Jump to content

.......og hvor mange har ikke fått sjøsatt båten ennå?


Dykker

Recommended Posts

Hei

Var klar allerede 8mai,men så fikk jeg et godt tilbud på en 50hk 4T motor som jeg ikke kunne si nei til.

Dermed var det av med gamle motoren,plaste hull fra denne.

Plaste en forhøyning på "speilet" og forsterke ,da tidligere eier hadde kuttet ned dette.

Plaste dashbord og ta opp hull for turteller. legge inn nye kabler.

Lage en forsterket plate for motor til hekken.

Har kun igjen å montere plate og ta opp hull for ny motoren,og montere denne.

Skal også sette inn et grovfilter m. vannutskiller i tillegg til filteret som er montert.

Som sagt noen timer til med montasje ,så er jeg nok ferdig.

Forhåpentlig til over helgen.

Mvh beertrip

Link to post
Share on other sites

Etter omfattende utskifting av elektrisk, ble motoren prøvestartet i dag. Er også klar med rubbing og polering. Stoffing gjenstår. Kranbil er bestillt, og kommer fredag kveld eller lørdag morgen :smiley:

Stoffing gjenstår fortsatt! På grunn av dette møkkaværet må kranbilen avbestilles :headbang: . Håper det lar seg gjør å stoffe på lørdag, og at det lar seg gjøre å få kranbil mandag kveld.
Link to post
Share on other sites

Har fjernet alt gammelt bunnstoff, men har ikke fått begynt med ny bunnbehandling pga. været og at alle aktivitetene mine tre barn driver med, tar en del tid.

 

Igår strakk jeg opp en 10x6 meter presenning over båten som et stort tak slik at jeg kan jobbe tørt. Planen er å sparkle, prime og stoffe båten VC-TAR2/ VC-17 i helgen. Spørs om jeg rekker alt, for lørdag og søndag det er stevne (Asker lekene) for et av barna der foreldrene må hjelpe til med avviklingen, så det blir litt til og fra.

 

Målet er å få båten ut til uken. Må ihvertfall ha den klar til Færder'n, for Arnegrut er påmeldt.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

fått UT båten ? Venter fortsatt på å komme på land jo. Båtforeningen presterte ( etter å ha mast og mast om opptak i ukesvis ) at vi nok ikke kom opp før ETTER første uka i Juni.

 

JUNI ?? Midt på sommeren det jo. Sjekker andre muligheter nå, håper på landsetting til mandagen..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Har ikke sjøsatt enda, men kranbil er bestillt til torsdag formiddag. Begynner å få dårlig tid da båten ikke er stoffet enda og det har regnet mer eller mindre en uke i strekk og det ser ikke lyst ut med hensyn til bedring. Hadde desverre ikke tid til å drive med båten da det fine været var over oss. :headbang:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Min Bayliner ble sjøsatt søndag for 2 uker siden. Fikk mao med starten av mai, som faktisk virket som en god sommerdag ut i juli august. Fikk til og med badet. Ble selvfølgelig ikke mange svømmetakene, men det er i allefall gjort. Sammen med dere alle gleder jeg meg til flere slike deilige sommerdager :cool:

Link to post
Share on other sites

:cryin: nei å nei, alt for stort prosjekt i år. trenger enno 14 daga til :headbang: Har utvidet toalettet og byggb dobbeltseng i forpiggen. Prøver meg på å legge teak-dørk på toalettet, det er en kjempejobb jo. vet ikke om jeg skal gjøre dent ferdig i år, vil heller bruke båten. Go sommer til dere alle.
Link to post
Share on other sites

Som Suzuki venter jeg på å få ta båten opp, for stoffing og anodeskift. Ganske "langhåret", i alle fall i hekken og på roret. Lurer på når det gror mest, om det lønner seg å vente litt til det verste har gitt seg? St. Hans? Blir mest småturer på denne tiden uansett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...