Geir Hel Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Kl 12 så går ferden til rosendal Endelig båt igjen Link to post
egilwh Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Lørdag går ferden til Risør langs landeveien for å se på ny (brukt) båt... Kanskje.... Dessuten et snarlig møte med AllanE for å overekke premie fra Færdern. Egil -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Geir Hel Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Kl 12 så går ferden til rosendal Ser ut som me tar turen til skånevik å ligger der te imorgen Endelig båt igjen Link to post
LeBris Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Får båten på vannet imorgen hvis været tillater det:) Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
KenBjork Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 For en nyyydelig dag på sjøen, første dagen det var mulig å kjøre toppløs (kalesjen nede) uten tykkt med klær på kroppen. Masse båter, store som små, +ett par vannskutere, har bare sett fin kjøring på alle vennvandrere hele dagen. X i taket, for ikke en eneste hekksjøgeneral... mulig de operer og fabrikkere disse da de ikke får sitte høyt hevet på sin FB.... Tydelig at sommeren er i gang, for gjestehavna i by`n (kr.sund n) var godt befolket. Som vanlig var storkaia nedfor brasseriet også full (argh at de har laget så lite plass, kunne vært lengre) Så "gammel kaia" på piren ble vår plass i dag. Rimelig greie unger, mulig de var for sultne og opptatt med spising av mat og dessert, etterfulgt av litt tivoli og karusellkjøring i vågen. Og Neo (skipshunden) ble offer for ett dusin fotografer i flytevesten sin også denne gangen. Trodde ett øyeblikk at jeg så astor inne i gjestehavna, men var borte å sjekket når jeg skulle fylle drivstoff. Men tok feil der gitt var bare en (båten) som lignet og såg heller ikke den riktige lua Slitne unger er nå på vei til loppekassa si, og jøss hvor fornøyde de er. Jeg og fru også, helt klart at slik dager bare må nytes til det hele. God sommer alle sammen. og Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
:båt1 Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 til mandag seiler jeg mot Sverje.. Link to post
Compromise Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Kom hjem i går etter 2 uker på vannet. Var bla. i Gøteborg. Mandag drar vi utpå igjen. Vet ikke hvor vi drar, så vi tar en dag av gangen. /per Link to post
Lars H. Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Hei. Jeg er vel som nevnt tidligere på landstedet til svigermor på Nordmøre hvor jeg skal være til neste helg, uten båt! Men da er det godt å rigge seg til med ICE internett. For best mulig mottak fra basestasjonen 25km unna, har jeg tatt med båtantennen og hengt den opp i takrennen i annen etasje og tredd kabelen inn et hull i vinduskarmen i stuen i 1.etg og inn til kroken der jeg har min nye Dell laptop. Dermed går dagene med stabil forbindelse rundt 1500kb/s. Litt "Petter Smart" må en være. Til og med litt streaming av VM-fotball har det blitt! . Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Capitaine Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Oppfinnsomheten din er det ingen ting å utsette på hva angår internettforbindelse. Ditta e sånn som ungdommane lika. Det er tydelig at du har båtabstinenser. Kanskje svigermor må finne seg i flere hull i både kledning og vindu for å sikre stabil internettforbindelse. Link to post
Astor Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Vi var i Dalarne i Sverige denne helgen og tok ICE trådløs med i bilen samt inn på hotellet. Bruker den i lastebilen ellers i uka og båten i helgene. Har det dyreste abonnementet og bruker det fullt ut. Det trådløse anbefales sterkt. Telenor bredbånd er sagt opp. Med to telefoner som bruker mye internett er ICE helt konge. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enjoy Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 nyter en lengere frokost under kalesjen i regne vær utenfor Risør. Alt har sin sjarm ;-) Link to post
Astor Svart 25.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Blåser liv i en gammel tråd. Denne tråden bandt mange medlemmer sammen da man visste hvem så lå hvor i helgene. Denne helgen går Astor til Tønsberg gjestehavn. Går fra Sætre i morgen kveld ved 22-tiden. Om vi går helt ned til Vallø eller går mot Horten får vi se i morgen. Mye vann i fjorden betyr mye drivgods. Prøver å nå bruåpninga kl. 09.00 i Tønsberg. Det blir storflagging når Astor går fra Sætre i morgen ettermiddag og går en sving rundt Vestfjorden før vi ankommer Oscarsborg ved 16-tiden. Jubilanter ombord! (ikke meg) Værmeldinga sier blankt vann. Det kan bli en flott tur. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ja kanskje en tur til Borgen i helgen gitt? eller ankre opp i en bukt kanskje. Reiser på jobb i tre uker over helgen så mye av sesongen er vel over når jeg er hjemme igjen "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Salt Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 ut på tur med Fjord1 Fodnes-Mannheller. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
giver Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Hei Ser ut til at det blir en tur til Sætre traktene. Vante plassen mvh giver Link to post
sjøman Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Tja.... Borgen har vi ikke vært på lenge. Kanskje på tide med en tur. Link to post
Mariell Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Trur jeg holder meg her nede i nordre Bohuslen frem mot NESTE helg. Da er jeg vel i en eller annen havn på vestfoldkysten, før jeg må ta turen inn til Sandefjord og begynne de tunge forberedelsene til vinter havn. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Med det været som er meldt vurdere vi biltur til ôppet Varv Link to post
Mariell Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Er det nå i helga? MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ja - det er det Link to post
Dekken Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Hollender seilas for alle penga...... Link to post
Lars H. Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Vår helgetur blir fra Hunnebostrand Sverige til hjemmehavnen i Son. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Pass opp for stokker Lars. Mye dritt i vannet nå. Link to post
Lars H. Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 (redigert) Takk for tipset, leste i en annen tråd at du hadde plukket opp en del "drivgods" forleden, - bra! Lars H. Redigert 26.August.2010 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ter-av Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Til indre havn i Horten og sykehusbrygga (kjent for alle dere som har vært med på Hortenstreffet). Denne gang er det et uformelt treff med Viksund St Cruz-klubben. Så får vi håpe at regngudene skvetter mindre enn Yr påstår :-) Dere som var på Hortentreffet ser ut til å ha brukt opp all strømmen der, forresten. Nå er det verken strøm eller vann å få.............. Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn