GB36 Embla Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 (redigert) Regnværet kan dere sende innover Sverige. Hvorfor i H.......e skal vi få det dårlige været til hjemturen vår med "ny" båt? Göta kanal i øs pøs vil vi IKKE ha! Maya ps. Gratulerer med nytt agregat, Astor. ds. Redigert 11.Juni.2009 av Maya (see edit history) Link to post
Mariell Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Slapp av Maya . Det er "litt" bedre plass inne i en GB 36 enn i en Scand Adriatic. Så litt regn vær tåler dere nok. Men selvfølgelig, øs pøs regn vær hele tiden er ikke no morro. God tur hjemover MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 (redigert) Hvorfor i H.......e skal vi få det dårlige været til hjemturen vår med "ny" båt? ps. Gratulerer med nytt agregat, Astor. ds. Glemte meg bort. Det er bare en skur, slapp av. Finværet kommer når GBen setter kursen vestover. Husk amsser med bilder! Goood tur! Redigert 11.Juni.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Legger ved et par stemningsbilder fra pollen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Trophy Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Det blir tur til Lille Kalvøy. Ikke så bra meldinger, men båttur blir det... Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
OT-flyktning Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Blir forhåpentlig tur fra Aker Brygge til Færdern og tilbake til Horten på kortest mulig tid... Link to post
Kompismannen Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Legger ved et par stemningsbilder fra pollen. Virkelig fine bilder! Link to post
NovaMalin Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 I kveld blir det Åsgårdstrand. Konsert med Christianssand String Swing Ensemble på Raadhuset. Veldig bra! I morgen tror jeg vi krysser fjorden og ender opp i nærheten av Rauer. Noen som har tips om gode ankerplasser på Risholmen (stikker 1,70m)? Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Salt Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 "Pappa, jeg vil sove i båten!" :smiley: Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Joachim Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Blir en tur fra Skjebergkilen til Singleøya. Meg og guttungen (2,5 år) skal ha årets første og kaskje årets siste overnattning. Samboeren skal straks ha tvillinger og jeg tror at snart blir all min frihet fjernet! Blir nok bare dagsturer framover. Link to post
M/S AIOLOS Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Også denne helgen går med til å klatre i stige for å bli noenlunde ferdig med montering av nødvendig utstyr. Link to post
Salt Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Samboeren skal straks ha tvillinger og jeg tror at snart blir all min frihet fjernet! Du skal kanskje også ha de tvillingene - til lykke! Blir nok bare dagsturer framover. Man har hørt om andre som har bittesmå barn med på lange båtturer! (vi har ikke prøvd, men det har ikke vært så små barn i husstanden vår mens vi har hatt båt) Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Arvid_A Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 I helgen blir det nok landligge pga andre gjøremål, men deretter kommer første ferieuke! Hvis den gode værmeldingen holder seg, er det ikke umulig det blir noen dagers cruise tvers over fjorden og sørover gjennom Tjøme-skjærgården. Link to post
Wasco Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 (redigert) Hvis været holder seg og det ikke blir for mye vind, skal jeg ta en "Karmøya rundt" Starter fra Åkrehamn "i otta" Stikker en tur innom Skudeneshavn og kjøper en is Fortsetter til Haugesund hvor jeg stopper og lager middag. Fortsertter nordover et stykke, tørner syd og setter nese hjem mot Åkrehamn. En tur som tar mellom 8 og 10 timer med min båt Hvis sola skinner kommer jeg hjem solbrent og fornøyd Redigert 20.Juni.2009 av Wasco (see edit history) Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Lars O Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Skal levere båten om 1,5 time..... Blir med kjøper fra Bergen til Lysefjorden. Siste tur med princessa - vemodig men samtidig spennende da jakten på ny båt begynner nå Lars O. Link to post
Laholm Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Helgen går i stor grad til arbeid. Siste ukene før ferien er alltid hektiske, men det ble tid til en tur rundt Austevoll. Datter til venner skal flytte dit, og dette var en sjanse til å gi henne et godt førsteinntrykk av en fantastisk kommune. Et av høydepunktene var Oselvarseilasen ved Storebø. Alltid greit å vite at de seilbåtene du viker for, faktisk seiler uten ekstra motorkraft! Selv om det kunne se slik ut, var det ikke Petter Dass som satt i akterstevnen! Mot kvelden blåste det opp, så det ble retur hjem heller enn en litt urolig kveld i en uthavn. Laholm Link to post
VannTro Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Nå får jobb være jobb...her skal været utnyttes når det først er her ! I morgen settes kursen for Vasser, Torsdag går den videre til Kjerringvik for å treffe kjente og fredag bærer det videre til Stavern. Lørdag står Nevlunghavn og Helgeroa på menyen, før vi på søndag bruker hele dagen på turen hjem til Drammen igjen. YR lover steikende sol på dagen og 16-17 grader på nettene så nå må tiden benyttes. Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansi Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 (redigert) I helgen blir det å kjøre båten til hytta ved Lille Arøya hvor helgen skal tilbringes. Llitt lettere vedlikehold, bading, Redigert 24.Juni.2009 av Hansi (see edit history) Link to post
BårdK Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Tjuvstarta ferien i går grunnet været og ligger nå alene i Håøybukta en fantastisk sommermorgen. Siden vi er alene fikk jeg også testet aggregatet (Honda EU10) og det bråker litt ved belastning, men er ikke i nærheten av småjoller med påhengere, vil nok allikevel bruke det omhu. God sommer! Link to post
moosewine Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 I helga blir det årets første tur til Skagen : ) . Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Hei. Helgen som kommer blir hjemmehelg for oss. Men nå har vi vært ute siden fredag, og drar hjem imorgen torsdag. Jeg skal til tannlegen fredag, og fruen skal jobbe lørdag og søndag. Nå ligger vi på Kommersøya etter å ha vært både i Holmsbu og på Horten-treffet. Nå tippet akkurat sjøtermometeret opp på 19-tallet, så det nærmer seg en dukkert. Hilsen Lars H. webkamera fra båten her Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NovaMalin Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Vi skal i bryllup i Tønsberg i helga, så vi legger oss nok til i gjestehavna. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Enzo Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Ligger på bolærne nå , har soloseilt 10timer i dag og er grisesolbrent Link to post
sjøman Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Vi reiser fra Kambo sent torsdag kveld,skal til Oslo og hente datteren som har vært på 6 dagers seiltur med Svanen Seilskute fra 1916.Jeg er ganske spent,hun skulle i løpet av 6 dager ta "Båtlappen" i regi av redningsselskapet. Været de har hatt kunne ikke blitt særlig bedre. Link to post
Arvid_A Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Fantastiske dager! Vi ligger nå på Vestre Bolæren etter å ha overnattet på Vedens Ende fra i går til i dag. Her er bare 4 båter nå i kveld. Blikk stille og fredelig. Herlig med ferie-tjuvstart! I morgen bærer det hjem igjen til bursdagsfeiring og andre aktiviteter. Bildet nedenfor er fra Vestre Bolæren. Dette er virkelig en perle, hvor det nok skal bli adskillig mer trengsel når ferietiden starter for alvor! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn