Dykker Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Tester ut AnchorRoll i Sandspollen denne helgen for Båtens Verden. En nyskapning som enda ikke har norsk importør. En snor festet til ankeret via en rulle. Den markerer der ankeret ligger. Det vil hindre andre å legge ut sin ankerkjetting over vår. Om virkningen uteblir eller om båtfolket skjønner dette får tiden vise. Akkurat nå løyet vinden. Seks båter i pollen. Smart! Men burde kanskje stå "Anker under" eller noe liknende på engelsk eller norsk. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Vi ligger syv båter på svai i bekmørket her i Sandspollen. Kun to av oss har ankerlanternen tent. Hm... Det slurves mye her har jeg lagt merke til. Med ledlys i toppen er det svært lite strøm som tappes ila natten. Selv erfarne seilere som ligger ibJavseilserklubbens bøyer ligger mørke. Er det noen som har synspunkter her? Har også LED i ankerlanternen. Bruker denne alltid når jeg ligger på svai gjennom natten. Resten av lanternene er ikke LED, men det er jo pga jeg har motorbåt og ikke "pinnebåt". Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 "Treningstur" i ny hjemmehavn, håper alle er opptatt med å pusse båtene sine mens vi krangler oss inn og ut av båsen. Vil også trene på Straumebroen.. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Lars H. Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Så ble det en nydelig tur med flatt vann og sol til Østre Bolærne. En rask opptelling antyder at det var nærmere 40 båter her. Men "kremplassen" var ledig. på innsiden av den korte flytebryggen. og der sto andre båtfolk i kø for å ta tampene. Det skal bli interresant hvor mange som blir liggende over til mandag, Jeg har det ikke travelt. Her skinner solen og det er 14 grader i luften! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TICORA Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Kanskje ikke veldig originalt men denne helgen går turen til borgen med ungene. Ble ingen overnatting forrige helg så begge bestilte tur denne helgen uansett vær. Vi har jo varmer som min seksårige sønn sa. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Benytter kartplotterens eneste Waypoint denne helgen og, ... Borgen. Kaster tampen om en time Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Helgens tur blir utsjekk av nye seil i Drøbaksundet i kveld, og i morgen er det sesongens første regatta. Startlinjen går mellom Husvikholmen og flagget på Borgen, så da har dere som ligger der i helgen noe spennende å i vente (regattastart ca kl 13 gjetter jeg). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TICORA Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Helgens tur blir utsjekk av nye seil i Drøbaksundet i kveld, og i morgen er det sesongens første regatta. Startlinjen går mellom Husvikholmen og flagget på Borgen, så da har dere som ligger der i helgen noe spennende å i vente (regattastart ca kl 13 gjetter jeg). Bli gøy å følge med på. De melder jo godt med vind så skulle bli bra action. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Startlinjen går mellom Husvikholmen og flagget på Borgen, så da har dere som ligger der i helgen noe spennende å i vente (regattastart ca kl 13 gjetter jeg). Ja, vi venter i åndeløs spenning. Blir vel trangt om plassene på bla. Borgen vil jeg tro? Noen tanker om at regattaen legges til det trangeste stredet i hele Oslofjorden? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Worry II Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Noen tanker om at regattaen legges til det trangeste stredet i hele Oslofjorden? ..ikke en eneste tanke om det.. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 er 5 båter påmeldt, så jeg håper dere ikke får helgen ødelagt... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 er 5 båter påmeldt, så jeg håper dere ikke får helgen ødelagt... :) :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars H. Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Denne helgen blir hjemme. Trude kommer tilbake etter besøk hos moren i Kristiansund, så da blir det å rydde, støvsuge, vaske opp osv. . . før hun kommer hjem på søndag. Og kanskje det kunne være greit med en hjemmehelg også? Jeg har ikke hatt en helg hjemme siden helgen 20. - 22. mars! Fra 27. mars er det blitt 19 døgn i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MaSa Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Amputert helg med bursdager og flytting! Så blir nok hjemme samt småklargjlring i båten. For på torsdag reiser vi ut i 4-5 dager muligens til Strømstad ,koster, grebbestad området. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
njal Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Aker brygge Grått vær. Endel båter her. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Lars H. Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 (redigert) Og så kom Mon Bijou rolig inn og la seg til på Borgen. Redigert 24.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Vi er på Lindholmen ikveld i vestfjorden utenfor Tønsberg. Er vel sånn ca nærme Hui og innefor Stauper (som er en annen perle). Jeg hadde glemt å skru av hovedsikringene, så da vi kom i båten idag var batteriene tappet ned til 80%. Perfekt i denne uthavnen for en liten Honda som vi har gjemt 75 meter borte slik at ingen hører noe. Tilbød meg å lade for de to andre båtene som kom, men han andre kapteinen smilte og var stolt av sin nye Honda han også:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
MaSa Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Da er det kjekt med en efoy dennrick :) Om man bare trenger strøm ;) Flott sted, kanskje reise til Vestfold en dag også. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Svensk Svart 24.April.2015 Link til dette innlegget Svart 24.April.2015 Fikebäckskil Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Litt tidlig helg kanskje ..., men vi utnyttet finværet idag og dro til Tønsberg. Ligger i strålende solskinn i gjestehavna. Mmmm Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Blir langhelg på oss alle denne helga( ikke så lang som deg da , som tok Bonus- helg ). Hvor ferden går bestemmer vinden og været, men ett sted nord for boknafjorden er sannsynlig, og årets første teinesetting blir det nok også tid til håper jeg. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bonus Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 (redigert) Dobbeltpost Redigert 28.April.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Litt tidlig helg kanskje ..., men vi utnyttet finværet idag og dro til Tønsberg. Ligger i strålende solskinn i gjestehavna. Mmmm Bra med litt forandring. Kos dere videre! Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Blir langhelg på oss alle denne helga( ikke så lang som deg da , som tok Bonus- helg ). Hvor ferden går bestemmer vinden og været, men ett sted nord for boknafjorden er sannsynlig, og årets første teinesetting blir det nok også tid til håper jeg. Hyggelig og høre fra dere der borte i Vest. Hva med noen bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 28.April.2015 Link til dette innlegget Svart 28.April.2015 Vi drar til Tønsberg på fredag. Håper at det er plass til oss da:) Ser også at været er bedre der enn her i Drøbak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.