Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Holmsbu på Jeanneau-treff.

Vet du om det kommer mange Jeanneau til Holmsbu i morgen ? Om man skulle legge turen innom er det greit å vite hvis hele brygga er reservert...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Vi ligger i Horten for å bli med på Makrellfestivalen. Allerede i dag, torsdag er det kommet båter til gjestehavna. I år er det lagt opp til et variert program for enhver smak. Det kommer båter inn mot havna med gjevne mellomrom. Det er fortsatt godt med plasser.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ligger på Oscarsborg....10-12 båter her. Dette er jaggu første gang jeg har med PC i båt (egentlig for å se noen DVD filmer), men her er det jo trådløst usikkret nettverk fant jeg ut. "dd-wrd" er det kalt om noen kjenner til det. Litt nysgjerrig på om det er land-basert i gjestehavnen eller om jeg snylter på noen andre. I morgen går turen til Holmsbu antagelig så det hadde vært kjekt å vite om "Jeanneau-treffet har resservert mange bryggeplasser.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Vi ligger i Horten for å bli med på Makrellfestivalen. Allerede i dag, torsdag er det kommet båter til gjestehavna.

Vet du om det blir så fullt i havna at det er liten vits å komme fredag kveld...? Hadde planer om en Horten tur, men glemt at det var festival denne helgen.

Mvh

Spinner

Senior-du er min helt!

Moss

Moss er nok et sted vi ikke besøker om vi ikke er nødt

Skjærhallen.

Aldri vært der men kunne godt tenkt meg å teste det , men i helgen er det desverre meldt så himla lite vind at det neppe blir til at vi seiler nesten til Strømstad , blir vel engelsvik i kveld og en annen bryggeplass på lørdag , har en bulldog som er dårlig til beins så å ligge ved glatte berg i mørket det går ikke

I helga blir nok en av de flotte buktene på Nordre Sandøy besøkt. Er meldt lite vind og godt vær så familien pakker sammen boet og reiser ut i morgen formiddag.

Uheldigvis blir det ikke noe i dag, da båtforeningen har vaktordning i havna og i dag er det min tur :nonod::sad:

Helgen blir å tilbringe på Käringön (Sverige) hvor vi annkom i formiddag. Her er det godt med plasser, og solen skinner.

Lars H.

Mitt webkamera fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Holmsbu ble utsatt. Nå ligger vi i Horten Gjestehavn (Makrell Festivalen), her ligger også Astor og REM og flere med Båtplassenvimpel som jeg ikke kjenner nicket til !

(Det er forøvrig greit med plasser her enda)

Redigert av VannTro (see edit history)

Hei Hilmar,

Jeg antok at det var det. Greit å vite at det er et åpent nettverk på Oscarsborg for oss båtfanter.

Når dette skrives livver vi fremdeles i Horten(her også med åpent trådløst nettverk"Havna"). Det har vært yrende liv her i hele dag. Formiddagen ble tilbragt på Marinemuseet med innlagt besøk i "Kobben-klasse" U-båten "Ulstein" som ligger på land der. Det ga en heller klaustrofobisk opplevelse. 18 manns besetning og 14 køyer hvorav ingen faste. Her tok man soveposen sin og fant en ledig køye. Kobben-klassen var forøvrig opperative frem til 1982 da de ble avløst av dagenS "Ula-klasse".

Nå er det smekk-fult i havna og årets "Makrell-Dronning" ble kåret med fangst på 970 gramm. Været har vært upåklagelig med nesten skyfritt og vindstille.

I morgen går turen til hjemhavnen i Drammen. (Mor-Major var forresten også innom her i dag også).

Forstsatt God båthelg til dere alle !

......... 18 manns besetning ............Kobben-klassen var forøvrig opperative frem til 1982 da de ble avløst av dagenS "Ula-klasse".

..........................

Mer normalt at vi var 20-21 mann (damer), og flere av båtene var fremdeles operative da jeg reiste derfra i 91.

Ble sikkert litt feil. De var nok opperative lagt ut på nitti-tallet, men uskifting til Ula-klassen startet vel i -82.... Skal forøvrig ta en lengre prat med min nabo som er pensjonert U-båt katein for å "få litt mer kjøtt på beinet" når det gjelder denne spesielle tjenesten. (dette er for oss som er vant til frisk luft litt eksotisk serru)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...