Jump to content

Kontaktet pr IM av leverandør


John Doe

Recommended Posts

Snodig hvor mange som skal hakke på en stakkars leverandør som stikker hodet frem. :nonod:

Ja merkelig :lol: Men de har da stilt seg lagelig til for hogg også da.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

hei.

ser ikke batplassen som ett annonse medium , mere som intresang info om båter og motor og at mange får gode , ikke så mange dårlige tips om og fikse ting på hva de har og holder på med. utrolig bra at så mange bruker så mye av sin tid til og hjelpe andre , tilogmed jeg lærer noe av og til..

Link to post
Share on other sites

hei.

... utrolig bra at så mange bruker så mye av sin tid til og hjelpe andre , tilogmed jeg lærer noe av og til..

Er vel det som skiller båtfolk ifra folk med båt.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Heldigvis har vi mange kunder som forstår hvor mye biligere de kan få båter hvis de importerer dem.

Og hvis folk har lyst til og betale mye mer for båtene sine ved og kjøpe dem i Norge la dem gjøre det,ingen stopper dem i det.

Men det er vel ingen vits i å henge ut firma som prøver og tjene penger samtidig som kunden sparer penger.

Folk burde jo være kjempeglade for at det er litt konkurranse så kanskje leverandørene kan bli presset til og sette ned de skyhøye prisene de har på båter i dag.

Link to post
Share on other sites

Hvis Tommy og Jaguar leste innlegget som startet tråden, så hadde dere sett at jeg spurte om hva slags firma dere drev. Grunnen til det var to ting; ordlyden i annonsen og for å høre BPs medlemmers mening om firmaet.

 

Hvis dere driver et seriøst firma, så har dere selv kjørt dere delvis på grunn i tråden ved å være uhøflig mot BPs medlemmer og beskylde meg for løgn.

 

Jeg har lagret IMen fra Tommy, men siden Jaguar innrømte at Tommy sendte en IM, så ser jeg ingen hensikt i å bevise det.

 

Jeg er ingen konkurrerende leverandør av bruktbåter. Jeg studerer siv.ing. ved NTNU og prøver å hjelpe familien til et fornuftig kjøp av båt. Administrator som har deltatt i tråden kan verifisere dette ved å se på e-postadressen min.

 

Tips til Tommy og Jaguar; ta et kurs i økonomi for å forstå forskjellen mellom kostnad og utgift, inntekt og innbetaling, og behandle fremtidige kunder med respekt. Det er kunder dere lever av...

 

Mvh.

 

John Doe

Link to post
Share on other sites

Penger spart er penger tjent heter det jo men hva med riskio? Man løper vel en langt større risiko ved å handel på denne måten enn ved å kjøpe dyrt fra norsk forhandler, eller er det noen form for garantier her som gjør handelen risikofri for kjøper?

Link to post
Share on other sites

ut fra det jeg har sett så langt er det alltid risiko for kjøper ved denne type båtkjøp import/semi import.

 

enten må båten kjøpes i Norge eller så må man alliere seg med profesjonelle kontakter i Norge - de finnes - og disse har partenere i usa som nøye verifiserer båtene på forhånd og kontaktene i Norge sørger for den påkrevede CE samsvarserklæringen/dokumentasjon med nødvendige modifikasjoner.

 

noen av de som vel er anbefalt av sjøfartsdirektorate var listet opp i Båtliv i forbindelse med CE merking osv for noen utgivelser siden har profesjonelle (norske) samarbeidpartnere i USA.

 

selvfølgelig kan det hende at disse arbeider for flere firmaer men det er en økonomisk risk om man bare hopper på et firma som nevnt innledningsvis.

Link to post
Share on other sites

vi har en fast mann som hånterer alt med kjøpet i USA, proff. på dette, som betaler båten ved henting og sender den.

 

sjekker og alle båters tilstand utstyr osv. kjenner og svakheter med de forskjellige merker og vet hva han skal se etter. dukumentasjon , at eier ikke skylder penger til banken, stjålet båt osv. mange leaser båt i USA og skylder penger på de, da gjør vi opp med banken og betaler eier resten av avtalt sum.

 

Risiko, kan være småting , som at landstrøm kabel mangler og lensepume som er defekt pluss flate batterier , så i det store og hele hvis du har spart 50 000 til 500 000 tusen så blir det egentlig meget bra.

