vinterfrossen sjel, uten å ha båt på fjorden...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...