Batdilla Startet 11.September.2003 Link til dette innlegget Startet 11.September.2003 Enkelt og greit: Hvem har båten ...med det mest passende navnet i forhold til båttypen? eller ...med det mest originale navnet? eller ..med det verste navnet noen kan sette på en båt? Skriv gjerne noen ord om hvordan navnet ble til. Ofte pussige historier knyttet til et pussig navn... NB: Hvis noen poster noe som er helt hårreisende , må man kunne bakke det opp med et bilde, slik at vi ser at det er tilfellet. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 11.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Mi Sjømann 22 snekke heter Tusle. Synes igrunnen det er ganske betegnende for hastighetspotensialet som ligger og lurer nede i kjølsvinet. Den het det fra tidligere, så jeg så ingen grunn til å endre på det. Og, som kjent, medfører det ulykke å skifte navn på en båt... Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Min siste båt var oppkalt etter min oldefar, Bertinius. Det er også det navnet jeg har her. Min siste ordentlige båt het Bertinius, og min neste heter Bertinius 2. Lekkert eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Min forrige båt døpte vi Teorina etter da vår ufødte sønn Teodor og datter Cathrina Ble litt ertet for å være teoretiker etter det men ikke værre en jeg kunne ta.. Min nåværende stålklump heter Ariel og er fra siste eier.. stammmer fra havfruen Ariel.. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Ingar Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 ...med det mest passende navnet i forhold til båttypen?En trebåt her i nærheten heter POMPogØS, om det passer til båten vet jeg dog ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Vi har vel alle våre personlige relasjoner til valg av navnet på båten, og for meg er det faktisk litt viktig at det er ordentlig Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 En trebåt her i nærheten heter POMPogØS, om det passer til båten vet jeg dog ikke... Ha hahahhahha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Knallbra Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
jada Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 På en eldre utgave av Scand Baltic har jeg observert det meget treffende navnet "SVARTBAK" Tipper det i utgangspunktet ikke er fuglen det er tenkt på.... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 11.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 I havna mi ligger ei Saga snekke som ikke heter Saga Siglar, men Saga Sinkar... Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Ei KB 22 snekke vi hadde for et par år siden, het "Mette Marit". Husker ikke helt hvorfor....... Gummibåten til ungene (med 5 hk påhenger) heter "Humla Suse" Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Hevet i vår et kjøp på en ramponert Myra 22. Og 3 tre berusa karer kom å kjøpten den billig (frå forrige eiger) og dei skulle enten kalle båten "bunntrivsel" eller "Fjordfyll". Spessiellt det første paste veldig godt på den båten Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Så engang en Dehler seilbåt som het DELIKAT. Bak den hadde de jolle som het DELIKATESSE Sitér dette innlegget Link to post
Tom J. Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hei ! Etter å ha kjøpt gammel båt og gått over denne sitter jeg tilbake med en slunken pung. Har byttet til ny motor (VP GS3.0), nytt ekkolodd, ny inredning, nytt dashbord, ny GPS etc... Og ikke nok med det, men båthengeren jeg hadde ble for liten også. Finansieringen (og pritoriteringen) har ført til en del diskusjoner i heimen (om jeg skal snekre ferdig andre etasjen eller kjøpe ny henger). Båten har fått navnet "M/B sluket". Ha en fin helg ! Tom Sitér dette innlegget Link to post
Guest jko Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Min 22 fots mahogny båt heter Gjeld-Frid II da denne ikke er belånt, hadde tidligere en 17 fots trebåt som het bare Gjeld-Frid som og var gjeldfri derfor 2 er en nå Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Noen bekjente av meg. Holdt på med å lage nytt inngangsparti til huset,da de fikk høre om en Tresford 29 rimelig til salgs. Båtens navn ble selvfølgelig: "Påbygget". . Ingangspartiet er nå ferdig, (etter 5 år). Det kaller jeg prioritering Per Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mini Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Så en gang et bilde av en daycruiser med 2 store V-8 motorer, båtens navn var Fuelish Pleasure. Ellers var det en seilbåt på Solvik i Bærum som het Quindjammer. Mine to seilbåter het bare Glea. Hvilket passet bra den gangen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Det ligger en fin seilskøyte i Holmestrand som heter Costa Plenty. Forøvrig heter båten min Aurora. ikke døpt av meg. Men i og med at den har vært under har jeg fått et par navneforslag som er m/s synkefjord og søkka. Artig med trebåt da!! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hva med det selvironiske " FENDERA UTE II" Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sting Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 I balsfjorden i Troms var det ett hakk i tiden en gammel mann som hette TRYMATOR. Kunne være bra navn. Høres egentlig ut som navn på en motordel Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hadde en kompis som en gang i gamle dager jobbet i Bergesen rederiet. Deromkring heter jo alle båter "Berge et-eller-annet". Han kunne fortelle at en av sjefene der hadde en knallrød Pionerjolle på hytta og den het "Berge Furre"........ Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Batdilla Svart 12.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hva med det selvironiske "FENDERA UTE II"Den likte jeg. Passe selvhøytidig. Litt i samme gate en som ligger i ei nabohavn - FARSARVEN II Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 FARSVILJE har jeg sett flere ganger Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Det mest spenstige navnet jeg har sett på en båt var seilbåten "Blowjob" Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Så en NordWest 900 som het Dronning Lars........!! for en tid tilbake. Aner ikke hvor det navnet kom fra. Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 En kjenning av meg hadde en seilbåt en gang. Han hadde også to døtre som het unn og den andre else. Han ønsket at disse to skulle være en del av navnet på båten og det ble MissUnnElse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.