Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

bilde

Tester ut AnchorRoll i Sandspollen denne helgen for Båtens Verden.

En nyskapning som enda ikke har norsk importør.

En snor festet til ankeret via en rulle. Den markerer der ankeret ligger.

Det vil hindre andre å legge ut sin ankerkjetting over vår.

Om virkningen uteblir eller om båtfolket skjønner dette får tiden vise.

Akkurat nå løyet vinden.

Seks båter i pollen.

Smart! Men burde kanskje stå "Anker under" eller noe liknende på engelsk eller norsk.

Vi ligger syv båter på svai i bekmørket her i Sandspollen. Kun to av oss har ankerlanternen tent. Hm...

Det slurves mye her har jeg lagt merke til. Med ledlys i toppen er det svært lite strøm som tappes ila natten.

Selv erfarne seilere som ligger ibJavseilserklubbens bøyer ligger mørke.

Er det noen som har synspunkter her?

Har også LED i ankerlanternen. Bruker denne alltid når jeg ligger på svai gjennom natten. Resten av lanternene er ikke LED, men det er jo pga jeg har motorbåt og ikke "pinnebåt".

Så ble det en nydelig tur med flatt vann og sol til Østre Bolærne. En rask opptelling antyder at det var nærmere 40 båter her. Men "kremplassen" var ledig. på innsiden av den korte flytebryggen. og der sto andre båtfolk i kø for å ta tampene. Det skal bli interresant hvor mange som blir liggende over til mandag, Jeg har det ikke travelt. Her skinner solen og det er 14 grader i luften!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Helgens tur blir utsjekk av nye seil i Drøbaksundet i kveld, og i morgen er det sesongens første regatta. Startlinjen går mellom Husvikholmen og flagget på Borgen, så da har dere som ligger der i helgen noe spennende å i vente (regattastart ca kl 13 gjetter jeg). 

Bli gøy å følge med på. De melder jo godt med vind så skulle bli bra action.

Startlinjen går mellom Husvikholmen og flagget på Borgen, så da har dere som ligger der i helgen noe spennende å i vente (regattastart ca kl 13 gjetter jeg). 

Ja, vi venter i åndeløs spenning. Blir vel trangt om plassene på bla. Borgen vil jeg tro?

Noen tanker om at regattaen legges til det trangeste stredet i hele Oslofjorden?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Denne helgen blir hjemme. Trude kommer tilbake etter besøk hos moren i Kristiansund, så da blir det å rydde, støvsuge, vaske opp osv. . . før hun kommer hjem på søndag. Og kanskje det kunne være greit med en hjemmehelg også? Jeg har ikke hatt en helg hjemme siden helgen 20. - 22. mars! Fra 27. mars er det blitt 19 døgn i båten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi er på Lindholmen ikveld i vestfjorden utenfor Tønsberg. Er vel sånn ca nærme Hui og innefor Stauper (som er en annen perle). Jeg hadde glemt å skru av hovedsikringene, så da vi kom i båten idag var batteriene tappet ned til 80%. Perfekt i denne uthavnen for en liten Honda som vi har gjemt 75 meter borte slik at ingen hører noe. Tilbød meg å lade for de to andre båtene som kom, men han andre kapteinen smilte og var stolt av sin nye Honda han også:-)

bilde

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...