 

Norske eller USA båter som har vert i norge en tid , settes på sjøen i Mai og står med sjøvann i systemet hele sommeren, I USA så skylder de igjennom motor med ferskvann etter hver tur, dette er fast praksis på alle marinaer og inkludert i prisen . hvorfor de i norge ikke gjør det samme er merkelig.

 

så en som kjøper en båt i norge av en normann , hvis han ikke sjekker alt når han ser på båten ,

eller har noen som kan sjekke alt for han, pluss at de flest salg blir gjort når båten står på vannet .og de fleste har ikke så mye peiling og teknisk insikt kan få seg endel overaskelser etter en tid.

Link to post
Share on other sites

Hvis noe lukter vondt så er det gjerne en grunn til det! Enkelte mennesker tier man best i hjel, derfor er dette mitt første, og siste, ord på denne tråden! :rolleyes:

 

ps

hvis noen lurer på hvem denne kommentaren var myntet på, så fortsett med det!

:sailing: ds

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

 

Unnskyld Havørnen

Var ikke meningen å le av deg. Jeg synes kommentaren til Mouche var litt morsom også kom du imellom.

 

Ellers kan jeg legge til at jeg er enig i at dette firmaet sannsynligvis har svekket seg selv en del ved hjelp av denne tråden.

Så de trenger nok noen referanser også :)

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Norske eller USA båter som har vert i norge en tid , settes på sjøen i Mai og står med sjøvann i systemet hele sommeren, I USA så skylder de igjennom motor med ferskvann etter hver tur, dette er fast praksis på alle marinaer og inkludert i prisen . hvorfor de i norge ikke gjør det samme er merkelig.

Ikke at jeg er veldig bevandret blant amerikanske båthavner, men de gangen jeg har vært ute med båt der har jeg aldri opplevd at kjølesystemene ble gjennomspylt etter turen. Det er sikkert havner som tilbyr den tjenesten, men her blir de presentert som om alle har det som standard og med min erfaring har jeg vanskelig for å tro det. Og ikke alle båter ligger i organiserte marinaer.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Nei, DEN var ny!!

Skal forresten over til BC og Wash. State i august... Blir en tur ned til Los Ang. også! Gjett om jeg skal skjekke denne påstanden i båthavner!! (Besøk i slike er obligatorisk når jeg er på ferie!!) :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

jeg har vert 14 ganger i USA totalt 1,7 år i lengde , og der folk leier lagringsplass er det innkludert og fast praksis med og løfte opp båten, sette på klokker over drevet sette på ferskvann og starte og kjøre motor 5 til 10 minutter , pluss spyle av saltvann på skroget. folk som har båten i privat dock , bruker ofte flush out kit som er monter inne i motorrom med påkobling ute, og gjør det samme.

 

prosentvis kan man si dette gjøres i over 90 prosent av tiden. men der som her finnes det de som gir blaffen, det flest nordmenn vet ikke at dette står i instruksjonsboken en gang at skal gjøres. men det beste er og montere varmeveksler så man får en høyere drifts tempratur en 68 grader , 82 er idielt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Etter hva jeg har hørt var Rogeir Paulsen tiligere ansatt av Tommy Sæther i firmaet som heter American Yacht Norway. Tommy har og drevet et firma med navn American Sport Boat A/S (org nr 976 945 123) som sen gikk i konkurs. Sen dro Tommy til Estland og startet American Yacht Europe. Tommy skriver at an har vert 14 ganger i USA men spør han hvor mange ganger han har vert i Norge de seneste åren (0?). Bedre å kjøpe av leverandør i Norge. Kan bli dyr erfaring av å handle av en som har nytt firma hvertannet år...

Link to post
Share on other sites

det med spyling av båt og motor er nok forbehold de færreste og kun de med tykkest lommebok.

 

skal man kjøpe båt i fra usa kan det være smart å prøve å finne noen som feks har ligget i elver ved feks "the lakes".

 

stor sjans for å få sjøvannskjølt motor men den tar man ikke med over likevel?

 

 

etter det jeg vet har AYN aldri eksister som firma.

org nr tilhørte såvidt vites et boktrykkeri i trondheim hvor en av nøkkelpersonene arbeidet med båtimport som "bigesjeft".

AYN eksisterer vel fortsatt ikke som firma - det er vel etterhvert blitt registert som Rogeir Paulsen AS?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...