Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Det er jo mange iorgginale navn ser jeg... Jeg har ikke døpt sjarken ennå, men min kone har foreslått navnet.

 

H/B stauden ... H/B er hagebåten.. Hun mener vel at den ligner en staude der den ligger i hagen.. Hva det blir vet jeg ikke ennå...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så en NordWest 900 som het Dronning Lars ........!! for en tid tilbake.  Aner ikke hvor det navnet kom fra.

Aner heller ikke hvor de kan tenke seg å ha det flotte navnet fra?(!) Hilsen kapteinen  Lars H.! Trudelutt , som er forøvrig er oppkalt etter kona Trude

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Naboen vår hadde til for et par år siden en Hero 101 som het: Korevi. Slepejollen het: Hakkepeiling!

 

Og i Båtmagasinet var det for mange år siden bilde av en balje som het: Dagros!!

 

Lars H.

(nettopp hjemkommet fra båthelg på Kommersøy,

hyggelig å treffe deg der Sigurd.)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På danske vestkysten, i allefall i Hirtshals har fiskebåtene dobbelt navn der trolig kona og mann har sitt med. Da blir det navn som Anne - Jacob og Lise - Tommy.

 

Hadde for noen år siden en rød Maxxon gummijolle. Den fikk navnet  Hemoriden. Den hang jo bare der bak og var mest til plage.

 

I Kristiansandsområdet var det for noen år siden en forferdelig stygg trebåt. Trolig snekret med forefallende materialer med en gammel notbåt som utgangspunkt. Den hadde navnet

 

HvaLodiA

Link to post
Share on other sites

Hørte om en båt som het UREDD og slepejolla hette LIVREDD. Meget bra navnevalg spør du meg. Forøvrig har jeg en HANTO 24 og lurer på om jeg skal bruke navnet HANTO'N eller SMOKE ON THE WATER siden det er saltvannskjøling og den legger en fin tåkesky etter meg om våren og høsten når det er rå luft ute. Er jo Deep Purple fan.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

I nærheten av Stavern lå det i mange år en 17 fots With Dromedille med det treffende navnet "Dolly Parton". Dromedillebåtene har jo som kjent disse 2 puklene bak. Sangstjernen Dolly er vel også delvis kjent for sine to store .......... Noe av det mest gjennomtenkte båtnavnet jeg har sett.

 

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Min forrige båt het "Mutant", døpt av legen jeg kjøpte den av. Årsaken til navnet er at det var en Viksund 31 påsatt styrehus fra en Møring 25.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

I Haugesund finnes en gammel krysser, som tidligere var både på fiske og gikk i fraktfart. Navnet er "Gotur", og det kan fort bli noen vittigheter når den har hatt kontakt med andre over radioen og får hilsen "God tur, Gotur"....

 

Jeg snakket en gang med en tannlege som hadde lyst til å kalle båten opp etter noe som hadde med tenner å gjøre. Første tanken var å kalle den "hjørnetann" på latin, men han syntes ikke at "Caninus" hørtes særlig båtmessig ut. Derfor gikk han litt lengre bak i munnen for å finne navn; så nå heter båten "Molaren"  -   som altså betyr "jekselen".

 

Ganske artig båt forresten, og veldig hyggelig kar å prate med!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Og da jeg ropte opp kameraten en gang: "Korevi Korevi, - Trudelutt", var det raskt en innpå og fortalte meg at hvor jeg var, det måtte jeg vel vite best selv!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Min stolte skute har navnet INITIUM

min kone mente på grunn av den tilstand skuta har påført henne, at dette var det eneste rette navnet.

 

Suzuki - med rett til å virke mystisk !

Finner et latinsk ordspråk som følger: Initium sapientiae est dubium - Begynnelsen til visdom er tvilen

 

Er ikke spesielt skarp i latin, ren tipping Initium = Begynnelsen ?

 

 

Så for noen år siden en jolle som het "miss Lykka". Navnet var satt på men sjolla lå på land med bunnen i været.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Båten vår heter det samme som navnet mitt her på Baatplassen- Idunn !

 

Hvorfor det ble dette navnet var dårlig fantasi og et ønske om ikke å henge det opp mot noen personer, derfor ble det fra gata vi bor i, Idunsgate.

Den oppservante leser ser at båten heter Idunn og gata Idun, grunnen til det var at vi visste at det var norrønt og slo derfor opp i leksikon og der var det skrevet med 2 n'er.

 

Hvem var så Idunn? "Den evige ungdoms gudinne, Brages hustru. Når æsene spiser av Idunns epler, eldes de ikke."   :lol::lol: :smiley:

 

Våre båter i framtiden kommer bestandig å bære navnet "Idunn".

 

PS!

Når vi kom hjem fra årets båtferie hadde kommunen satt opp nye veiskilt i gata våres, der sto det "Idunnsgate"!!!!!!!!

 

Hilsen Idunn

Link to post
Share on other sites

Min stolte skute heter " "Far's Vilje" skulle vel ikke være nødvendig å forklare det navnevalget. :headbang: Gummibåten er oppkalt etter min sønn Andreas' talefeil (han er 3 år): Mummibåten .

Nå insisterer madammen på at vi skal kjøpe Baltic. Skal visstnok hete:"Mor's Vilje"

Har også noen eksempler fra båter som kamerater av meg har:

28' trebåt:                                     "En j**la Jobb"

26' sliten Grimsøy:                         "Bare velstand"

22' trekogg:                                   "Tøffe"

24' Selco m/motor fra skurtresker: Claas"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...