Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

da skal jeg dra til Holmestrand. Kanskje jeg da får lurt med Tine III og Astor eventuelt flere også.

Chanty

Det er i box , husker jo den avtalen jeg .Skal ta masse vitaminer så jeg blir bra , har ikke blitt bra enda etter siste tur . Men Holmestrand skal jeg klare , kansje vi for med oss Solungen også :wink:

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Da er det praktisk talt helg , sier en kjent stemme på en kjent radiokanal . Noen som skal på tur i helgen da eller ? Været ser bra ut og da er det ikke mye som stopper meg da , men har noe jeg må fixe . Håper å reise ut imårra , hvis ikke blir det lørdag . Det meste er litt usikkert , men håpe er der . Da blir det i så fall langtur til nabobyen , det er planen neste helg men kan jo ta en studietur først å titte litt :wink:

Tine III

Denne helgen blir det konvoimøte i heimen sammen med mannskapet på Escada. Vi har lovet å komme med retningslinjer for konvoien og nå er det dags.

Om 14 dager er det båtmesse i Gøteborg og dette blir vår tredje tur sammen med Escada og Lovebåt. Skippern på Swan er også med denne gangen, En hyggelig og sosial busstur over tre dager i regi av KNBF.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Mitt helgeprogram er enkelt og oversiktlig:

Lørdag, praksistur 1000-1800

Søndag, praksistur 1000-1800

Neste lørdag, praksistur 1000-1800

Neste søndag, praksistur 1000-1800

Overneste lørdag, praksistur 1000-1800

Overneste søndag, praksistur 1000-1800

Det er D5L-deltagere som skal ut for å praktisere både konvensjonell navigasjon og diverse instrumentseilas. Så det kommer til å bli mange muligheter for meg til å se Ryfylke i de tre kommende ukene . . . .

Men jeg stortrives på sjøen, så det er helt topp!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Da er det helg igjen og endelig ut på tur , vi er 2-3 båter som skal på guttetur og det pleier jo å være gøy . Været ser ikke så fint ut imårra , men lørdag og søndag ser det meget bra ut . Melder endel vind på yr.no men dem pleier ikke akurat å treffe så godt når det gjelder vind . Så håper på fin helg med gutta på tur , regner med at det er en by i nærheten med tillgang til pub nærme kaia . Kjenner jeg opplegget rett så blir det nok en bitte liten pubtur også vil jeg tru .

Tine III

Vindværet har så smått begynt å gjøre seg gjeldene her i gjestehavna i Horten. Vi (fruen og jeg) er eneste tilreisende båt i kveld. Vi ankom gjestehavna i speilblank sjø. Horten badet seg vakkert i vintermørket mot Oslofjorden.

Nå trommer det på kallesjen akter. En kar fra havnevesenet var innom og fortalte at de ventet springflo i natt. Vi har lagt ut spring over mot den andre bryggen og lagt ut det vi har av kuler og fedrer.

Inne er det håndball på TV. Noe båtlektyre er innkjøpt og god kveldsmat er fortært. Nå har jeg bevilget meg en Bacardy/Cola og en god sigar.

Vi drar hjemover å søndag. Progonsene for søndag er gode. Er vi heldige kommer Lovebåt (Ove og Britt) i morgen tidlig, hvis været ikke setter en stopper for de 10 nm. over Breiangen.

Vi tester BP-trackeren for første gang ombord. Begge er koblet mot sigarettenner. Den ene ligger forut i sovelugaren. Den andre ligger i midtkabinen.

Dere kan finne oss HER.

Inne har vi gode 23 grader og kos.

BP-hilsen til alle der rundt om. :cheers:

Da er det jaggu helg igjen og tid for tur igjen , vi er 3 stk BP båter som skal på langtur . Solungen -Chanty og Tine III , guttetur igjen . Så da veit dere ossen det blir , bare kortspill å P4 i radio'n . Men det er koslig det også :wink: Tenker det skal bli P4 jeg , men det var den vinden da , Håper ikke det blir det dem sa tidligere idag , skulle blåse noe inn i hampen . Men det ser vi imårra , bare jeg kommer meg ut av båsen min så blir det nok tur av det . Vi sees guttær og høres på K-77 .

Tine III

Og vi skal til Drammen i kveld av alle ting. Men det er faktisk et vintertreff for oss som pleier å møtes med båt i Grisebukten på Kommersøy. Vi blir tilsammen 25 - 30 i klubbhuset til DMF. Skal bli artig å treffe båtfolket vinterstid mens vi venter på sjøsetting.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 3 uker senere...

Det er planlagt Hortenstur sammen med Lovenåt til helgen. Hvis ikke vindværet ødelegger dette så ligger det ann til en trivlig helg i den gamle marinebyen på Oslofjordens vestkyst.

Fruen har sikkert sine planer. Mine går ut på å avlegge "Proffen" et besøk for å se om de har fått LED-lamper til å sette inn i de nuværende lanternene.

mvh Astor

Hadde vært hyggelig å se deg igjen! Jeg var utpå i dag i et flott "vintervær". havblikk og fin vårtemeperatur midt i februar. Vi gleder oss til helgen. Denne gangen har vi med en kjekk liten matros på fire ben. Vi er "barnevakt" i vinterferien.

Fortsetter været slik kan det ble flere som nyter båtlivet mens det enda er godt om plass på fjorden.

Denne gangen har vi med en kjekk liten matros på fire ben. Vi er "barnevakt" i vinterferien.

Fortsetter været slik kan det ble flere som nyter båtlivet mens det enda er godt om plass på fjorden.

Hyggelig med 4 bente matroser ombord `Astor`, kanskje du får deg en permanent "matros" etterhvert?

Kan ikke annet enn å misunne Dere som kan nyte sjølivet, med det været vi har hatt de siste dagene. :yesnod:

........ Bolærene der er strøm og tråløst nett. ........

Sjekk opp det med strøm! Det var fortsatt støm og nett i mot slutten av oktober, men de skulle skru av sa de. På Verdens Ende slo de av mens jeg lå der i oktober/november og skal ikke koble til igjen før Pinse!!! Eneste stedet jeg har fått kobla meg til land lovlig i området i vinter er gjestekaia i Tønsberg.

Hyggelig med 4 bente matroser ombord `Astor`, kanskje du får deg en permanent "matros" etterhvert?

Kan ikke annet enn å misunne Dere som kan nyte sjølivet, med det været vi har hatt de siste dagene. :yesnod:

Vi får klare oss med våre to papegøyer. Vi har hatt rottweiler i mange år men nå er det stopp. Vi får låne en firbent når behovet er der. "Turbo" er veldig intressert i papegøyene. Nå har Jaco kakket Turbo på nesetippen så han er mer skeptisk nå, heldigvis.

Papegøyene er med ut når våren kommer. Vinterstid er de i pensjon de gangene vi stikker ut med båten, fruen og jeg.

Det er koslig med dyr ombord.

mvh Astor

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...